Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik verwacht eerst deze week nog een gap-fill (sinds 26 mei) op $710 dus in die buurt ga ik mijn gesloten put-posities nogmaals innemen voor volgende week vrijdag (heb ze 20 minuten geleden gesloten(in lijn met mijn 16-uur hypothese/theorie) .
Dus ik heb de eerder geschreven puts teruggekocht, met winst en zal ze rond 710 weer gaan schrijven).
Een gewenst maar welhaast utopisch verloop voor de komende weken en maanden is: terug naar 710 om die gap te vullen. Dan als de China deliveries mei meevallen en Sjanghai openblijft naar 859 (onderwijl de negatieve gap van 9 mei vullend, dan (eventueel met een tussenstop op 825) door naar plm 950, terug naar 850 dan rond de tweedekwartaalcijfers op 950, door naar 1050 rond 1 september en weer terug naar 975. dan zouden we een omgekeerd hoofd-schouderpatroon hebben dat indicatief is voor de eerder verhoopte all-time high van 1400 in het vierde kwartaal plus, als we een herhaling van zetten krijgen 1050-1150-1050-1250-1150 een top van 1600 in het eerste kwartaal van 2023. Gezien de risico's genoemd in mijn vorige bijdrage is de kans op dit scenario heel klein, maar nogmaals, niemand weet of en wanneer welke ervan gaan optreden. Ik teken dit ideaalplaatje ook even in. Neem er een wagonlading zout bij en vergeet het plaatje bij vervelend macro-nieuws direct.
Schermafbeelding 2022-05-31 om 16.39.25.png
 
Last edited:
Ik vond de herhaling, vandaag, van de bodem van gisteren en de duidelijkheid over aanstampen ervan voldoende aanleiding om mijn bearish opties (verkochte calls) toen het aandeel weer rond $737 deed volledig om te zetten naar bullish (verkochte puts), ondanks dat we de 710 niet hebben aangetikt. Die Gap zal mogelijk nog wel een keer gesloten worden, maar nu (binnen de expiratie van de Puts bedoel ik) even niet denk ik. Vooralsnog lijkt dat een goede beslissing. Met het eerdaags meevallende nieuws over Chinese leveringen, nieuwe prijsverhogingen (want de wachttijden lopen alweer op) en ik verwacht toch ook nog meevallend nieuws uit Texas, Grünheide én Fremont koersen we naar mijn inschatting voorlopig eerder omhoog dan omlaag. Een dergelijke doorlopende stijging zou meteen al druk op het gisteren gepubliceerde ideaalplaatje zetten, dus ik neem alvast een eerste likje zout daarbij. Mochten we toch deze week de 710 nog eens aantikken spuug ik het zout wel weer uit.
En passant weer een paar aandelen (op de winst uit deze moves) weten te kopen.
 
  • Like
Reactions: Hbrink and Klaas
Ik ben blij dat ik me eindelijk eens aan mijn eigen plan heb gehouden. Aangekocht aan 666 en onmiddellijk doorlopend verkooporder voor 766. Maar goed, van die twee aandeeltjes ga ik niet rijk worden 😂
Handicap is ook dat je in België per transactie van een aandeel een beurstaks van 0,35% betaalt.


Het grappige is dat opties hier niet onder vallen, omdat je geen aandelen verhandelt. Tot je aandelen toegewezen krijgt omdat je (verkochte) calls of puts ITM eindigen.
 
  • Informative
Reactions: SpeedyEddy
In 6 handelsdagen van 620 naar 790, impressive....
Wel rustig hier (of hebben jullie in het dal verkocht soms?)
Ik doe wat day trading met options. Met zo een grote sprongen in elke richting kan je niet relax een positie inzetten een week van tevoren.

De MACD indicator lijkt daarbij een hulp te zijn om op korte termijn aan te voelen in welke richting de koers gaat.


Hier zie je bijvoorbeeld wanneer de oranje lijn van de MACD omhoog gaat, boven de blauwe lijn, dat de koers gaat stijgen. Eens de oranje lijn plafonneert, weet je dat de koers afkoelt en je uit je puts moet stappen. Dan eens de oranje lijn onder de blauwe lijn raakt, is het vrij zeker dat de koers gaat zakken en kan je calls verkopen, die je dan weer van de hand doet eens de oranje lijn weer stabiliseert.

1654197103693.png
 
  • Informative
Reactions: JanG007
Of nog niet....https://www.nu.nl/economie/6204481/tesla-ontslaat-10-procent-van-zijn-personeel-over-de-hele-wereld.html
Mjah, zou eigenlijk bullish moeten zijn. In 2019 heeft Tesla ook 7% de laan uitgestuurd en alsnog een groei van 50% laten zien.

Voor een snelgroeiend bedrijf met een snel groeiend personeelsbestand lijkt het mij gezond om zo nu en dan het kaf van het koren te scheiden.
 
  • Like
Reactions: RobsEV
Mjah, zou eigenlijk bullish moeten zijn. In 2019 heeft Tesla ook 7% de laan uitgestuurd en alsnog een groei van 50% laten zien.

Voor een snelgroeiend bedrijf met een snel groeiend personeelsbestand lijkt het mij gezond om zo nu en dan het kaf van het koren te scheiden.
Dat ligt natuurlijk aan de onderliggende reden. Destijds vanuit het idee dat Tesla efficiënter kon opereren. Nu vanuit macro economische verwachtingen.