Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Alles onder de 800 is ook een kans voor kopen, toch? 🤣
Zoals ik al schreef: ik heb er geen verstand van :cool:

Ik heb nog eens naar de jaarrekening 2021 en de cijfers van Q1 gekeken. Maar ik kan met de beste wil van de wereld geen angel vinden. Zo'n beetje ieder bedrijf ter wereld zou supertrots zijn...

En dan heel vreemd: FB +13%, Amazon, Google en Apple allemaal ca +2%.

Auto's allemaal zwaar in de min (3 tot 6%): NIO, RIVN, maar ook Ford en GM

Daarbij Tesla ook nog abnormaal grote uitslagen: ca 910 voorbeurs, nu laagste 820. Dat is normaal alleen bij wereldschokkende aankondigingen...
 
ook nog wat gekocht... :cool:
Ik zat al totally loaded en kreeg weer een margin waarschuwing, maar die is inmiddels weer verdwenen. Omdat de 831 zoals ik eergisteren al zei een stop was die nu geraakt is en even doorbroken, maar geen slot daaronder te verwachten is, vormt die een behoorlijke betonvloer. Meermalen daarop geketst en tegenaan gebonkt, van beide kanten. Een slot ver daaronder zou de volgende steun, die ik niet eens ga opzoeken betekenen. Macro en fundamenteel geen reden dus dit is shorterswerk en misschien zijn er mensen die Elon Twitter niet gunnen en daar heeeeeel veel geld voor over hebben, leek me voor hen beter dan zelf Twitter te kopen. Ben benieuwd naar de short interest en nog benieuwder naar (maar daar kom je niet achter) de hoeveelheid naked shorts. Dat ze hun billen stevig mogen verbranden!
 
Last edited:
Elon heeft vanaf 26 april toch aandelen verkocht: in totaal ca. 4.4 miljoen aandelen TSLA; bijna USD 4 miljard.
EDGAR Filing Documents for 0000899243-22-015924
EDGAR Filing Documents for 0000899243-22-015923
EDGAR Filing Documents for 0000899243-22-015942
EDGAR Filing Documents for 0000899243-22-015955
Blijkbaar toch noodzakelijk c.q. aantrekkelijker om niet alles qua TWTR te financieren met leningen.

Maar vandaag eveneens uitspraak van Elon op Twitter: "No further TSLA sales planned after today".
Ben benieuwd wat bovenstaande tweet vandaag nog met de koers gaat doen.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: ebullio and Hbrink
Ok dat waren er inderdaad wel heel veel, maar ook de enige manier om de koers niet wekenlang te drukken. En ik neem aan dat hij dat nu meldt om de aandeelhouders gerust te stellen. Want we waren allemaal een beetje onzeker aan t worden. Up we go, misschien niet meteen vandaag maar ik vermoed van wel. Toch nog 950 of 1000 vandaag? Laat ik het zo zeggen, blij dat ik veiligheidshalve geen calls heb geschreven en ook die afspraak had om geen enkel aandeel te verkopen de komende paar jaar als ik niet moet.
[edit] dus geen shortsellers, zoals ik gisteren vermoedde, maar dan juist weer wel iemand die Twitter wil kopen 😁
 
Last edited:
EDFABDF2-62DF-4E57-A4B5-0A647B4FA61A.jpeg
 
Wel leuk: gisteren Turbo (uiteraard long) gekocht tegen 2,59 en vanochtend verkocht tegen 2,98... Dat is best leuk rendement in een dag...

Denk dat dit soort transactiekansen er nog wel meer komen. Prijzen liggen rond de 3 euro. Gewoon lekker 25-50 ct onder de koers bieden en kijken wat er gebeurt.

Zolang je maar onder de limiet van 600 blijft is risico mi beperkt.
 
Elon heeft vanaf 26 april toch aandelen verkocht: in totaal ca. 4.4 miljoen aandelen TSLA; bijna USD 4 miljard.
EDGAR Filing Documents for 0000899243-22-015924
EDGAR Filing Documents for 0000899243-22-015923
EDGAR Filing Documents for 0000899243-22-015942
EDGAR Filing Documents for 0000899243-22-015955
Blijkbaar toch noodzakelijk c.q. aantrekkelijker om niet alles qua TWTR te financieren met leningen.

Maar vandaag eveneens uitspraak van Elon op Twitter: "No further TSLA sales planned after today".
Ben benieuwd wat bovenstaande tweet vandaag nog met de koers gaat doen.
Volgens mij slaat today op donderdag hé? Dus vandaag geen verkoop meer te verwachten. Zouden dus terug omhoog moeten gaan, al zijn we vandaag natuurlijk vrijdag en lopen de opties af.
 
  • Like
Reactions: Jobbeke and ebullio