Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik laat, as we speak, een zwemvijver aanleggen van de winst van een plukje aandelen Tesla. Besteld op 8 december. Een beetje á la Frank dus, maar dan zonder Tesla logo op de bodem. Het is een hdpe-vijver, daar valt niet in te schilderen :)

Mijn doelstelling was die te verzilveren bij een koers van $1.200. Op 3 januari bereikten wij een koers van $1.199,78 (+13,53% op 1 dag!) dus op $0,22 na geen $1.200. Met de licht autistische neiging die ik met cijfers kan hebben is dat dus geen $1200 dus verkocht ik nog niet. Daarna raakten we de voorlopige bodem op $764,04.

Ik heb geleerd van die fout en zojuist, in weerwil van mijn Idéfix van $1.200, het plukje verkocht. Wellicht zit er de komende week nog meer in het vat, wellicht niet. Het is goed zo. De rest nog steeds long. Dank Elon, om meerdere redenen!

En nu maar hopen dat de aannemer in de tussentijd niet failliet gaat ;)
 

Attachments

  • IMG_0171.jpeg
    IMG_0171.jpeg
    1.2 MB · Views: 55
Last edited:
Ik laat, as we speak, een zwemvijver aanleggen van de winst van een plukje aandelen Tesla. Besteld op 8 december. Een beetje á la Frank dus, maar dan zonder Tesla logo op de bodem. Het is een hdpe-vijver, daar valt niet in te schilderen :)

En nu maar hopen dat de aannemer in de tussentijd niet failliet gaat ;)
Gefeliciteerd, dat is er een voor: Wat kan of kon je u veroorloven dankzij uw TSLA stock.
 
Ik laat, as we speak, een zwemvijver aanleggen van de winst van een plukje aandelen Tesla. Besteld op 8 december. Een beetje á la Frank dus, maar dan zonder Tesla logo op de bodem. Het is een hdpe-vijver, daar valt niet in te schilderen :)

Mijn doelstelling was die te verzilveren bij een koers van $1.200. Op 3 januari bereikten wij een koers van $1.199,78 (+13,53% op 1 dag!) dus op $0,22 na geen $1.200. Met de licht autistische neiging die ik met cijfers kan hebben is dat dus geen $1200 dus verkocht ik nog niet. Daarna raakten we de voorlopige bodem op $764,04.

Ik heb geleerd van die fout en zojuist, in weerwil van mijn Idéfix van $1.200, het plukje verkocht. Wellicht zit er de komende week nog meer in het vat, wellicht niet. Het is goed zo. De rest nog steeds long. Dank Elon, om meerdere redenen!

En nu maar hopen dat de aannemer in de tussentijd niet failliet gaat ;)
Mooi, daar ga je van genieten.
Alleen vond ik het zonde om er aandelen voor te verkopen, en ben ik naar de bank gestapt om geld te lenen. ;)
Een jaartje later bekeken, is dit een goede keuze geweest.
 
Mooi, daar ga je van genieten.
Alleen vond ik het zonde om er aandelen voor te verkopen, en ben ik naar de bank gestapt om geld te lenen. ;)
Een jaartje later bekeken, is dit een goede keuze geweest.
Tsja, dan pak je op termijn inderdaad meer winst.

Mijn persoonlijkheid vertelt mij soms wat winst zeker te stellen. In geval van ondenkbare situaties als een oorlog in Europa, 12% inflatie, energie- en grondstoffenschaarste, een COVID-pandemie etc. ;)

Een tussentijdse winstneming leverde eerst onze Model 3 op, nu een verbouwde tuin. Achteraf gezien had ik die aandelen inderdaad beter kunnen laten staan, maar ik ben erg blij met de zekerheid die we er voor gekregen hebben door ze te verkopen. En wat ik schreef: de bulk van mijn portefeuille laat ik lekker long de toekomst in pruttelen.
 
Tsja, dan pak je op termijn inderdaad meer winst.

Mijn persoonlijkheid vertelt mij soms wat winst zeker te stellen. In geval van ondenkbare situaties als een oorlog in Europa, 12% inflatie, energie- en grondstoffenschaarste, een COVID-pandemie etc. ;)

Een tussentijdse winstneming leverde eerst onze Model 3 op, nu een verbouwde tuin. Achteraf gezien had ik die aandelen inderdaad beter kunnen laten staan, maar ik ben erg blij met de zekerheid die we er voor gekregen hebben door ze te verkopen. En wat ik schreef: de bulk van mijn portefeuille laat ik lekker long de toekomst in pruttelen.
Laten we met zijn allen hopen op een hele dure zwembad-investering ;)
(Ook goed voor je resterende bulk:cool:)
 
  • Funny
Reactions: SpeedyEddy and zkpq
Lastig, lastig. Ik heb jaren geleden Bitcoin gekocht om een cappuccino af te rekenen bij een horeca-ondernemer die bitcoinevangelist bleek. Het wisselgeld heb ik afgelopen Kerst omgezet in iets meer dan $ 700. Op papier ben ik een paar tienduizenden misgelopen. In de echte wereld was het een winstgevend kopje koffie en had ik zonder het enthousiasme van de eigenaar nooit zo’n ding gekocht.
 
  • Like
Reactions: ebullio
Ik heb zo'n gevoel dat de gap naar 1021 vandaag gevuld gaat worden
Die gap is er inderdaad nog, maar premarket blijven we nog even op 1088 hangen.

Nu, hoe later op de week, hoe meer kans dat we gaan zakken. Maar de put wall op 1100 wordt nu wel nerveus.

1649238912622.png


Max pain momenteel op 1080.

Ook als je wat ruimer kijkt, durf ik nog niet zeggen dat we deze week nog de 1020 terug zullen aantikken.

De aankondiging van de FED ivm inflatie heeft gisteren iedereen wel wat gespookt.

1649239180256.png
 
dat klopt volgens mij wel, want ik denk eerlijk gezegd dat de FOMC-minutes geen nieuws en wel zekerheid zullen geven. Kan eigenlijk alleen nog maar meevallen. Shorters hebben nog een uitstapkans gehad en die goed benut. Dus heb in die dip mijn calls gesloten (teruggekocht) en ga die straks weer vrolijk opnieuw schrijven. Een mooie V vandaag en morgen omhoog in het kader van de party in Texas.

Het enige waar we grote zorgen over moeten hebben is de verlenging van de Shanghai lockdown, die als het zo doorgaat ook effect gaat krijgen op Berlijn, zolang ze (dus tot eind Q3) geen 4680's zelf maken. (Shanghai maakt nu ALLE batterypacks voor Berlijn) Dus het gaat de ramp-up van Berlijn schaden, tenzij...(het blijft tesla en daar schakelen ze in dit soort situaties net wat sneller, dus ik denk dat in de VS al rekening wordt gehouden met levering aan Berlijn)
Verder moet je niet vergeten dat ook toeleveranciers en transport stilliggen, dus elke maand lockdown kost ongeveer de productie van 100.000 auto's. En dat is NIET ingecalculeerd.
 
  • Like
  • Informative
Reactions: Hbrink and Klaas