Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben benieuwd wat het aandeel gaat doen. Ik denk dat de winstcijfers al ingecalculeerd waren door de hoge productie vorig jaar. Het nieuws over de 4680-cellen in auto's in Q1 lijkt onverwacht positief. Het uitblijven van de cybertruck is dan weer negatief, zeker gezien de laatste leaks, die suggereerden dat Tesla veel dichter bij productie staat.
 
Ik heb net een meevaller gehad (akkefietje met agent in mijn voordeel beslecht), dus ik verwacht dat het aandeel blijft hangen tot 925 voor maximum verlies van mijn posities.
Laat mij raden. De agent had negatieve punten van Tesla naar boven gebracht 😉.
En de rechter rijdt Tesla en weet dat negatieve punten niet bestaan of tijdelijk zijn of met een BMW nog erger zijn.
 
  • Funny
Reactions: To3ornotto3?
Ik ben benieuwd wat het aandeel gaat doen. Ik denk dat de winstcijfers al ingecalculeerd waren door de hoge productie vorig jaar. Het nieuws over de 4680-cellen in auto's in Q1 lijkt onverwacht positief. Het uitblijven van de cybertruck is dan weer negatief, zeker gezien de laatste leaks, die suggereerden dat Tesla veel dichter bij productie staat.
Die cybertruck was geen nieuws meer. Dus dat zit al in de koers van dagen geleden verdisconteerd.
 
De gedachtegang op de beurs is echt idioot op het moment.
Doordat Elon meldde dat ze geen nieuwe producten op de markt gaan zetten omdat ze al niet genoeg materialen kunnen inkopen voor de huidige vraag te kunnen voldoen wordt door de WS-analisten vertaald naar dat Tesla volgend jaar geen productiestijging zal kunnen maken en dat met 2 nieuwe fabrieken er wel meer kosten zullen zijn en dus de marges zwaar onder druk komen.

Als iemand dat uit de opmerking van Elon begrepen heeft dan denk ik:
200.gif
en dan dit
dan-facepalm.gif
 
De reactie op de goede resultaten mag dan op het eerste gezicht belachelijk lijken en misschien staat de koers terug op 1400 tegen het einde van de week.
Mijn verklaring voor de reactie, maar het kan uiteraard ook pure manipulatie zijn van de MM en de shorters:
De koers van TSLA maakt dat het bedrijf op dit moment meer waard is dan alle andere autobouwers samen. Het bedrijf maakt ongeveer 1/70 van alle auto's ter wereld en heeft 2 modellen die een noemenswaardig verkoopcijfer halen. Er komen voorlopig geen kaskrakers bij. Als de koers verklaard wordt door hooggespannen verwachtingen, dan mag je er niet op rekenen dat wanneer die verwachtingen ongeveer waar gemaakt worden de koers nog verder stijgt. Daarvoor moeten de resultaten verrassend goed zijn en de verwachtingen nog verder opgeschroefd worden, zoniet is het aandeel eigenlijk zelfs overgewaardeerd. Daarbij komt dan nog een verstrakking van de monetaire politiek ten gevolge van inflatie en met stijgende rente tot gevolg waardoor toekomstige winsten minder waard worden.
En dan toch nog wat perspectief.
Toyota is ongeveer 1/4 waard van Tesla en gaf aan in 2022 11 miljoen wagens te zullen verkopen. Het aandeel noteert aan een P/E van bijna 10 en keert dividend uit.
 
@fivari kan jij uitleggen met vooruitzichten dat de productie dit jaar met 50% gaat stijgen en een P/E die constant daalt en van 1000 nu op 180 zit, dat een mindering van 30% van de maximale waarde logisch is?

Of komen die investeerders er pas vandaag achter dat Toyota zo goed boert?

Ik denk dat je de investeerders hier overschat. Dit is gewoon een stukje algo trading. Macro's staan ook positief.
 
De reactie op de goede resultaten mag dan op het eerste gezicht belachelijk lijken en misschien staat de koers terug op 1400 tegen het einde van de week.
Mijn verklaring voor de reactie, maar het kan uiteraard ook pure manipulatie zijn van de MM en de shorters:
De koers van TSLA maakt dat het bedrijf op dit moment meer waard is dan alle andere autobouwers samen. Het bedrijf maakt ongeveer 1/70 van alle auto's ter wereld en heeft 2 modellen die een noemenswaardig verkoopcijfer halen. Er komen voorlopig geen kaskrakers bij. Als de koers verklaard wordt door hooggespannen verwachtingen, dan mag je er niet op rekenen dat wanneer die verwachtingen ongeveer waar gemaakt worden de koers nog verder stijgt. Daarvoor moeten de resultaten verrassend goed zijn en de verwachtingen nog verder opgeschroefd worden, zoniet is het aandeel eigenlijk zelfs overgewaardeerd. Daarbij komt dan nog een verstrakking van de monetaire politiek ten gevolge van inflatie en met stijgende rente tot gevolg waardoor toekomstige winsten minder waard worden.
En dan toch nog wat perspectief.
Toyota is ongeveer 1/4 waard van Tesla en gaf aan in 2022 11 miljoen wagens te zullen verkopen. Het aandeel noteert aan een P/E van bijna 10 en keert dividend uit.

Toyota heeft in 2021 7.553.000 auto's gemaakt 1.300.000 minder dan het jaar er voor.
Jij verwacht dat ze dan in 2022 11.000.000 auto's gaan maken. 🤣 Dan moeten ze ineens bijna 50% meer gaan doen. Ze heten geen Tesla. ;)

Dividend uitkeren wanneer je meer schulden hebt dan cash en je op het punt staat om je volledige productie te moeten ombouwen is iets wat alleen idioten doen.
 
Dit is gewoon een stukje algo trading.
Dat zou natuurlijk ook kunnen.
Kijk, hier en in de youtube filmpjes die 'de specialisten' bijna dagelijks op de fans loslaten, krijg je een erg gekleurd beeld. Wie de hoge waardering in vraag stelt, krijgt de volle laag. Fundamentele argumenten worden weggehoond of zelfs als agressief ervaren. Daardoor ontstaat een bevooroordeeld beeld op het koersverloop. Nu wordt de koers bepaald door die mensen die in het aandeel beleggen dus dat kan een tijd doorgaan.
Stelt niemand zich de vraag waarom die mensen dagelijks de moeite en uren de tijd nemen om mensen te bekeren? Idem voor BTC.
 
  • Like
Reactions: Stijntje