Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Zoals geschreven vond ik de prijs voorbeuers veel te hoog, maar heb de tweede set turbo's nog vrij lang gehouden en met grote winst verkocht.
Daarna (omdat ik het wel heel erg overdreven vond, die stijging) mijn geld ingezet op een daling (en dat doe ik alleen als ik overtuigd ben van een flinke daling). Toen daalde de boel maar kon ik (bij Degiro) niet handelen en is mijn email-verkoopopdracht te laat aangekomen. Streefbedrag was alweer gepasseerd. Alsnog die shorts met 5% verkocht zojuist, want de rebound was best overtuigend genoeg. (hoewel we omlaag blijven hinten, dus mogelijk doe ik nog een poging). Op mijn speculatieve portefeuille vandaag 13% winst op het totaalbedrag (maar heb dan ook telkens niet alles ingezet, maar slechts een deel. Weer tevreden. Ik begin weer in de buurt van de all-time-high van die portefeuille te komen, ver voordat het aandeel dat is, dus ik heb van tussentijdse volatiliteit per saldo geprofiteerd. De wedge van de laatste uren lijkt op een wyckoff op minuten-basis, dus ik zeg: nog een kleine daling en dan een accumulatiefase: de rest van de dag omhoog (met een groot ?, maar zet er nog wel wat geld op in, ongeveer bij het aantikken van 1165)[Edit dat 1165 aantikken gaat niet meer gebeuren, we zitten al in de accumulatiefase D, denk ik. Maar wederom, ik zit er te vaak naast, maar neem jullie mee in mijn trades)
editor-uploads_wyckoff_body_01.png
(Wyckoff)
 
Last edited:
  • Informative
  • Like
Reactions: Hbrink and TedS
Dat het een hoop gedoe is klopt, maar ik verdien er meer mee dan mijn broker (want ik doe dit niet bepaald met 100 stuks tegelijk). Sinds mijn roemruchte portefeuilleswitch van basic naar custodian (5% in basic aangehouden om mee te spelen) zit ik inmiddels weer op 130% winst en doordat ook mijn custodian-portefeuille flink is gestegen is dat nog steeds geen 10% van het totaal. )
 
neem aan dat jullie inmiddels ook snappen dat ik mijn post Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen niet beter had kunnen timen. Eind van de dag een beursbrede sell-off, die een val van de Nasdaq (Rotatie uit Tech in ieder geval) lijkt in te luiden. Beetje vroeg nog en ik weet niet hoe hard TSLA geraakt wordt maar lagere koersen zouden mij niet verbazen. Om begin 2022 keihard te rebounden !! Uitstappen zou ik nooit willen aanraden maar een beetje turboshorten om te hedgen staat wel bij mij op het programma. En als je de komende dagen toch gaat uitstappen, remember to be back in december!
 
  • Like
Reactions: Hbrink and job-lek
Aftermarket alles weer koel, en als je uitzoomt is er qua nasdaq niks groot aan de hand.

Nee, ik deel je pessimisme niet.

Anderzijds zie ik voor 2022 voor TSLA wat er elk jaar gebeurt: na een goeie Q4 krijg je een dip na januari waarvan je misschien kan profiteren.
 
neem aan dat jullie inmiddels ook snappen dat ik mijn post Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen niet beter had kunnen timen. Eind van de dag een beursbrede sell-off, die een val van de Nasdaq (Rotatie uit Tech in ieder geval) lijkt in te luiden. Beetje vroeg nog en ik weet niet hoe hard TSLA geraakt wordt maar lagere koersen zouden mij niet verbazen. Om begin 2022 keihard te rebounden !! Uitstappen zou ik nooit willen aanraden maar een beetje turboshorten om te hedgen staat wel bij mij op het programma. En als je de komende dagen toch gaat uitstappen, remember to be back in december!
Ik zou ook niet uitstappen. Bij een dip bijkopen... Opties en turbo's als je van wat meer risico houdt en het geld kan missen.

Anders dan @wooter zie ik geen grote Januari dip, daarvoor is de berichtenstroom, onderbouwd met cijfers over productie ed, te positief.
 
Inmiddels heb ik een (bijna?) 100% hedge van de aandelenportefeuille door turbo shorts in mijn speculatieve portefeuille te nemen, Kortom ik heb noch last, noch plezier van koersbewegingen. Bij een forse daling zal ik in december de dan enorm in waarde gestegen turboshorts omruilen voor longs en uiterlijk eind januari de dubbele winst omzetten in aandelen (want dat wel met @wooter eens, er zal een dipje zijn na eind januari, maar wel tot een aanzienlijk hoger niveau dan waar we nu zitten)