Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
PPT in actie? Een reversal uit de boekjes.

Het Plunge Protection Team greep de vorige keren in met concrete acties van de Fed (en andere centrale banken). Tenzij ik iets gemist heb in het nieuws, heeft de Fed vandaag helemaal niets gedaan. Dus de markt heeft toch echt zelf voor een ommekeer gezorgd. In hoeverre die beklijft, moeten we natuurlijk nog afwachten.

In deze echokamer wordt er van uitgegaan dat het meest fantastische nieuws ooit komt.

Echokamer? De sceptische geluiden van jou en Fivari zorgen er toch juist voor dat het geen echokamer is?
 
  • Like
Reactions: wooter and Stijntje
Het is 7u45 en we hebben al 2 parameters die tegen mekaar duwen om de koers mogelijk straks te beïnvloeden:


Teen Tesla Hacker Accessed Owners’ Email Addresses to Warn Them
 
Echokamer? De sceptische geluiden van jou en Fivari zorgen er toch juist voor dat het geen echokamer is?
Enkele leden zouden die kritische geluiden graag helemaal zien verdwijnen en sparen geen moeite om, soms, de man te spelen ipv de stelling die verkondigd wordt.
Dat zie je trouwens niet alleen hier. Ook elders werkt het bezitten van een Tesla of TSLA eerder polariserend. De inborst van de topman is er niet vreemd aan.
Een afwijkende visie wordt eigenlijk niet gewaardeerd. Als ik dat als nog een reden zie waarom het merk op zijn limieten zal botsen, ben ik waarschijnlijk weer een stoker.
Tegen elk ander merk, tegen dealers, EM open oorlog met andere rijksten der aarde, geen kritiek kunnen aanvaarden, verwezenlijkingen van andere merken weghonen, voortdurend agressieve tweets: het lijken geen recepten voor een harmonieuze samenwerking met andere spelers in de maatschappij.
 
Enkele leden zouden die kritische geluiden graag helemaal zien verdwijnen en sparen geen moeite om, soms, de man te spelen ipv de stelling die verkondigd wordt.
Dat zie je trouwens niet alleen hier. Ook elders werkt het bezitten van een Tesla of TSLA eerder polariserend. De inborst van de topman is er niet vreemd aan.
Een afwijkende visie wordt eigenlijk niet gewaardeerd. Als ik dat als nog een reden zie waarom het merk op zijn limieten zal botsen, ben ik waarschijnlijk weer een stoker.
Tegen elk ander merk, tegen dealers, EM open oorlog met andere rijksten der aarde, geen kritiek kunnen aanvaarden, verwezenlijkingen van andere merken weghonen, voortdurend agressieve tweets: het lijken geen recepten voor een harmonieuze samenwerking met andere spelers in de maatschappij.

Polariserend zeker, wie dat ontkend heeft geen beste voelsprieten. Dit heeft zeker invloed maar niet zoveel dat het zal botsen
 
Een afwijkende visie wordt eigenlijk niet gewaardeerd.
Een onderbouwde afwijkende visie wordt wel degelijk gewaardeerd. Maar die onderbouwing blijft vaak uit.

Ik zou super blij zijn moest de concurrentie ook met geavanceerde rijondersteuning bezig zijn, met recente software op een performant platform, met buiten hokjes denken en innovatief dingen anders doen dan vroeger. Maar jammer genoeg zie je in veel EV's nog altijd startknoppen, hier en daar nog eentje waar je een fysieke sleutel in het contact moet steken, een transmissietunnel die doorloopt over de lengte van de auto, een motorkap waaronder een netwerk van buizen huist, en allerlei kleine schermen waarop je diep moet door swipen doorheen verschillende menu's op allerlei automotive grade chipsets van jaren terug.

Ja, Tesla is maar een autoconstructeur met nog maar 2 actieve fabrieken, en hebben een beperkt dealernetwerk. En ze hebben in Europa ook niet het grootste marktaandeel.

Maar zie je bv Apple huilen dat ze niet het grootste marktaandeel hebben?
 
  • Like
Reactions: JohanM
Het is 7u45 en we hebben al 2 parameters die tegen mekaar duwen om de koers mogelijk straks te beïnvloeden:


Teen Tesla Hacker Accessed Owners’ Email Addresses to Warn Them
Jammer dat ze niet 1 stapje hoger gaan, nu net geen investment grade, veel institutionele investeerders mogen volgens hun statuten alleen investment grade bedrijven kopen.
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Ik kijk graag naar sport en heb meestal wel een favoriet.
Wat zou sport saai zijn, mocht mijn favoriet geen tegenstrever hebben.
Al eens naar het werelduurrecord fietsen op de piste gekeken?
@fivari @SpeedyEddy blijf vooral posten. Ik leer veel bij en geniet van de strijd.
Dat klopt ook wel weer. In de onderwerpen waar iedereen het eens is, wordt niet vaak meer iets gepost ;)
 
  • Like
Reactions: Phil V
Ik kijk graag naar sport en heb meestal wel een favoriet.
Wat zou sport saai zijn, mocht mijn favoriet geen tegenstrever hebben.
Al eens naar het werelduurrecord fietsen op de piste gekeken?
@fivari @SpeedyEddy blijf vooral posten. Ik leer veel bij en geniet van de strijd.
Even mijzelf verduidelijken. Mijn voorbeeld over favoriet in de sport betekent niet dat ik in de discussies hier een favoriet aan 1 kant van de strijd heb. Ik heb favorieten aan beide kanten. Aan beide kanten kan ik mij vinden in onderbouwde argumenten. Ik haal de perceptie en vooroordelen (paardebril) er zelf wel uit.
 
Volgens Moody's heeft Tesla niet de middelen om korte termijn schuld af te betalen ( 'Acceptable ability to repay short term debt' )
Dan spreken ze zichzelf hier toch tegen?
 
Dan spreken ze zichzelf hier toch tegen?
Ik stuur een mail naar Moody's dat ze een foutje hebben gemaakt, dan zal er vanmiddag wel een correctie op de rating komen.