Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik begrijp je niet, wat verandert het antwoord van Musk aan de oorspronkelijke tweet van AOC?

Je gebruikt aanhalingstekens waarmee je suggereert dat ik bewust het antwoord van Musk weglaat. Geeft niet, we kennen elkaar tenslotte niet, maar ik vind Musk bepaald geen lieverdje en ik vind dat hij zeer regelmatig terecht onheil en afkeuring over zichzelf afroept. Meermaals ervaar ik plaatsvervangende schaamte als ik sommige van zijn tweets lees.

Desalniettemin vind ik de tweet van AOC erg voorbarig, Musk heeft op dit moment nog geen enkele zeggenschap over wat er bij Twitter gebeurt. Maar volgens Ocasio-Cortez is er al sprake van een "explosion of hate crimes" omdat Musk het overgenomen heeft. Maf, aangezien er is nog niets op Twitter is veranderd. Daarom vind ik de tweet van AOC gevaarlijk suggestief.
 
  • Like
Reactions: fivari
Dit ging niet eens over Elon.

Dat had ik nog niet gelezen. Ik vraag mij wel af of dat waar is, waarom zou ze opeens over Zuckerberg gaan tweeten terwijl alle media het al een week hebben over Twitter en Musk? Ze kan hem zo namelijk wel mooi te kakken zetten met zijn narcistische en/of megalomane trekjes.
 
De waarheid is evenwel dat Elon enkele jaren versleten werd als Californische linkse hippie die elektrische auto's bouwde die enkel in Californië het deden.

Nu in 2022 spuwen de Democraten hem uit omdat hij onvoldoende belastingen zou betalen, en wordt ie door de Biden administratie genegeerd telkens het gaat over elektrificatie.

Verder zie ik in mijn twitter tijdlijn vrolijk iedereen in hernieuwbare energie dergelijke onzin herhalen en retweeted, en lekker uit protest een Hyundai of Kia kopen want een Tesla is van een miljardair en da's fout.

De FUD komt nu echt wel al een tijd van links...
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Er nu ook al enkele maanden mee bezig.
Mijn conclusie: enkel csp’s (cash secured puts) en enkel met aandelen die je effectief wil bezitten.
Dat is altijd inderdaad het meest risicoloze...

Ik heb vandaag ook beetje daytrader gespeeld met 'saxo trader'. Best leuk, net de kermis, maar dan met echt geld... Kleine bedragen, snel kopen en (automatisch) verkopen met vooraf ingegeven stop/loss. Ik kan niet de hele dag kijken, dus 's ochtends wat opgeven, tussen de middag en 's avonds nog wat spelen...
 
Er nu ook al enkele maanden mee bezig.
Mijn conclusie: enkel csp’s (cash secured puts) en enkel met aandelen die je effectief wil bezitten.
Dat is altijd inderdaad het meest risicoloze...
Mee eens. Daarnaast is er ook nog de mogelijkheid om reeds 100 stuks uit eigen voorraad te verkopen op het moment dat ze geleverd 'dreigen' te worden, door de expiratieprijs zakken/ ITM geraken.

Gedekte calls schrijven (ver OTM) over een beperkt deel van de TSLA portefeulle is eigenlijk nog minder risicovol omdat het risico alleen betrekking heeft op gederfde meeropbrengsten over de verkocht aandelen. Terwijl je resterende TSLA portefeule die nog hogere winst wel pakt. Maar gevoelsmatig vind ik het 'kwijtraken' van aandelen voor een mooie relatief hoge prijs toch minder dat ze ontvangen voor een relatief lage prijs.
 
En geen besluit is beleggingstechnisch ook informatie :cool:

Dus:
1) op de agenda?
2) welk voorstel?
3) welke split: 1:5 of 1:20 of nog anders?
4) per welke datum?
In het Amerikaans gedeelte lees ik dat augustus voor de werknemers van Tesla het optimaalst zou zijn. Men begint daar nu dus te denken aan hetzelfde scenario dan in 2020 met een effectieve split eind augustus 22.
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Het zou vandaag nu eens 'normale' handelsdag moeten worden. Geen Q1 cijfers, geen twitter... Ben benieuwd!

Eind mei moeten we toch wel 1000 stevig achter ons laten als we uitgaan van een split op ca 1200
Op korte termijn zal veel toch afhangen van morgen (fed meeting). Als dat binnen de perken blijft (hopelijk inderdaad 0.50 verhoging) en eenzelfde verhogingen voor de rest van het jaar en dit dan ook nog eens in beperkte mate (5-tal in totaal), zal dat de markt al heel wat helpen.
Moeilijk te zeggen wat er al in de markt geprijsd zit, maar door de enorme koersdalingen van de laatste maanden, vermoed ik dat er in dat geval wel een heropleving van de markt in zit.

Bijkomend lijkt de inflatie toch wat af te toppen.
 
Dat artikel gaat over de (inmiddels al weer enige tijd) heropende bestaande GF, lijkt me. Wie er zijn best voor heeft gedaan etc.
Sorry,
Ik had t concretere bericht over de nieuwe plant over het hoofd gezien @SebastienBonny. Zoals gebruikelijk is de (geprognotiseerde) “verwachte productie” vast fors te laag, vergeleken met de werkelijkheid na 1,5 jaar. Dus wellicht 2 miljoen auto’s in of vlak na 2024 alleen uit China?