Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
100% turbolong TSLA gehouden…Elon ready, Windowdressing, upcoming split, above expected Q4 deliveries; alleen Berlijn kan nog roet in het eten gooien. De posities worden ingenomen. Hail to all buyers below 900... Gaan we nou dan eindelijk definitief afscheid nemen van die gehate 9? Ik ben de hele dag de long turbo's aan het doorrollen, DUS zoals ik al zei, nog even druk voor kerst.
Let op nasdaq vrijdag gesloten
 
  • Like
Reactions: Klaas
100% turbolong TSLA gehouden…Elon ready, Windowdressing, upcoming split, above expected Q4 deliveries; alleen Berlijn kan nog roet in het eten gooien. De posities worden ingenomen. Hail to all buyers below 900... Gaan we nou dan eindelijk definitief afscheid nemen van die gehate 9? Ik ben de hele dag de long turbo's aan het doorrollen, DUS zoals ik al zei, nog even druk voor kerst.
Let op nasdaq vrijdag gesloten
Ik blijf wel bij mijn voortspelling van lagere Q4-verkoop dan verwacht op basis van de interne e-mail om geen rush sales meer te doen + aankondiging sterke vertragingen nieuwe modellen in earnings call. Maar zoals ik vorige keer zei en onmiddellijk bewees, ik ken het niets van.
 
Ik blijf wel bij mijn voortspelling van lagere Q4-verkoop dan verwacht op basis van de interne e-mail om geen rush sales meer te doen + aankondiging sterke vertragingen nieuwe modellen in earnings call. Maar zoals ik vorige keer zei en onmiddellijk bewees, ik ken het niets van.
Volgens mij was de boodschap : doe je best maar maak geen extra kosten om het binnen het kwartaal te houden. Ze willen van de EOQ rush af, maar ook is wat voorraad voor Q1 niet erg. Want als Berlijn en Austin gaan leveren daalt de nettowinst tijdelijk omdat je dan alle kosten moet nemen en dat drukt nogal. Beetje geflatteerde omzet is dan niet weg. Ik denk dat er EOQ1 ‘22 wel degelijk een rush gaat komen. Maar dan echt de laatste keer
 
Vorige week donderdag mijn posities bij Degiro 'bevroren' nadat ik besloten had dat trading met turbo's echt niks voor mij is, en aangegeven bij IBKR dat ze mijn positie bij Degiro mochten overnemen.

Vandaag staan de aandelen bij IBKR. 🥳

In tussentijd ook mijn positie in bitcoin afgebouwd (bijna een jaar gehouden en met licht verlies geëindigd) en daarmee een kleine BPS (bull put spread) positie ingenomen op $TSLA (-870p +890p) voor 7 januari die me een beperkte premie zou beloven. Deze week even net ITM geweest maar ziet er voor de rest goed uit.

Met de aandelen overgezet naar IBKR heb ik nu iets meer marge om grotere posities in te nemen. Ik zoek in eerste instantie relatief veilige posities met berekend risico (dus BPS) dan ergens aan een call te gaan hangen, temeer omdat we met z'n allen wel weten dat op lange termijn >1 jaar het wel goed zal gaan met $TSLA, maar geen idee hoe we daar zullen geraken (voorjaarsdip, corona, ...)
 
Vorige week donderdag mijn posities bij Degiro 'bevroren' nadat ik besloten had dat trading met turbo's echt niks voor mij is, en aangegeven bij IBKR dat ze mijn positie bij Degiro mochten overnemen.

Vandaag staan de aandelen bij IBKR. 🥳

In tussentijd ook mijn positie in bitcoin afgebouwd (bijna een jaar gehouden en met licht verlies geëindigd) en daarmee een kleine BPS (bull put spread) positie ingenomen op $TSLA (-870p +890p) voor 7 januari die me een beperkte premie zou beloven. Deze week even net ITM geweest maar ziet er voor de rest goed uit.

Met de aandelen overgezet naar IBKR heb ik nu iets meer marge om grotere posities in te nemen. Ik zoek in eerste instantie relatief veilige posities met berekend risico (dus BPS) dan ergens aan een call te gaan hangen, temeer omdat we met z'n allen wel weten dat op lange termijn >1 jaar het wel goed zal gaan met $TSLA, maar geen idee hoe we daar zullen geraken (voorjaarsdip, corona, ...)
Dat is een snelle transfer! Bij lynx hebben ze achterstand en gaan ze er volgens eigen zeggen 6-8 weken over doen!
 
Dat is een snelle transfer! Bij lynx hebben ze achterstand en gaan ze er volgens eigen zeggen 6-8 weken over doen!
Lynx vertelde mij dat Saxo er 4 tot 6 weken over doet om de aandelen over te boeken.
Maar waar de werkelijke vertraging ligt is voor mij niet te achterhalen. Ik heb 9 december Lynx gevraagd mijn portfolio bij Saxo op te halen. Die was 22 december aangekomen, dus dat viel wel mee.
Ik houd wel van under promise, over deliver.
Maar ik had ook nog $ staan bij Saxo en die kun je niet overboeken, dus die moet je verkopen. Dat duurt dan 3 dagen voordat de euro’s op je bankrekening staan.
Wat dat betreft is het wel jammer dat IBKR uit de US komt, het land van de cheques…
 
Last edited:
Die begrijp ik even niet. IBKR gebruikt een Duits rekeningnummer en cash verschijnt een dag nadat je het van je bankrekening overboekt in IBKR.
Ik was niet zo scherp meer gisteren, had net m'n booster in Aken opgehaald.
Die verkochte $ was bij Saxo, dat duurde daar 3 dagen voordat het op mijn RC stond.
Storting bij IBKR/Lynx duurde inderdaad 1 dag, daar mogen ze van mij wel iDeal als betaalwijze aan toevoegen.
Was inderdaad een DE bankrekening op naam van IBKR Ierland.
 
Nu, let wel, Degiro vertelt ook dat het enkele weken kan duren, en IBKR zegt ook dat ze afhankelijk van de andere club zijn.

Hindsight 20/20, maar wat ik had moeten doen is veel vlugger uit die turbo's stappen, mijn margin neutraliseren en het zaakje over zetten. Maar ik dacht naïef dat ik het initieel verlies met een turbo wel kon dicht rijden 🥲