Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
(...) om mijzelf niet bloot te stellen aan aandelen of crypto-gerelateerde doeminfo. Zelfs Gary Black moest er aan geloven. Verkopen wilde en zou ik sowieso niet doen, want ik heb alle vertrouwen in mijn portfolio, dus besloot ik mij niet bloot te stellen aan al dat negatieve nieuws. Het kruipt toch onder je huid, al is het stoerder om te zeggen dat het je niets doet. Die strategie werkt goed voor mij.
Het blijft mij intrigeren hoe in het diepste punt van het dal de doemgeluiden het grootst zijn, terwijl (achteraf bezien) het juist het beste instapmoment is. Ook wel logisch want juist daarom is de koers dan op dat moment ook zo laag...
 
  • Funny
Reactions: SpeedyEddy
Het blijft mij intrigeren hoe in het diepste punt van het dal de doemgeluiden het grootst zijn, terwijl (achteraf bezien) het juist het beste instapmoment is. Ook wel logisch want juist daarom is de koers dan op dat moment ook zo laag...
Er zijn zat aandelen waarbij het dal onzettend diep lijkt, en dat de koers dan alsnog vele malen kleiner kan worden. Dus als je het geld toch liever niet wil missen, mag er best angst zijn.Met de koers winst verhouding van Tesla op dit moment kan er echt heel veel gebeuren met de koers. Ik heb volle vertrouwen in de toekomst, ben ook all in, maar de korte termijn blijft altijd lastig. Juist als iedereen zijn verwachting hoog is komen de grootste verrassingen.
 
  • Like
Reactions: sweep
Dan was het ook nog niet het diepste punt van het dal…;)

0C08BA4A-0DC5-4134-A856-B2DE8D51CB79.jpeg
 

310 000 leveringen in Q1. 1000 boven street est.
2000 méér dan vorig kwartaal en 125 000 boven Q1 2020.

Gezien korte kwartaal en covid-lockdown in Shanghai mooie cijfers toch.
Benieuwd naar reactie maandag en op naar Q2 met Berlijn en Austin.
 
  • Like
Reactions: Klaas and jpvdheijn
Even doemdenken: de berichten uit China zijn behoorlijk negatief...

Ondanks de mooie productiecijfers Q1 zal dat, denk ik, een negatieve impact hebben. Uiteindelijk komt het goed, maar kan nu even voor weer een dip zorgen.

En als ik toch doemdenk: als China betrokken raakt bij het conflict met Rusland is er altijd de optie dat Amerikaanse en Europese bedrijven onteigend worden....
 
  • Like
Reactions: SpeedyEddy
Even doemdenken: de berichten uit China zijn behoorlijk negatief...

Ondanks de mooie productiecijfers Q1 zal dat, denk ik, een negatieve impact hebben. Uiteindelijk komt het goed, maar kan nu even voor weer een dip zorgen.

En als ik toch doemdenk: als China betrokken raakt bij het conflict met Rusland is er altijd de optie dat Amerikaanse en Europese bedrijven onteigend worden....
Gelukkig heeft Tesla net twee fabrieken in de US en Europa geopend.
 
Op coinmarketcap is reeds een TSLA (afgeleide) koers te zien, zegt natuurlijk niets met die volumes maar wel grappig...;)
Tesla tokenized stock FTX
Voornoemde site lijkt me bij nader inzien toch weinig informatief.
Onderstaande link geeft een beter beeld...
 
Even mijn meestal waardeloze short-term vooruitblik: Voorbeurs lijkt het nog wel wat maar ik denk dat we toch lager gaan vandaag. Woensdag worden we eerst beziggehouden door de notulen van de FED (uitslagen van 50 omhoog en weer omlaag of andersom vallen niet uit te sluiten. Dan worden de amerikanen ineens wakker geschud door een feestje in Austin en gaan ze lezen dat er echt al elektrische auto's bestaan, sterker nog dat die het beter doen dan hun eigen ronkende bak en is het aandeel aan het eind van die dag op het hoogste punt van de week. Donderdag en vrijdag winstnemingen en eind van de week staan we op 1150, mits Shanghai weer open is en anders op 1080.
Posities ongewijzigd: Verkochte calls 1200 1 april zijn waardeloos in mijn portemonnee gerold en dat moet ook gebeuren met de verkochte calls 1270 8 april.
Verder verkocht ik ATM Puts voor september en (helaas wegens margin ver) OTM een voor december.
Ik heb voor puts een nieuwe tactiek in de pijplijn: Zodra de koers snel stijgt rol ik ze naar voren (eerdere datum) én omhoog (hogere uitoefenprijs), zodanig dat de uitstaande waarde op het doorrolmoment gelijk blijft, maar het erin geïnvesteerde vermogen (en daarmee verbonden margin) eerder vrijvalt. Zo kun je sneller een nieuwe ronde opzetten.
Ik heb ontdekt dat middellange termijn ATM putopties per week meer opleveren dan telkens per week doorrollen. Bij calls ligt dat anders. Plus kosten die geen margin, omdat ik de onderliggende aandelen heb.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Klaas
Na opening eerst stijging Twitter, dan consolidatie (nu gaande) en daarna to the moon? Heb er voor de lol voorbeurs een paar gekocht, want wat de gek ervoor geeft deze week... Elon zal het vast niet bij 10% laten, want dan heb je niks te vertellen. Voorbeurs gingen er al 8 miljoen over de toonbank en inmiddels al meer dan een normaal dagvolume (NAMELIJK 3x en dat binnen 20 minuten). Er zit 5% short, dus dat valt wel mee, gaat geen heel grote squeeze opleveren, al zal ook die 5% pijn gaan lijden.
 
Last edited: