Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
officieel moet ik de onderste lijn iets lager tekenen, maar dat maakt voor het hele verhaal niet veel uit, hooguit dat het dal nog lager kan. Ik beschouw die 700 dip als een outlier. Die bepaalt wel de bodem. De top zat op bijna 1200, het verschil is 500 dus als we bij plm 800 uitbreken mag je daar 500 bijtellen en kom je op 1300.
Zo zou ie moeten:
Schermafbeelding 2022-03-14 om 17.44.04.png
 
  • Like
  • Informative
Reactions: Klaas and Hbrink
Je kan het ook zien als het schofferen van Biden, Trudeau en Putin in evenveel weken. Voor de aandelen is het maar hopen dat hij geen duel over vrije meningsuiting aangaat met Xi. Ik denk dat nogal wat aandeelhouders zich daar zorgen over maken. Bovendien is verkoop in Rusland meteen uitgesloten voor vele jaren.
 
Je kan het ook zien als het schofferen van Biden, Trudeau en Putin in evenveel weken.
Wie kaatst moet de bal verwachten...

Zou best kunnen dat een behoorlijk aantal mensen juist meer overtuigd worden van Musk/Tesla.

En hij zat toch al volgens Biden en Trudeau in het verkeerde kamp, dus veel slechter kan de verhouding niet worden.
 
  • Like
Reactions: SpeedyEddy
Tip voor morgen: neem niet de gok van slecht FED nieuws want dat kan alleen nog meevallen. Morgen Om 19 uur komt het rentebesluit met mogelijk een heftige koersbeweging zeker als de vredesduif Oekraïne weer nadert. Dat zouden twee positieve signalen zijn terwijl vooral negatief nieuws de koersen de afgelopen weken (en maanden) heeft bepaald. Ik zou daar in alle opzichten blij mee zijn. Dus als je nog aankoopplannen hebt stel jezelf de vraag: hoeveel lager zou het nog kunnen gaan en hoeveel ruimte is er naar boven. Beslis, doe (en wel voor 19 uur) en zie niet om. Geniet van de rit.
 
Giga Shanghai gaat twee dagen dicht. Door Covid? Supply-chain issues?

 
Giga Shanghai gaat twee dagen dicht. Door Covid? Supply-chain issues?

Covid inderdaad, maar China gaat het beleid verruimen, want ze beginnen te snappen dat Omicron ietsjes te besmettelijk is om -zelfs in een totalitaire staat- tegen te houden. Ze lopen alleen "wat" achter met de gewantrouwde vaccinaties. Die zullen dus wel verplicht gaan worden (of thuis blijven), denk ik.
 
  • Like
Reactions: Niek
We zitten tegen en soms iets boven de bovenkant van de dalende middellange termijntrend, die ik gisteren tekende. We verlaten de wedde zo langzamerhand. Dus een beetje omhoog morgen en het bullish vervolg mag worden getekend met potlood, want 1 zwaluw maakt natuurlijk geen zomer.
Powell had geen echte verrassingen dus rest alleen de weg omhoog. China is nog steeds een risico, zoals eerder in dit draadje toegelicht. Maar dat is vastgoed en dat duurt wel even voor dat doordendert in de markt. De ogen zijn vooral gericht op de Oekraïne-oorlog en de sancties.
 
We zitten tegen en soms iets boven de bovenkant van de dalende middellange termijntrend, die ik gisteren tekende. We verlaten de wedde zo langzamerhand. Dus een beetje omhoog morgen en het bullish vervolg mag worden getekend met potlood, want 1 zwaluw maakt natuurlijk geen zomer.
Powell had geen echte verrassingen dus rest alleen de weg omhoog. China is nog steeds een risico, zoals eerder in dit draadje toegelicht. Maar dat is vastgoed en dat duurt wel even voor dat doordendert in de markt. De ogen zijn vooral gericht op de Oekraïne-oorlog en de sancties.
Behalve dat we in de 2e helft van de week zijn aanbeland, met call walls op 850 en 900 (en 950 en 1000). Genoeg incentives voor de MM's dus om enthousiasme bij Tesla wat te temperen. Die uitgeschreven calls op 850, 900 en hoger moeten namelijk OTM blijven.

1647458943094.png


Zeer veel activiteit bij de 850 calls.

1647458977462.png


En een max pain van 820 momenteel. Die zal misschien een tikkeltje stijgen morgen, maar het moet al hevig rommelen om vrijdag de MM's te verschalken.
 
Behalve dat we in de 2e helft van de week zijn aanbeland, met call walls op 850 en 900 (en 950 en 1000). Genoeg incentives voor de MM's dus om enthousiasme bij Tesla wat te temperen. Die uitgeschreven calls op 850, 900 en hoger moeten namelijk OTM blijven.

View attachment 781712

Zeer veel activiteit bij de 850 calls.

View attachment 781715

En een max pain van 820 momenteel. Die zal misschien een tikkeltje stijgen morgen, maar het moet al hevig rommelen om vrijdag de MM's te verschalken.
Als het hard omhoog gaat moeten de MM delta hedgen waarmee ze icm een short squeeze zelf de koers verder omhoog jagen, dan moet je met je spread dicht op de bal spelen om niet zwaar te verliezen
 
  • Like
Reactions: SpeedyEddy
Ik denk met @wooter aan een iets langere termijn (dan een paar dagen) waarop we grotere sprongen gaan zien en inderdaad market makers die nu nog wat meer invloed hebben in een nog wat angstige markt. Bijvoorbeeld eerdaags nog een slag omlaag richting $800 als vertreksein plus een grillige bull-run daarna (vanwege de macro-situatie en toestand in de wereld)Maar @ebullio ’s argument gaat een keer de overhand nemen en ik denk dat ook de shorts inmiddels weten voorzichtig te worden, want met steeds meer particulieren die HODL-en kun je beter niet spotten. Je ziet al een beweging omlaag in short interest (24 miljoen stuks), want het kan bij goed nieuws op alle vlakken eerdaags zomaar met 100 dollar per dag omhoog spuiten en TSLA is inmiddels behoorlijk FUD-immuun geworden.
Tot slot, de cijfers spreken straks voor zich. De effecten voor prijsstijgingen druppelen langzaam door (effect telkens pas een kwartaal later door levertijden van minimaal een kwartaal) Een brutowinst boven de 30% en stijgend, omzetgroei van 50% zonder Berlijn en Austin rechtvaardigen hogere multiples ook al doet de hogere rente daar weer flink aan af. Het geprojecteerde tempo van FED-renteverhogingen is gelukkig laag. 7x .25 is 1,75 eind dit jaar. De 10-Y-Yield zakt al weer wat en welk slecht nieuws kan er nog komen dat nog niet is ingeprijsd? Om mijn eigen vraag te beantwoorden: Ik denk dat de kans op een grote daling veel kleiner is dan op een grote stijging dus mijn portfolio zit weer nokvol. Be greedy when others are fearful. (Andersom komt later wel weer een keer)
 
Het kán, maar ik heb al dat goeie nieuws ook al gehoord voor afloop van Q42021, en vervolgens bij de kwartaalresultaten, en in beide gevallen kwamen we niet verder dan een dag dat de koers steeg.

Ik had gisteren winst moeten nemen. Ik had een 850-900bcs opgezet nadat ik winst had genomen op een 800-750bps rond 825. We zijn toen tot zo een 803 gedoken en dan had ik 60% profit kunnen verzilveren, maar blijven zitten en nu dus wat langer wachten en riskanter.