Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Heb je deze al doorgerold nu TSLA 875 heeft aangetikt?
Doorgerold op 876 naar volgende week, voor 250 extra premie.

Maar als het terug zakt, denk ik eraan om terug naar deze week te rollen.

Hindsight 20-20, had ik mijn bps langer moeten houden, en/of gisteren mijn bcs al moeten sluiten met 60% winst.
 
  • Informative
Reactions: Klaas
+100$ of bijna 14% erbij in 3 dagen, en toch is het hier muisstil. Is iedereen uitgestapt misschien? 🤷‍♂️

Zeker blij dat we niet verder onderuit zijn gegaan... hier ook all in. Maar op hier en daar een paar aandelen sprokkelen met ouderwets eruit en paar dagen later erin is de euforie nog beperkt... We hebben 1200 op de borden gezien.... dan is 900 enkel een mooi begin
 
Wat zijn trouwens jullie verwachtingen mbt NIO?
Nio was naast de marktbrede malaise ook nog eens samen met de andere Chinese in de US genoteerde bedrijven onderuit gegaan door de dreiging van delisting op de US beurzen. Dinsdag heeft de Chinese centrale bank die vrees verminderd door te melden dat ze minder streng gaan zijn met regelgeving voor Chinese bedrijven die in de US genoteerd zijn. Vandaar de 25% stijging van Nio op woensdag.
Ik ben op $7.50 klein ingestapt in Nio een aantal jaar geleden en heb de helft verkocht ergens in de $40 om meer Tesla te kopen.
Met Chinese EV stock weet je nooit wat de overheid daar gaat doen, dat is ook een risico voor Tesla.
Maar nu Nio in europa gaat leveren zie ik er nog wel toekomst in.
 
Max pain staat nog altijd op 825 en nog altijd hoge call walls op 850 en 900. Zou me sterk lijken dat ze dat zouden laten gebeuren.
help t je hopen, mede voor mijn calls van deze week op 880 die ook ineens wat beginnen te knellen. Voorbeurs gaat t wel die kant op. Maar of ik volgende week mijn calls (op 975) niet hoef door te rollen is de vraag, vandaag eerst maar eens de puts doorrollen op een flink hoger level. Want ja 100 dollar omhoog in drie dagen. Jammer dat het zoveel margin kost om nu al puts 25/3 te schrijven, want ik zit echt all-in hoor @Xfrank. (ook een beetje Palantir trouwens, dat is nu mijn next Tesla (want die bestaat in EV-land niet als je de Op Chinese merken gebaseerde Kaaiman-eiland-aandelen mijdt als de pest, zoals ik. China is zeer onbetrouwbaar wat dat betreft (zie Didi) en als Rusland-steun zouden ze zomaar eens wat nare trucjes kunnen gaan uithalen (allemaal je chinese IOT-apparaten al uitgeschakeld? ;-)) Tot slot: Het onmogelijk om nu precies te weten wat er allemaal wel en niet is ingeprijsd, dus dan grijpt iedereen uiteindelijk terug naar guidance en DCF. Dus de kwartaalcijfers 2022 Q1 zullen weer wat richting gaan geven.
Q2 zal die cijfers doen verbleken en Q3 die van Q2. Alle productie kan worden geleverd (backorders lopen nog steeds op) dus alleen een bottleneck in de toelevering kan alles verpesten. En die handelt Tesla als geen ander zagen we vorig jaar al. + energy +insurance +FSD complete +Cybertruck +verrassingen.
 
Graag dit tempo nog een tijdje aanhouden. Ik ga binnenkort enkele weken op vakantie en wil er niet te veel naar kijken. ;)
Allereerst een fijne vakantie gewenst Frank. We zouden de bovenkant van de dalende trendlijn zeker nog kunnen aantikken, iets boven de 800, daarmee de uitbraak bevestigend (er minimaal 2 dagen onder duiken zou echter geen goed teken zijn). Maar jou kennende : Wat maakt het uit als je niks korte-termijnerigs hebt belegd ? Het wordt misschien ook anders als je eerdaags je Model S geleverd krijgt en daarvoor moet verkopen. Denk er in andere gevallen gewoon niet aan, dan zie je na je vakantie wel wat je allemaal (niet) hebt gemist.
 
  • Like
Reactions: Klaas and Xfrank
Ga je deze nog een keer doorrollen, nu we over de 925 zijn?
Rollen naar een uitweg, maar weet nog niet dewelke. Da's ook omdat maandag klassiek altijd wat vrijer kan stijgen, naar het einde van de week klassiek het wat kan dalen (max pain is nog altijd 845, call walls op 900/950/1000). Momenteel zwabberen we wat tussen 910 en 930, maar vrijdag kunnen we perfect weer aan 870-900 zitten.

De vraag is dus of ik naar bv 950/1000bcs wil gaan, of flip naar 850/800bps, of ergens naar de toekomst rol met lichtere wijzigingen. Cost basis is nogal hoog, dus ik kan wel wat van mijn premie af laten. Probleem is flippen naar 850/800bps terwijl de koers hoog staat en daarna daalt, het wat duurt alvorens je groen gaat. Liever bcs 950/1000 wanneer de koers op 930 staat en dan daalt, maar da's natuurlijk gokwerk.

En ik geloof ook dat dit een beetje buy-the-rumour actie is, voor sell-the-news actie na 1 april.
 
  • Like
Reactions: Klaas
Ik denk dat het morgen ook een beetje sell the news gaat worden want de opening van Berlijn is verder een nothing-burger en zeker als Elon dan ook nog eens zou gaan praten over het (long term zeer bullish maar) short term vast niet begrepen "Masterplan 3. Teil" (Na Masterplan Part One, part Deux) vol AI, boring tunnels, en flying broomsticks , Vtol, Teslabots naar Mars op de allereerste vluchten.
 
  • Like
Reactions: wooter