Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Heel de wereld gaat er last van krijgen en dan gaan VW noch Tesla de grootste zorg zijn...
Inderdaad. De wereld zal nooit meer dezelfde zijn.
Even een noop vraagje, het blokkeren van Rusland in Swift, betekent dit ook dat openstaande facturen door Russische klanten niet meer zullen betaald worden? Ik denk dat bepaalde sectoren die massaal op Rusland leveren dan ook zwaar in de problemen komen (tapijt, peren, …).
Misschien ruilsysteem opzetten, wie nog openstaande rekeningen heeft bij een russisch bedrijf betaalt aan wie nog geld moet krijgen.
 
TSLA sloot de week af met een koers van circa 810. Overweeg je voornoemde verkoop nog een keer te herhalen?
Nee, Ik ben inmiddels (voorbeurs vandaag) weer all-in gegaan op de aandelen TSLA. Aanleiding is het nieuws rond Berlijn (hoewel het nog een gerucht is, maar je ziet wat het met de koers nu al doet). Dus ik dacht "die maandagdip komt er inderdaad wel, maar is door het goede TSLA-nieuws alleen van toepassing op de rest van de Nasdaq". Nu ook de nucleaire dreiging schijnbaar weinig meer doet, en de 10Y yield laag staat is het china-nieuws in april pas weer de volgende dip. Wellicht doe ik 'm dan nog een keer.

Er is in mijn ogen niets meer dat een korte bull-run in de weg staat, dus ik ga kort na opening weer eens puts schrijven (calls laat ik wel even uit mijn hoofd deze week, of misschien een paar ruim 20% OTM want eind deze week 970 lijkt mij wel erg ambitieus).

En wat ik, iets later dan @Xfrank (in 2018 pas), deed kun je nog steeds doen. Destijds was het wel een groot risico, want TSLA kon nog steeds failliet gaan. Maar ja, groot risico geeft ook een grote winstkans. Momenteel is het een no-brainer met een PE ratio van een kleine 60, die dit jaar keihard daalt door de te verwachten winst. En ik ben al 60.... dus....
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Xfrank and Klaas
Iemand enig idee waarom de boel (en niet alleen Tesla) ineens zo omhoog schiet? Ook BTC en Doge gaan ineens omhoog.
 

Attachments

  • 068AFBE5-BD5E-4321-8C9E-41726E2B1DC3.png
    068AFBE5-BD5E-4321-8C9E-41726E2B1DC3.png
    265.3 KB · Views: 50
Iemand enig idee waarom de boel (en niet alleen Tesla) ineens zo omhoog schiet? Ook BTC en Doge gaan ineens omhoog.
Vorige week zei ik dat de eigenlijke invasie zou werken als een soort van verlossing, ontstressing van de markt. Je moet er niet meer op wachten, de invasie is gestart en de markt kan weer verder. Combineer dat met een eensgezinde politiek aan westerse kant, en dat omwille van restricties het plots in Rusland interessanter is om buiten de banken om te gaan verhandelen in bijvoorbeeld cryptomunten, zit daar volgens mij de reden waarom de beurzen wat opleven.

En het is maandag. Maandag kan alles nog. Pas naar het einde van de week tellen de optiemarkten weer mee. En het nieuws dat de Tesla fabriek in Duitsland officieel open gaat gaan.

Max Pain staat op $825, een kleine call wall op 850 en een grotere op 900.

Zou me niks verbazen moest Tesla tegen einde van deze week gewoon weer op 825 landen, met misschien nog een dip onder de 800 om wat put holders weg te schrikken.

1646065932195.png
 
Last edited:
Vorige week zei ik dat de eigenlijke invasie zou werken als een soort van verlossing, ontstressing van de markt. Je moet er niet meer op wachten, de invasie is gestart en de markt kan weer verder. Combineer dat met een eensgezinde politiek aan westerse kant, en dat omwille van restricties het plots in Rusland interessanter is om buiten de banken om te gaan verhandelen in bijvoorbeeld cryptomunten, zit daar volgens mij de reden waarom de beurzen wat opleven.

En het is maandag. Maandag kan alles nog. Pas naar het einde van de week tellen de optiemarkten weer mee. En het nieuws dat de Tesla fabriek in Duitsland officieel open gaat gaan.

Max Pain staat op $825, een kleine call wall op 850 en een grotere op 900.

Zou me niks verbazen moest Tesla tegen einde van deze week gewoon weer op 825 landen, met misschien nog een dip onder de 800 om wat put holders weg te schrikken.

View attachment 774827
Ik mis nog de tsla en qqq daggrafieken en markmanipulatie analyse papawooter
 
QQQ cross of death today.... (50 MDA zakt vrij steil door 200 MDA)
Calls QQQ ATM mei en TSLA ver OTM vrijdag geschreven (en bij opties neem ik vrij snel winsten als ze groot genoeg zijn. Blijven ze klein of bij verlies laat ik ze staan en moet de tijd zijn werk doen. Ik koop nooit opties (tenzij ik die eerder geschreven heb uiteraard))
 
QQQ cross of death today.... (50 MDA zakt vrij steil door 200 MDA)
Calls QQQ ATM mei en TSLA ver OTM vrijdag geschreven (en bij opties neem ik vrij snel winsten als ze groot genoeg zijn. Blijven ze klein of bij verlies laat ik ze staan en moet de tijd zijn werk doen. Ik koop nooit opties (tenzij ik die eerder geschreven heb uiteraard))
zo en dan nu in het Nederlands? 😂
 
QQQ is de Investco ETF die de Nasdaq-100 Index volgt.

TSLA is ons eigene Tesla.

MDA = Moving Day Average.


En hij heeft QQQ calls verkocht met vervaldatum einde mei, vlakbij de koersprijs. Voor Tesla heeft ie calls ver boven de koersprijs verkocht met vervaldatum komende vrijdag.

Als dat nog chinees of Russisch klinkt, ga je best naar Free Options Trading Courses | Option Alpha en volg je de 3 tracks.
 
Het ziet er toch naar uit dat (alle aandelen gaan maar dus ook) $TSLA gaat dalen de komende tijd en opnieuw de 700 gaat testen.
Morgen natuurlijk even afwachten waarom het bestuur van de deelstaat Brandenburg naar Grünheide komt, ik heb werkelijk geen idee, maar wie weet doet het nog wat met de koers. Daarna de koershedge maar weer wat omlaag schuiven want 1020 per 11/3 is mogelijk wel erg safe aan het worden.
Voor @BjörnTM : Momenteel heb ik callopties geschreven (verkocht zonder deze te hebben) met een uitoefenprijs van 1020 aflopend op 11 maart, ervan uitgaande dat deze waardeloos aflopen. Als morgen het nieuws tegenvalt of de markt het (serieus?????) al heeft ingecalculeerd en in beide gevallen de daling doorgaat, sluit ik die positie (met winst uiteraard) en zet ik er een andere uitoefenprijs tegenaan, ik denk de dan geldende prijs (830?) + 15 á 20% (=950-1000) want welk nieuws is er dan nog te verwachten dat Tesla binnen een week 20% doet stijgen (zou niet de eerste keer zijn, maar deze keer alleen als Poetin door zijn voormalige vrienden het Kremlin uitgeknikkerd wordt en de sloten worden vervangen🇺🇦🇺🇦🇺🇦).
In de grafiek hieronder zie je dat de lange-termijn (groene) steunlijn inmiddels neerwaarts is doorkruist en we onze weg vervolgen in het door rode lijnen gemarkeerde neerwaartse trendkanaal,

Het zal nog wel even spannend blijven, zeker als we hier geen death-cross krijgen waarbij het 50 daagsgemiddelde (de blauwe kronkellijn) door (de oranje iets minder kronkelende , voorstellende) het 200-daags gemiddelde zakt. Dan zijn er meerdere omgekeerd hoofd-schouderpatronen mogelijk, die de zaak weer in het oplopende trendkanaal terugtrekken en we nu alleen een 2e een valse uitbraak daarvan aan de onderzijde meemaken. Maar alleen als de zaken in de buurt van de NAVO-grenzen de goede kant uitgaan.

Voorlopig zie ik macro geen weg uit de onverwacht (in de zin dat iedereen dacht dat Poetin een goede schaker was, maar hij lijkt mij meer een dammer) sterk stijgende inflatie die ook maar enigszins goed is voor aandelenbeurzen. De black swan blijkt vooral Russische en toch niet alleen Chinese roots te hebben en ik denk dat we moeten hopen dat ie nog een beetje fatsoenlijk kan dammen en ziet dat zijn enkele steen tegen onze meerdere dammen geen kans maakt en vervolgens een mooie aftocht accepteert.
Dus mijn voorspelling macro blijft in stand: Oekraïne-oorlog + Chinese vastgoeddip = NASDAQ (IXIC) 10.000 in de maak. (wellicht iets later dan 1 april)
Aan koersdoelen voor $TSLA waag ik mij niet meer, maar als je naar alle spelers op het veld kijkt, zie je dat de huidige ontwikkeling zowel op de korte als de lange termijn het er bij "de concurrentie" er alleen maar slechter op maakt, inmiddels zelfs de Chinese. Voor Tesla maakt het weinig uit, de backorder-lijst zal iets korter worden misschien en Grünheide is nu misschien ineens een ander risico geworden vanwege de Starlink-steun en een losgeslagen Rus. Als we hier allemaal goed doorheen komen en het stof is opgetrokken is er van Ford (al dan niet gesplitst) GM en VW weinig meer over door tekorten aan alles. Toyota heeft dan de laatste herkansing gehad. Chinezen hebben geen geld meer voor auto's. (OH ja en de hele ICE-industrie ligt op zijn gat want wie kan de benzineprijzen nog betalen) Met aandelen Tesla zit je dan een stuk beter. Ik denk dat mijn koersscenario richting 2030 dan inmiddels richting 2026 zal worden gerealiseerd (mede doordat 1 euro dan inmiddels minder waard is dan 1 dollar, een ander voordeel van het aanhouden van een dollarrekening of simpelweg aandelen in dollars) My 2 cents...
Schermafbeelding 2022-03-03 om 17.49.46.png
 
Last edited:
Het ziet er toch naar uit dat (alle aandelen gaan maar dus ook) $TSLA gaat dalen de komende tijd en opnieuw de 700 gaat testen.
Morgen natuurlijk even afwachten waarom het bestuur van de deelstaat Brandenburg naar Grünheide komt, ik heb werkelijk geen idee, maar wie weet doet het nog wat met de koers. Daarna de koershedge maar weer wat omlaag schuiven want 1020 per 11/3 is mogelijk wel erg safe aan het worden.
Voor @BjörnTM : Momenteel heb ik callopties geschreven (verkocht zonder deze te hebben) met een uitoefenprijs van 1020 aflopend op 11 maart, ervan uitgaande dat deze waardeloos aflopen. Als morgen het nieuws tegenvalt of de markt het (serieus?????) al heeft ingecalculeerd en in beide gevallen de daling doorgaat, sluit ik die positie (met winst uiteraard) en zet ik er een andere uitoefenprijs tegenaan, ik denk de dan geldende prijs (830?) + 15 á 20% (=950-1000) want welk nieuws is er dan nog te verwachten dat Tesla binnen een week 20% doet stijgen (zou niet de eerste keer zijn, maar deze keer alleen als Poetin door zijn voormalige vrienden het Kremlin uitgeknikkerd wordt en de sloten worden vervangen🇺🇦🇺🇦🇺🇦).
In de grafiek hieronder zie je dat de lange-termijn (groene) steunlijn inmiddels neerwaarts is doorkruist en we onze weg vervolgen in het door rode lijnen gemarkeerde neerwaartse trendkanaal,

Het zal nog wel even spannend blijven, zeker als we hier geen death-cross krijgen waarbij het 50 daagsgemiddelde (de blauwe kronkellijn) door (de oranje iets minder kronkelende , voorstellende) het 200-daags gemiddelde zakt. Dan zijn er meerdere omgekeerd hoofd-schouderpatronen mogelijk, die de zaak weer in het oplopende trendkanaal terugtrekken en we nu alleen een 2e een valse uitbraak daarvan aan de onderzijde meemaken. Maar alleen als de zaken in de buurt van de NAVO-grenzen de goede kant uitgaan.

Voorlopig zie ik macro geen weg uit de onverwacht (in de zin dat iedereen dacht dat Poetin een goede schaker was, maar hij lijkt mij meer een dammer) sterk stijgende inflatie die ook maar enigszins goed is voor aandelenbeurzen. De black swan blijkt vooral Russische en toch niet alleen Chinese roots te hebben en ik denk dat we moeten hopen dat ie nog een beetje fatsoenlijk kan dammen en ziet dat zijn enkele steen tegen onze meerdere dammen geen kans maakt en vervolgens een mooie aftocht accepteert.
Dus mijn voorspelling macro blijft in stand: Oekraïne-oorlog + Chinese vastgoeddip = NASDAQ (IXIC) 10.000 in de maak. (wellicht iets later dan 1 april)
Aan koersdoelen voor $TSLA waag ik mij niet meer, maar als je naar alle spelers op het veld kijkt, zie je dat de huidige ontwikkeling zowel op de korte als de lange termijn het er bij "de concurrentie" er alleen maar slechter op maakt, inmiddels zelfs de Chinese. Voor Tesla maakt het weinig uit, de backorder-lijst zal iets korter worden misschien en Grünheide is nu misschien ineens een ander risico geworden vanwege de Starlink-steun en een losgeslagen Rus. Als we hier allemaal goed doorheen komen en het stof is opgetrokken is er van Ford (al dan niet gesplitst) GM en VW weinig meer over door tekorten aan alles. Toyota heeft dan de laatste herkansing gehad. Chinezen hebben geen geld meer voor auto's. (OH ja en de hele ICE-industrie ligt op zijn gat want wie kan de benzineprijzen nog betalen) Met aandelen Tesla zit je dan een stuk beter. Ik denk dat mijn koersscenario richting 2030 dan inmiddels richting 2026 zal worden gerealiseerd (mede doordat 1 euro dan inmiddels minder waard is dan 1 dollar, een ander voordeel van het aanhouden van een dollarrekening of simpelweg aandelen in dollars) My 2 cents...
View attachment 776242
Zonder zeveren, die rode lijnen zijn volgens mijn herinnering de lijnen die ik suggereerde te tekenen eind vorig jaar, maar waarvan ze als niet relevant werden weggezet 😉