Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Cycli zijn normaal maar als men al te lang de werking van de cycli onderdrukt door massale interventies krijg je een niet-geziene situatie met een kans op niet-geziene gevolgen. Het zou deze keer wel eens wat pijnlijker kunnen zijn.
Sentiment speelt uiteraard maar er zijn ook fundamentele redenen waarom de zaken een tijdje minder dreigen te gaan.
En verder vind ik het knap dat sommigen hier de verre toekomst beter kunnen voorspellen dan de nabije toekomst.
 
Momenteel is TSLA een speelbal van macro's, temeer omdat het nog altijd goed betaalt om aan de juiste kant van een option trade uit te komen.

Ziet er uit dat we vrijdag gaan eindigen rond de 650. Een hoge put wall op 600, en minder hoge call wall op 700, en 650 strijdgebied.

1655218531370.png
 
En verder vind ik het knap dat sommigen hier de verre toekomst beter kunnen voorspellen dan de nabije toekomst.
Tja, neem er de historiek van elke indices bij en zo moeilijk is het niet. Ik denk dat we al voor hetere vuren hebben gestaan. Uiteraard moet het allemaal niet meer al te lang gaan duren maar dan vrees ik dat je aandelen het minste van je zorgen zijn want je geld op je rekening zal ook niets meer waard zijn.
 
  • Like
Reactions: SpeedyEddy
Momenteel is TSLA een speelbal van macro's, temeer omdat het nog altijd goed betaalt om aan de juiste kant van een option trade uit te komen.

Ziet er uit dat we vrijdag gaan eindigen rond de 650. Een hoge put wall op 600, en minder hoge call wall op 700, en 650 strijdgebied.

View attachment 816449
De macro's en market makers zijn twee heel verschillende dingen.
 
Ik vertrouw de jump op geen nieuws(blik vooruit: "we will adapt accordingly" is eigenlijk wel logisch, want ja, het is afhankelijk van zaken die de FED niet kan beïnvloeden) niet, want eigenlijk is er een zeer negatieve ondertoon onder "we will fight inflation back to 2 percent, but keep the labourmarket at a high level" wat me onmogelijk lijkt. De economie afremmen zal banen gaan kosten. Ik denk dat de euforie in de markt van heel korte duur zal blijken (en rol de calls eventueel wel door als we vrijdag nog boven 680 staan).
 
  • Like
Reactions: JanG007 and Klaas
En weer forse prijsstijgingen voor alle modellen. Door langere wachttijden…. Een keer keert de wal het schip. Maar nu even niet. Voorlopig gaat de brutowinst en nettowinst alleen maar toenemen. Nog enigszins gecamoufleerd door een beroerd 2e kwartaal, vermoedelijk. Alle ballen op 4680 batterijen.
Verder blijft macro nieuws de klok slaan.
 
En weer forse prijsstijgingen voor alle modellen. Door langere wachttijden…. Een keer keert de wal het schip. Maar nu even niet. Voorlopig gaat de brutowinst en nettowinst alleen maar toenemen. Nog enigszins gecamoufleerd door een beroerd 2e kwartaal, vermoedelijk. Alle ballen op 4680 batterijen.
Verder blijft macro nieuws de klok slaan.
Sedert mijn bestelling 3000€ bij, mijn MS particulier verkocht voor 10K meer dan wat Tesla er voor gaf. Daarmee is mijn wagen al voor 20% gefinancierd.
Goed dat mijn 70K niet in $TSLA gestoken heb.
 
Vandaag de helft van de gisteren geschreven calls gesloten, want geen dekking en leuke winst. Die hou ik nog even vast. Kan er vast nog goedkoper het aandelenpakket mee uitbreiden. Verder ATM puts gekocht voor Amazon, Netflix en Rivian voor januari 2023.
Amazon: Kan de energieprijzen niet blijven negeren. Per pakje de vervoerskosten voor de klant betalen wordt een keer onrendabel, Verder gaan mensen minder bestellen.
Netflix: Als je je baan kwijtraakt of geen eten meer kunt kopen gaat dat abonnement er uit.
Rivian: Gaat dit jaar of volgend jaar Failliet (want Amazon/Bezos gaat ze niet redden, zie hierboven)
 
  • Like
Reactions: Nick-m
Grotendeels volg ik je redenering wel. Als er geen geld is, dan houdt sparen en beleggen op... De Pyramide van Maslow komt weer naar boven :cool:

Wel een paar kanttekeningen:
- ik heb het idee dat de 'recessie' in USA wel eens minder dan bij ons zou kunnen zijn. Ik hoor daar bijvoorbeeld weinig over stikstof <grin> en ook het subsidiëren van zuidelijke eurolanden (bij ons toch goed voor een aardig bedrag!) kennen ze daar niet;
- minder afhankelijk van olie uit Rusland
- investeringen in energiebesparende maatregelen blijft voorlopig een optie. En voor de wat beter bedeelde zou de aanschaf van een electrische auto daar onderdeel van kunnen uitmaken.
 
@Hbrink Maslow indeed. Verder:
-stikstof is geen grote factor economisch (zolang de veetelers (want het is niet de landbouw maar de veeteelt, waar het probleem zit) niet al onze wegen gaan blokkeren. Verder is vegetarisch eten niet duurder (of minder lekker) dan vlees (beide integendeel). Maar goed; verstokte veelvleeseters zijn als rokers, ze weigeren te erkennen dat ze het probleem zouden kunnen verkleinen: Minder vraag is minder veeteelt en toevallig ook nog eens meer eiwit voor de wereldbevolking. Heel efficiënt. (90% van het (plantaardige) eiwit verlies je in de omzetting naar dierlijk eiwit)
- Olieprijzen gaan wereldwijd omhoog, ook al ben je als land niet direct afhankelijk van Rusland, kwestie van vraag en aanbod.
- Mede door het voorgaande (en álle energieprijzen omhoog) wint ook op mobiliteit uiteindelijk efficiency: energiekosten per kilometer zo laag mogelijk=EV. Dus nadat alles omlaag is gegaan gaan de EV-aandelen van bedrijven die het overleven fors omhoog. Tesla hoort daar bij als voorbeeld voor iedereen. Dan BYD, dan heel lang niks en dan heel veel andere chinese en vietnamese spelers. Daartussen VW*.
(NB Toyota, GM, Nissan, Mercedes,BMW, Rivian, Lucid, Stellantis: Allemaal gereduceerd tot niets of weinig. Veel succes om aan reserveonderdelen te komen straks, of nog iets te krijgen voor je inruiler!)
*(als ze het CARIAD debacle überhaupt overleven)
 
Last edited:
  • Like
Reactions: MaH and Klaas
@Hbrink Maslow indeed. Verder:
-stikstof is geen grote factor economisch (zolang de veetelers (want het is niet de landbouw maar de veeteelt, waar het probleem zit) niet al onze wegen gaan blokkeren. Verder is vegetarisch eten niet duurder (of minder lekker) dan vlees (beide integendeel). Maar goed; verstokte veelvleeseters zijn als rokers, ze weigeren te erkennen dat ze het probleem zouden kunnen verkleinen: Minder vraag is minder veeteelt en toevallig ook nog eens meer eiwit voor de wereldbevolking. Heel efficiënt. (90% van het (plantaardige) eiwit verlies je in de omzetting naar dierlijk eiwit)
- Olieprijzen gaan wereldwijd omhoog, ook al ben je als land niet direct afhankelijk van Rusland, kwestie van vraag en aanbod.
- Mede door het voorgaande (en álle energieprijzen omhoog) wint ook op mobiliteit uiteindelijk efficiency: energiekosten per kilometer zo laag mogelijk=EV. Dus nadat alles omlaag is gegaan gaan de EV-aandelen van bedrijven die het overleven fors omhoog. Tesla hoort daar bij als voorbeeld voor iedereen. Dan BYD, dan heel lang niks en dan heel veel andere chinese en vietnamese spelers. Daartussen VW*.
(NB Toyota, GM, Nissan, Mercedes,BMW, Rivian, Lucid, Stellantis: Allemaal gereduceerd tot niets of weinig. Veel succes om aan reserveonderdelen te komen straks, of nog iets te krijgen voor je inruiler!)
*(als ze het CARIAD debacle überhaupt overleven)

Ik denk dat wij het over stikstof wel eens zijn, echter heeft onze (zet dat onze trouwens maar tussen quotes) regering besloten dat wij voor stikstof en andere milieudoelen miljardenreserves moeten hebben. En dat heeft natuurlijk wel gevolgen, zeker op een periode van 1 tot 3 jaar.

Olie: ja de prijs van olie gaat omhoog. Maar procentueel maakt de VS daar minder gebruik van.

Mobility: ook hier zijn wij het eens :)
 
Ik zal je nog eens doen lachen.
Zou het iets te maken hebben met de 0,75% renteverhoging van gisteren, de inflatie die voorlopig erg hoog blijft en de bijna zekere recessie?
Aandelen worden dus, net als de meeste andere assets, op goud na, gedumpt. Indexkorfjes vliegen de deur uit en daarin is TSLA flink vertegenwoordigd. De koophonger van een aantal jonge beleggers is waarschijnlijk even voorbij, wijzer geworden door margin calls en posities die ondertussen onder water staan. De indexverkopen worden dus niet langer gecompenseerd door bodemvissers.
 
  • Like
Reactions: Dutch-Courage
Ik zal je nog eens doen lachen.
Zou het iets te maken hebben met de 0,75% renteverhoging van gisteren, de inflatie die voorlopig erg hoog blijft en de bijna zekere recessie?
Aandelen worden dus, net als de meeste andere assets, op goud na, gedumpt. Indexkorfjes vliegen de deur uit en daarin is TSLA flink vertegenwoordigd. De koophonger van een aantal jonge beleggers is waarschijnlijk even voorbij, wijzer geworden door margin calls en posities die ondertussen onder water staan. De indexverkopen worden dus niet langer gecompenseerd door bodemvissers.
Of dit?