Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
NB In Tesla daily podcast van Rob Maurer van vandaag zit een clip van Musk @GrÜnheide, buiten speechend en daarbij toch echt sprekend over 70-80% groei de komende jaren (officiëel zoals we weten gesandbagd naar 50% ) Daar zal de SEC wel weer wat van gaan vinden, maar dan weten jullie het vast. ;). In een tweet van Gary Black als antwoord op een vraag naar de multiple als er een bedrijf zou zijn dat 80% groeit komt hij op 120 (werkelijke PE ligt ongeveer op 60, kortom de helft van wat het "zou moeten zijn bij 80% groei")
Van die 50% is overigens in de earnings-call ook al gezegd dat dit gemakkelijk te halen is zelfs al zouden Berlijn en Austin in 2022 gesloten blijven.
 
ik zie ook niet goed in wie er zou gaan verkopen voordat masterplan 3 bekend is...

Was er niet nog een sprookje met 1001? ;)
Screenshot_20220323-144919_Samsung Internet.jpg
 
  • Like
Reactions: Niek and robertvg
Een grote call wall op 1000 dus ik verwacht toch nog manoevers om onder de 1000 te eindigen op vrijdag.

View attachment 784785

View attachment 784784
Ja, idd behoorlijk. En net als bijna iedere vrijdag dus kans op dip. Maar het is vandaag woensdag en we hebben de 1035 al geraakt. Rest van de dag en morgen om stabiel rond de 1050 te eindigen. Dan inderdaad interessant of ze genoeg kracht kunnen zetten om onder de 1000 te eindigen.
 
Laatste cash maar even opgebrand in de dip. Had een order staan op $985, die gevuld bleek na een leuk etentje. De rest op $999, -, e.e.a. Deels gefinancierd met at the money puts voor november. Met mezelf afgesproken om voor 2025 geen aandelen meer te verkopen voor “spielerei”. Terug bij mijn oorspronkelijke plan. Beetje kalmer aan en wat langere termijn opties met hoge theta schrijven.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Big money begint Tesla terug te vinden, volumes zijn in de legs omhoog te hoog om het spel volkomen te maken. MM zullen ook met de stroom mee moeten op dit soort dagen. Na zeven dagen omhoog zou je bijna volgende week wel een daling moeten verwachten. (tot een 50% verlies van de leg-up vanaf de dip 700 naar top 1040 = hooguit $ 870 zelfs bij slecht economisch weer). Dus ruime calls voor eind volgende week zullen vandaag of morgen wel geschreven worden. (In ieder geval door mij)
 
Toch tot nu toe geen slechte week <understatement>...

Beetje jammer dat de 1050 er nog niet is, maar gisteren boven de 1000 is zeker niet slecht. Vandaag interessant: lukt het de mm om Tesla onder de 1000 of zelfs de 950 te laten eindigen of zijn de positieve krachten zo sterk dat de opgaande lijn gehouden kan worden? Tot nu toe lukt het de mm bijna altijd op vrijdag om hun limieten te bereiken.

Ik lees @SpeedyEddy @wooter en @Papafox altijd met veel interesse en ben benieuwd hoe de mm de koersen kunnen beïnvloeden!
 
  • Like
Reactions: Klaas
Toch tot nu toe geen slechte week <understatement>...

Beetje jammer dat de 1050 er nog niet is, maar gisteren boven de 1000 is zeker niet slecht. Vandaag interessant: lukt het de mm om Tesla onder de 1000 of zelfs de 950 te laten eindigen of zijn de positieve krachten zo sterk dat de opgaande lijn gehouden kan worden? Tot nu toe lukt het de mm bijna altijd op vrijdag om hun limieten te bereiken.

Ik lees @SpeedyEddy @wooter en @Papafox altijd met veel interesse en ben benieuwd hoe de mm de koersen kunnen beïnvloeden!

We stonden woensdag al even op 1046 toch? macro nieuws heeft geholpen maar vrij zeker dat manupulatie al de hele week flink gaande is. anders zaten we inderdaad al op 1100
 
Heb weinig toe te voegen aan Papafox. Gaat het de MM’s lukken of niet, en in hoeverre mate? De afgelopen week hebben we al een paar keren gezien dat ze makkelijk 70 eraf kunnen hollen, maar gisteren waren de volumes ook laag en zijn we boven de 1000 geëindigd.
 
Haha, De komende weken is er in ieder geval geen houden meer aan, wanneer Texas opening net zo resoneert als Berlijn (dat zal dan wel weer niet pfff)
Verder komt een (voor het eerst in de geschiedenis veel) betere Q1 dan Q4 in beeld, hetgeen wel eens een investment-grade upgrade kan gaan opleveren (voor sommige grote investeerders keiharde eis, maar dan meteen ook een startschot om direct te gaan kopen bij een cashcow als @tsla) Zou de leider van de USA ook uitgenodigd zijn en speechen, net als de bondskanselier deed?
All aboard? Een laatste dip richting $870 wordt steeds onwaarschijnlijker. (behoudens ernstige verergering situatie in Oekraïne en China (real-estate PLUS Covid) zeg ik er steeds maar even bij)
 
  • Like
Reactions: Hbrink