Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Een grote call wall op 1000 dus ik verwacht toch nog manoevers om onder de 1000 te eindigen op vrijdag.

View attachment 784785

View attachment 784784
F... the MM


Screenshot_20220325-211120_Samsung Internet.jpg
 
Was spannend vandaag. De opgaande trends helaas niet vastgehouden, maar de 1000 mooi boven gebleven.

Kleine spread vandaag, dat is dan denk ik het effect van de mm actie die down pushte...

Heel benieuwd wat volgende week brengt. 1100 of zelfs hoger?
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Klaas
1010 is zo een moeilijke prijs want als je een 1000 call had gekocht, heb je daar een premie op betaald.

Het kan dus goed zijn dat mensen die zo een 1000 call hadden gekocht ze al hadden verkocht voor het sluiten van de beurs, want het zou misschien duurder zijn om de call uit te voeren, dan de call te verkopen voor wat centjes en gewoon op de open markt 100 aandelen aan marktprijs te kopen.

Een 1000 call voor 1 april kost bijvoorbeeld 35 per aandeel, dus een totale kost van 3500. Break-even heb je dus pas vanaf een prijs van 1035 per aandeel.

1648241703255.png


Met andere woorden: een call met strike price van $1000 zou pas rendabel zijn geweest als de koper de call had gekocht aan minder dan $10/aandeel.

Likewise, als je ongeveer $10 per aandeel wil uitgeven aan een call, kijk je al naar een call met strike price van 1070, en dan is break-even 1080.

Daarom ook dat als je ATM zit, het nog niet zo een ramp hoeft te zijn als call verkoper.

Ikzelf, nee, ik zat te ver en kon geen interessant alternatief meer vinden; ik heb te lang gewacht en eens het aandeel voorbij het midden van een spread gaat, verlies je eigenlijk de mogelijkheid om nog naar interessante posities door te rollen. Daarom dat een brede spread interessanter is, en een covered call of put nog interessanter, maar vereist dus ook meer kapitaal.
 
  • Informative
Reactions: Hbrink
Maar voor de personen die vandaag nog over die 1000 call (kooprecht) beschikte is die premie reeds 'sunk costs' en speelde alleen de marktprijs van de call van vandaag en de marktprijs van TSLA van vandaag...
Klopt, maar minder dan een uur voor sluiten doken we nog onder de 1000. Kan is dus groot dat mensen al hun verlies probeerden te beperken door door te rollen of posities te sluiten.
 
Informatieve kwartaal prognose van The Accountant #4,706
My Estimates for Each Quarter of 2022 (with 2021 included for comparison)
Altijd goed onderbouwde posts! Overigens sowieso een lezenswaardige postserie waar inhoudelijk en respectvol wordt gediscussieerd. Dat mis ik in het USA bij de meeste fora. Meestal niveau van kleine verwende kinderen: klein dingetje verandert en meteen moord en brand schreeuwen en driegen met aangiftes en processen. Hier in NL/BE forum gelukkig ook minder. NB kritiek mag uiteraard altijd, maar de toon maakt de muziek <grin>..
 
  • Like
Reactions: MLKRMR and job-lek
Ik denk dat die dingen een mogelijke trigger kunnen zijn voor wat beleggers om winst te nemen. Er is altijd de Monday Morning Dip, dus het is afwachten of die enig enthousiasme kan onderdrukken en mensen tot winstnemen kan aanzetten.

Call walls op 1000, 1050 en 1100, put wall pas vanaf 900 en een max pain van 950. Het kan alle kanten uit...

1648451950920.png
 
Als je nu nog niet gekocht hebt, is de vraag of je straks instapt aan 1050 of hoopt dat de gap wordt dichtgelopen en je nog aan 1010 kan instappen.

edit: maar het is nog wachten tot oktober, dus er zullen ook nog dagen zijn dat er winst wordt genomen, en de impact van 4 dagen sluiting Shangai zal er ook nog zijn.

 
Had net deze link gekopieerd, maar die komt nu niet meer op het stock split bericht uit. Als je hovert over de link zie je de url (op pc's)


Zou het management van CNBC niet zulke prijsopdrijvende berichten willen zien en de stagiair op de vingers getikt hebben?

Edit: Is nu dit geworden: