Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
een magere troost, maar het kan nog slechter...
1643038070828.png
 
Heb ik een paar posts hierboven al gegeven. Ik denk dat het vooral het algemeen inzakken van mede-aandelen is + onzekerheid van de earnings call binnen een paar dagen. In deze echokamer wordt er van uitgegaan dat het meest fantastische nieuws ooit komt. Anderen zijn bezorgd over het ontbreken van productie van iets anders dan 3 en Y. Ford en Rivian hebben Tesla bv al voorbijgestoken voor de Cybertruck, wat de grote moneymaker zou worden in de US. Iets neutralere toeschouwers zien in oa. de i4 een concurrent voor de Model 3, enzovoort.
Dat is dus grappig, want Ford heeft nog geen enkele van hun Lightning uitgeleverd, en de Rivian zit aan nog geen 500 uitgeleverde stuks. En zoals Frank opmerkt: Rivian is nog harder onderuit omdat de productie zo traag verloopt. Ze zitten in hun eigen delivery hell.

Tesla heeft 80% marktaandeel in de VS qua EV's, en stak BMW zelfs voorbij in het aantal verkochte auto's in de VS in Q4.

Ik begrijp dat niet iedereen dit weet, en ik begrijp dat sommigen dan eieren voor hun geld kiezen, maar de Q4 ER's zullen heel goed zijn omdat de Q4 P&D's al onderschat waren.

Het gaat erover dat Tesla op 2 dagen tijd $200 kwijt is gespeeld, nog niet een week voor deze ER.
 
  • Like
Reactions: mnno and RobsEV
Ik begrijp dat niet iedereen dit weet, en ik begrijp dat sommigen dan eieren voor hun geld kiezen, maar de Q4 ER's zullen heel goed zijn omdat de Q4 P&D's al onderschat waren.
Wat jij niet begrijpt is dat erg goede Q4 ER's al uitgebreid in de koers zitten. En dat nu TSLA massaal in al die indexfondsen zit, TSLA gewoon meedoet met de brede daling van de markt.
 
Wat jij niet begrijpt is dat erg goede Q4 ER's al uitgebreid in de koers zitten. En dat nu TSLA massaal in al die indexfondsen zit, TSLA gewoon meedoet met de brede daling van de markt.
Nog even en de PE ratio is geprijsd alsof Tesla een klassieke autoconstructeur is.

Dat is zoals verwachten dat Apple in 2015 een gelijkaardige beurskoers moet hebben als Nokia, omdat ze beiden smartphones maken.
 
Nog even en de PE ratio is geprijsd alsof Tesla een klassieke autoconstructeur is.

Dat is zoals verwachten dat Apple in 2015 een gelijkaardige beurskoers moet hebben als Nokia, omdat ze beiden smartphones maken.
Ik lees gewoon op yahoo: P/E VW 7, GM 7, Toyota 9, Daimler 5, TSLA 290.
Dan mogen de verwachtingen uitkomen, toch?
Het verdisconteren van toekomstige winsten lijdt onder de stijgende rente.
De vergelijking met Nokia of Kodak, sorry: er is geen enkele klassieke autobouwer die niet bezig is met EV.
 
Last edited:
Ik lees gewoon op yahoo: P/E VW 7, GM 7, Toyota 9, Daimler 5, TSLA 290.
Dan mogen de verwachtingen uitkomen, toch?
P/E is in dalende lijn. Op 31/12/2020 was de SP 705 en P/E 1102. Volgens die logica wordt Tesla dus enkel steviger.

De vergelijking met Nokia of Kodak, sorry: er is geen enkele klassieke autobouwer die niet bezig is met EV.

Verder, tja, BMW die beweren dat brandstofmotoren de komende jaren nog altijd een belangrijke bijdrage gaan leveren aan het verminderen van de CO2-uitstoot, Mazda die met een excuus-EV uitkomen, Toyota met elk jaar nieuwe renders, ...
 
Ik stof alvast graag mijn voorspelling van +/- 830 USD terug af.
Niet vandaag, maar misschien morgen.

Reden is dat vanaf -10% tov closing prijs van vorige dag de uptick rule wordt ingevoerd, die het short verkopen moeilijker maakt. We sloten vrijdag op $943,90 en 10% minder daarvan is $849,51.