Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zit me wat verder te verdiepen in option selling, maar er valt me iets op:

Hoe zorgen de option sellers hier om tarieven te vinden die correct gepriced zijn? Maw met vertical spreads met een credit die vs het risico in-the-money hoger uitkomt?

Enige die ik vind komen allemaal negatief uit, wat wil zeggen dat als je 100 keren zo een vertical spread doet en 20% ervan eindigen in-the-money, je toch een verlies doet?

Hier een voorbeeld van een vertical spread met 940 en 960 puts, waar je ziet dat je premie 360 zou zijn en je mogelijke verlies 1640, met een kans van 24% ITM. Doe dit 100 keer, en de kans is dat je 24 keren 1640 verlies hebt en 76 keren 360 winst, wat netto betekent dat op 100 keren je verlies zou draaien.

Of misschien mis ik iets, of jullie maken jullie daar geen zorgen om 😅

1638173670267.png


 
Ik zit me wat verder te verdiepen in option selling, maar er valt me iets op:

Hoe zorgen de option sellers hier om tarieven te vinden die correct gepriced zijn? Maw met vertical spreads met een credit die vs het risico in-the-money hoger uitkomt?

Enige die ik vind komen allemaal negatief uit, wat wil zeggen dat als je 100 keren zo een vertical spread doet en 20% ervan eindigen in-the-money, je toch een verlies doet?

Hier een voorbeeld van een vertical spread met 940 en 960 puts, waar je ziet dat je premie 360 zou zijn en je mogelijke verlies 1640, met een kans van 24% ITM. Doe dit 100 keer, en de kans is dat je 24 keren 1640 verlies hebt en 76 keren 360 winst, wat netto betekent dat op 100 keren je verlies zou draaien.

Of misschien mis ik iets, of jullie maken jullie daar geen zorgen om 😅

View attachment 738539

Je kan ook andere prijzen betalen /vragen dan die bid en ask toch?
 
Felle reactie vandaag... Op Cybertruck-nieuws?
Deze reactie van EM op een Cybertruck-vraag kan je als neutraal persoon enkel lezen als een uitstel van de tijdlijn:

En dit nieuws lees ik dan weer als een vooraf-excuus voor iets lagere Q4-resultaten dan verwacht: Tesla’s Elon Musk calls for an end to TSLA’s end-of-quarter vehicle delivery blitzes | TESLARATI

Maar het (meme-)aandeel Tesla staat niet in relatie tot de onderliggende waarde ervan. Het is een grote piramide, waarbij enthousiastelingen zo'n mooie ROI tonen dat anderen en ook instappen, mee geholpen door het gebrek aan return op spaargeld, en de prijs steeds hoger gaat. Momenteel is de stijging te verklaren die de voorspelling van een 5:1 split op 9 december die overal op Reddit de ronde doet. Niet dat dat heel onderbouwd is.

En daarnaast wordt alles positief gelezen wat van EM komt. Sommigen zien in 'de nachtmerrie is nog niet over' een bericht dat de cybertruck nu snel in productie gaat gaan :eek:

Maar goed, heb me toch laten verleiden om mee te draaien in het piramidespel met een heel beperkt sommetje. Hopelijk stap ik er op tijd uit.
 
  • Funny
Reactions: Maarten and RobsEV
Deze reactie van EM op een Cybertruck-vraag kan je als neutraal persoon enkel lezen als een uitstel van de tijdlijn:

En dit nieuws lees ik dan weer als een vooraf-excuus voor iets lagere Q4-resultaten dan verwacht: Tesla’s Elon Musk calls for an end to TSLA’s end-of-quarter vehicle delivery blitzes | TESLARATI

Maar het (meme-)aandeel Tesla staat niet in relatie tot de onderliggende waarde ervan. Het is een grote piramide, waarbij enthousiastelingen zo'n mooie ROI tonen dat anderen en ook instappen, mee geholpen door het gebrek aan return op spaargeld, en de prijs steeds hoger gaat. Momenteel is de stijging te verklaren die de voorspelling van een 5:1 split op 9 december die overal op Reddit de ronde doet. Niet dat dat heel onderbouwd is.

En daarnaast wordt alles positief gelezen wat van EM komt. Sommigen zien in 'de nachtmerrie is nog niet over' een bericht dat de cybertruck nu snel in productie gaat gaan :eek:

Maar goed, heb me toch laten verleiden om mee te draaien in het piramidespel met een heel beperkt sommetje. Hopelijk stap ik er op tijd uit.
Wel, leek mij ook eerder een negatief bericht, maar blijkbaar is een aankondiging van nieuws over de CT dus positief, los van de aard van het nieuws.

Net als bij jou zal het nooit het merendeel van mijn portefeuille bedragen, maar met een beperkt bedrag het spel meespelen kan geen kwaad ;-).
 
Deze reactie van EM op een Cybertruck-vraag kan je als neutraal persoon enkel lezen als een uitstel van de tijdlijn:

En dit nieuws lees ik dan weer als een vooraf-excuus voor iets lagere Q4-resultaten dan verwacht: Tesla’s Elon Musk calls for an end to TSLA’s end-of-quarter vehicle delivery blitzes | TESLARATI

Maar het (meme-)aandeel Tesla staat niet in relatie tot de onderliggende waarde ervan. Het is een grote piramide, waarbij enthousiastelingen zo'n mooie ROI tonen dat anderen en ook instappen, mee geholpen door het gebrek aan return op spaargeld, en de prijs steeds hoger gaat. Momenteel is de stijging te verklaren die de voorspelling van een 5:1 split op 9 december die overal op Reddit de ronde doet. Niet dat dat heel onderbouwd is.

En daarnaast wordt alles positief gelezen wat van EM komt. Sommigen zien in 'de nachtmerrie is nog niet over' een bericht dat de cybertruck nu snel in productie gaat gaan :eek:

Maar goed, heb me toch laten verleiden om mee te draaien in het piramidespel met een heel beperkt sommetje. Hopelijk stap ik er op tijd uit.
Neeee, veel te laat, de top is bereikt, stap uit voor het te laat is!
 
En dit nieuws lees ik dan weer als een vooraf-excuus voor iets lagere Q4-resultaten dan verwacht: Tesla’s Elon Musk calls for an end to TSLA’s end-of-quarter vehicle delivery blitzes | TESLARATI
Dan heb je gemist dat de productie-aantallen in China sowieso van Q4 een knaller maken. Niet vergeten dat de auto's wel gemaakt worden, maar nu gewoon iets langer in transit zullen zijn (ipv dat men geld gaat verbranden om de transit in de laatste 2 weken zo kort mogelijk te houden).

Maar het (meme-)aandeel Tesla staat niet in relatie tot de onderliggende waarde ervan. Het is een grote piramide, waarbij enthousiastelingen zo'n mooie ROI tonen dat anderen en ook instappen, mee geholpen door het gebrek aan return op spaargeld, en de prijs steeds hoger gaat. Momenteel is de stijging te verklaren die de voorspelling van een 5:1 split op 9 december die overal op Reddit de ronde doet. Niet dat dat heel onderbouwd is.
De ATH van 1243 begin november was nog voor alle geruchten van een 5:1 split op 9 december.

Tussen de laatste aankondiging split en echte split is het aandeel overigens 81% gestegen.

Tesla is wereldleider op gebied van aantal geproduceerde en verkochte EV's, en dat met 2 fabrieken die op het punt staan te openen en het dus realistisch maken om tegen Q4 2022 hun productie te verdubbelen (ervan uitgaande dat de batterijen kunnen volgen).

Ik zie geen enkele reden om te geloven dat 1160 een meme-bubbel is.
 
Overigens is het sprongetje absoluut geen indicatie dat de CT nieuws is. Gisteren was er ook zo een sprongetje en toen was er niemand om naar de CT te wijzen. Woensdag was de sprong nog groter, en vorige week dinsdag brandde het kot helemaal af want toen maakten we een duikeling die groter was dan al die 3 sprongen erna.
 
Moeten we het uitvlakken van delivery hell (leveren ja, maar niet tegen elke kost) niet zien als anticiperen op een zwakker Q1?
Wat doorschuift, zal Q1 versterken.

Mwa, met de huidige Q4 geruchten is het niet raar als 2021 2x 2020 wordt.
Het doorschuiven is hooguit 2-3 dgn productie dus dat zal een instortende Q1 niet gaan helpen.

Elon wil gewoon dat het meer een volwassen structuur gaat worden en wellicht ook in 2022 weer verdubbelen.
Met twee fabrieken die binnenkort van start gaan moet dat weer kunnen.

Shanghai moet uiteindelijk naar +1.000.000 per jaar kunnen Berlijn naar +2.000.000 in een paar jaar tijd en Austin naar +3.000.000 in een paar jaar tijd.
 
  • Like
Reactions: Phil V
Moeten we het uitvlakken van delivery hell (leveren ja, maar niet tegen elke kost) niet zien als anticiperen op een zwakker Q1?
Wat doorschuift, zal Q1 versterken.
Lijkt mij dat de Q4 cijfers zo goed zijn dat eindelijk de 'end of quarter rush', die inderdaad een hoop geld en inspanning van de medewerkers kost, gestopt kan worden. Wij roepen dit al jaren hier en Tesla kan dit nu doen. Wat ook mee kan spelen is de nieuwe EV subsidie die waarschijnlijk Q1 22 in zal gaan in de US.
 
Terug een rondje stock verkopen zo lijkt het nu 😉
Dju, iedereen heeft mijn bericht gelezen 😂

Voor de volledigheid, ik ben er zeker van dat Tesla heel wat waard is, alleen geloof ik niet dat je de bijna exponentiële koersgroei kan koppelen aan de echte waarde. Voor mij liggen daarachter privé-personen die hun geld iets willen laten opbrengen en om de oren worden geslagen met de boodschap dat de koers van Tesla alleen kan stijgen (idem voor crypto). En dat wordt verstrekt omdat steeds meer mensen dit doen. De luidst roepende YouTube-'analysten' krijgen daardoor gelijk en nog meer kijkers. Maar goed, hopelijk heb ik totaal ongelijk een blijft die koers stijgen tot aan mij pensioen 🚀🚀🚀
 
  • Like
Reactions: fivari