Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik baal: ik had koopopdracht turbo long 464 op 5,01 opgegeven. Koers dipte tot 4,84 maar order niet uitgevoerd.... Vanochtend maar even gebeld met SAXO (ex BINCK). Deze turbo's worden per 1 januari 2022 niet meer actief gezet (wat dat ook moge betekenen) en op er was volgens hun info geen handel geweest op die koers. Lekker weer...

Nu maar verkooporders op ca 6 euro opgegeven... Zouden we dit kwartaal wel moeten halen...
 
Bij Lynx (IBRK) kun je ook buiten de reguliere markt uren handelen, handig om de dip te pakken.

Kan ik voor- en nabeurs handelen in Amerikaanse aandelen?
Ja, dat is mogelijk. De officiële handelstijden van de Amerikaanse aandelenbeurzen zijn vanaf 15:30 uur tot 22:00 uur Nederlandse tijd.
Echter, u kunt voorbeurs vanaf 10:00 uur Nederlandse tijd handelen in Amerikaanse aandelen. Na het sluiten van de Amerikaanse aandelenbeurs om 22:00 uur kunt u nog tot 2:00 uur ’s nachts in aandelen handelen.

LET OP: u kunt voor- en nabeurs enkel handelen met limiet orders (LMT). Market Bestens (MKT) en Stop (STP) orders worden niet uitgevoerd.
 
Even een lange termijn overpeinzing:

Er gaan al geruime tijd (meer dan) geruchten over Tesla bots. Zeer interessant en ook zeer lucratief uiteindelijk!

De naam Tesla bot suggereert dat het onder de Tesla vlag wordt opgepakt, hetgeen vrij logisch lijkt gezien de investeringen in het NN en AI. Maar Neuralink en SpaceX zijn aparte bedrijven, terwijl Solar weer onder het Tesla label valt . Wat is de kans dat AI/Robotica wordt ondergebracht in een apart bedrijf en wat zou dat voor de koers van Tesla aandelen betekenen? En als het afgesplitst wordt: zouden dan bijvoorbeeld huidige Tesla aandeelhouders kunnen of moeten participeren?

2022 is een interessant jaar.
 
SpaceX is ruimtevaart, Neuralink is integratie van technologie met het menselijk brein. Tesla is energie en AI. Dan lijkt me die Tesla Bot daar nog goed in te zitten.

Maar laten we ook eerlijk en realistisch zijn: die Teslabot is zeker nog meer dan 5 jaar weg.
 
Omdat AI / NN impact kan (zal) hebben op zo een beetje alles en iedereen zou ik mij kunnen voorstellen dat het op enig moment wordt afgesplitst. Zo kan ik mij voorstellen dat die techniek ook in de luchtvaart voor vliegtuigen, treinen en schepen wordt gebruikt. Maar wellicht ook bij intelligente magazijnen, kortom de mogelijkheden zijn eindeloos. Uiteraard kan alles onder de Tesla vlag maar ik denk (en zou dat ook verstandig vinden) dat opsplitsen in verschillende bedrijven een beteren waardering gaat geven. Alternatief is nog een moeder company a la Alphabet...

Ik zou er zeker in investeren....
 
1642710521243.png
 
Als ie boven de 1000 eindigt, is de strike price niet gehaald.

Misschien dat ik rol naar 895/995 of zo.
Is het niet zo dat je op koers 995 niet per se uitgeoefend zal worden met geschreven put van 1000? Afhankelijk van de premie kan dat namelijk nog steeds winstgevend zijn voor jou en dus verlieslatend voor de koper van jouw geschreven put. Als ik het goed voor heb hé.