Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Feiten….het is maar net hoe je ze interpreteert! :)
 

Attachments

  • 086A0243-1721-4B22-9EA3-BDABCA363705.jpeg
    086A0243-1721-4B22-9EA3-BDABCA363705.jpeg
    281.4 KB · Views: 49
Operating income increased substantially YoY mainly due to vehicle volume growth and cost reduction. Positive impacts were partially offset by ASP decline, growth in operating expenses, lower regulatory credit revenue, additional supply chain costs, Bitcoin-related impairment of $51M and other items.

Of hoort die nu in een ander draadje ;)
 
Vermoed ik ook... Ik heb ook deel tegen 900 in de verkoop. Zodra dat verkocht is, gaat de koopopdracht voor ergens tussen de 850 en 860 er weer in...

Bijzonder weer hoe de beurs reageert: ruim 6 dollar in de min...
Misschien moet je de volgorde van je voorgenomen handelsactiviteiten omdaaien en eerst ze kopen voor 850 en daarna verkopen voor 900 ;) 🤣
 
  • Funny
Reactions: Hbrink
We will see. The bell didn't ring yet. Ik denk dat het belangrijkste nieuws erg goed is en far beyond expectations is (nog even los van de energy-side, die een wolf in schaapskleren is), dus niet volledig ingeprijsd, maar de opmerkingen over Giga Texas en Berlin (Aantal leveringen nihil in Q4) slecht vallen naast de benoemingen bij de NHTSA. Er lijkt de Biden administration alles aan gelegen om Tesla (Joh, wie zijn dat, doen die dan ook iets met elektrische auto's?) te laten falen. Sandy Munro heeft er al een correct tweede filmpje op losgelaten dus kijk daarnaar als je deze opmerkingen niet snapt. Of Tesla's daily podcast van gisteren..
Overigens maakt het voor Tesla geen reet uit of er in de USA tijdelijk minder klanten zijn, ze produceren toch te weinig om de markt te bedienen. Dan gaat men bij Ford of GM dan wel Stellantis kijken en ziet dan immer oplopende wachttijden, problemen met batterijen, de dealer die gewoon 10.000 dollar premie bovenop iedere EV zet (want die wil gemiste reparatie-inkomsten wel gecompenseerd hebben). Nee dan toch liever een auto die op de afgesproken termijn geleverd wordt, niet spontaan in de fik vliegt en waarbij je voorlopig de handen aan het stuur moet houden uit veiligheidsoverwegingen (net als bij de rest.....)) en dan noem ik de andere voordelen die we allemaal wel kunnen opsommen maar even niet.

Al begrepen waar het met Tesla insurance heen gaat? Iedereen wil een lage premie en/of Beta en gaat dus voorzichtiger rijden. Doe je dat niet dan verzeker je niet bij Tesla (wordt het te duur) dus ze krijgen straks gratis geld van voorzichtig rijdende klanten, die ook telkens opletten hoe ze de premie laag kunnen houden en dus veel op FSD zullen rijden. Tesla vertrouwt wel zijn eigen FSD, i.t.t NHTSA, en durft er zijn geld op te zetten. (met FSD aan gaat je premie nooit omhoog)

Al begrepen waar het met de model 2 heengaat? Dat wordt een robotaxi only en die kun je niet eens kopen (ik heb al eerder beweerd dat er een moment komt dat je de meeste geproduceerde Tesla's niet meer kunt kopen, want als robotaxi leveren ze Tesla meer op) en bij deze cashflow-ontwikkeling kunnen ze zich die vloot over een jaar of twee met gemak permitteren. Ik betwijfel ook of je als Tesla bezitter je auto überhaupt ooit in het robotaxi-netwerk kunt laten meedraaien.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Xfrank and Klaas