Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Eindelijk op winst. Wat zouden jullie doen, in normale taal svp 😀, aanhouden of verkopen? Het zijn onzekere tijden, ook mijn crypto staan nu op winst maar we komen van heel ver...
Op deze koers, zonder aankondiging stock split, had ik het plan om wat te verkopen en winst te nemen. De aankondiging heeft dat standpunt toch wel veranderd.
 
  • Like
  • Informative
Reactions: Hbrink and Enzo63
Zo, premarket al 1115.

Maar, dit betekent ook dat we een gap hebben tussen vrijdag (1021-1058) en als we vandaag niet onder de 1098 dalen daar ook nog een gap hebben.
En we blijven gaan voorlopig...
De gaps die potentieel nog gevuld zullen worden, kunnen wel voor nog wat koopmomentjes zorgen, ik zou deze, zoals je gisteren al zei, nu toch echt niet meer willen missen ;).
 
Zo, premarket al 1115.

Maar, dit betekent ook dat we een gap hebben tussen vrijdag (1021-1058) en als we vandaag niet onder de 1098 dalen daar ook nog een gap hebben.

Historisch is het nou eenmaal zo dat (en daar komt de onzekerheid) BIJNA iedere gap-up redelijk kort na het ontstaan gesloten wordt.
Hoe langer geleden, des te kleiner de kans en bij#TSLA worden wel vaker alleen de laatste 2 gesloten als er 3 waren (...)
Met gaps heb ik weinig gevoel. Soms krijg ik dan het beeld alsof de koers een eigen zelfstandige entiteit betreft...
Het is uiteindelijk toch slechts vraag en aanbod (van mensen van vlees en bloed) dat bepaalt en die hoeven zich toch niets van een gab aan te trekken? Ik kan mij nog voorstellen dat er een soort van self-fulfilling prophecy bij kopers en verkopers een rol speelt. Of wordt dit fenomeen versterkt door geautomaticeerde traders /bots ?
 
Verloopt aardig zoals ik hoopte en hier ook schreef. Op weg naar 1300, maar volgens een grillig pad. 1010 Gap-up staat voorlopig nog ter dichting., maar de consolidatie tegen 1110 suggereert eerder een volgende stijging. fundamenteel zouden tegenvallende deliveries en Shanghai lockdown de dip kunnen teweegbrengen. Ik voorspel een volatiele week, zowel omhoog als omlaag mogelijk. Niet spelen met turbo’s. persoonlijk calls 1270 voor volgende week geschreven, de 1200 voor morgen zal wel waardeloos aflopen (voor de koper;-)
Iedereen die (verder) long zit: gewoon blijven zitten uiteraard, dan maak je alles mee, as always..
 
  • Like
Reactions: Klaas
NIO en Xpeng staan pre-market aardig in het groen. Waar komt dat delisting spook vandaan?
Ik heb het niet over nu, maar over de afgelopen weken. (nieuws niet gevolgd, het loopt al heelang en Didi was de eerste die onder vuur kwam). Het effect is sinds ik waarschuwde:
TSLA + 15%
Xpeng + 1%
Nio -3%

Uit een Benzinga artikeltje van gisteren citeer ik:
"Chinese stocks listed on American exchanges are trading lower, according to Benzinga Pro, due to delisting fears after a United States securities regulator lowered expectations of a deal to keep Chinese stocks listed on American exchanges.
The deal, under the Holding Foreign Companies Accountable Act, was to require Chinese companies listed on American exchanges to give audit information to American regulators. Beijing is concerned about information security, to that end it will not share audit data.
If the compliance and auditing requirements dealt by the SEC to China aren't fulfilled, Congress notes about 250 Chinese companies will have to suspend trading, as early as 2024.

Several stocks sensitive to the news and moving lower in Thursday's session include:

  • Nio Inc - ADR (NYSE:NIO)
  • Alibaba Group Holding Ltd - ADR (NYSE:BABA)
  • Baidu Inc (NASDAQ:BIDU)
  • DiDi Global Inc - ADR (NYSE:DIDI)
  • Xpeng Inc - ADR (NYSE:XPEV)
  • Kanzhun Ltd (NASDAQ:BZ)
  • Trip.com Group Ltd (NASDAQ:TCOM)
  • Pinduoduo Inc - ADR (NASDAQ:PDD)
  • JD.Com Inc (NASDAQ:JD)
  • NetEase Inc (NASDAQ:NTES)
  • PetroChina Company Limited ADR (NYSE:PTR)"
en de week-basis-grafieken zeggen toch genoeg...
Schermafbeelding 2022-04-01 om 15.12.16.png

Xpeng (nog niet zo lang genoteerd!)
Schermafbeelding 2022-04-01 om 15.15.28.png

TSLA
Schermafbeelding 2022-04-01 om 15.18.10.png
 
Ik volg dat verhaal wel hoor, maar ik las je bericht en ik zie juist groen dus dat kan ik dan niet helemaal plaatsen. Ik zag later pas dat jouw bericht van gisteren is en de link die ik hierboven plaatste is van vandaag. Goed nieuws voor de Chinese aandelen dus.
Ik heb zelf nog wel iets in NIO en in Xpeng dus ik hou het wel in de gaten uiteraard.
 
  • Informative
Reactions: SpeedyEddy
Ook voor @SebastienBonny gezien zijn antwoord op bovenstaande vraag: lees onderstaande eens goed, volgens mij bestaat er geen beter advies.


Leuk stuk om te lezen, dank daarvoor! In die 5x dat de koersen keihard omlaag duikelden sinds ik ben ingestapt heb ik regelmatig mijn Twitter-feed opgeschoond om mijzelf niet bloot te stellen aan aandelen of crypto-gerelateerde doeminfo. Zelfs Gary Black moest er aan geloven. Verkopen wilde en zou ik sowieso niet doen, want ik heb alle vertrouwen in mijn portfolio, dus besloot ik mij niet bloot te stellen aan al dat negatieve nieuws. Het kruipt toch onder je huid, al is het stoerder om te zeggen dat het je niets doet. Die strategie werkt goed voor mij.
 
  • Like
Reactions: THOB and SpeedyEddy