You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Denk niet dat dit soort van zaken in het huidige tumult van veel belang zijn.Of dit?
Standing General Order on Crash Reporting | NHTSA
NHTSA has issued a General Order requiring the reporting of crashes involving automated driving systems or Level 2 advanced driver assistance systems.www.nhtsa.gov
Wat ik keer op keer merk op dit forum is dat een daling van de koers steeds ligt aan FUD/Market Makers/macro en dat een stijging altijd ligt aan fundamentals.Denk niet dat dit soort van zaken in het huidige tumult van veel belang zijn.
Het blijft “interessant“ om zien hoe de koersen van het ene naar het andere uiterste springen.
Langs de ene kant minieme opluchting over de fed actie en de dag erna alles terug zwaar in het rood.
Ik waag mij dan ook niet achter de ‘echte’ oorzaak te zoeken. Papafox doet altijd een aardige poging maar wie zal het zeggen….
Nee, stijging en daling ligt dit jaar al de hele tijd aan macro, en TSLA zelf heeft ook een invloed op die macro.Wat ik keer op keer merk op dit forum is dat een daling van de koers steeds ligt aan FUD/Market Makers/macro en dat een stijging altijd ligt aan fundamentals.
Dit rapport zegt niks. Het zegt enkel dat er bij Tesla's veel ongevallen gebeuren, maar Tesla is het enige merk dat die cijfers paraat heeft, en waar de gebruikers het meest de level 2 systemen gebruiken. Zolang je bij Tesla en de andere merken niet het aantal auto's en het aantal gereden kilometers met deze ADAS systemen kan vergelijken weet je niks.Als dit rapport van de officiële waakhond op autopilot geen effect heeft op de koers, klopt er toch ook iets niet hoor. Tesla (Musk) ligt op ramkoers met SEC/NHTSA/Biden/... en gooit meestal enkel olie op het vuur. Als aandeelhouder wil je toch niet dat de CEO het zo speelt?
Ik ben met het laatste met je eens. Je kunt je vraagtekens zetten bij het uitbrengen van het rapport daar de NHSTA zelf al een flinke disclaimer heeft gemeld bij de bruikbaarheid van de data.Nee, stijging en daling ligt dit jaar al de hele tijd aan macro, en TSLA zelf heeft ook een invloed op die macro.
MM profiteren ervan door op de optiemarkt er goed aan te verdienen. Dat kan je ook als de koers omlaag gaat.
Dat Elon zich ontpopt als dudebro is een handig middel daartoe.
Dit rapport zegt niks. Het zegt enkel dat er bij Tesla's veel ongevallen gebeuren, maar Tesla is het enige merk dat die cijfers paraat heeft, en waar de gebruikers het meest de level 2 systemen gebruiken. Zolang je bij Tesla en de andere merken niet het aantal auto's en het aantal gereden kilometers met deze ADAS systemen kan vergelijken weet je niks.
Confirmation bias?Wat ik keer op keer merk op dit forum is dat een daling van de koers steeds ligt aan FUD/Market Makers/macro en dat een stijging altijd ligt aan fundamentals.
Als dit rapport van de officiële waakhond op autopilot geen effect heeft op de koers, klopt er toch ook iets niet hoor. Tesla (Musk) ligt op ramkoers met SEC/NHTSA/Biden/... en gooit meestal enkel olie op het vuur. Als aandeelhouder wil je toch niet dat de CEO het zo speelt?
Oh, ik heb het ook helemaal eens dat de data totaal niet representatief is. Maar dat het grafiekje per merk uberhaupt in het rapport staat, toont aan dat NHSTA hier hard tegenin aan het gaan is. Dit is toch minstens een aanwijzing dat Tesla nog gaat afzien in de nabije toekomst?Ik ben met het laatste met je eens. Je kunt je vraagtekens zetten bij het uitbrengen van het rapport daar de NHSTA zelf al een flinke disclaimer heeft gemeld bij de bruikbaarheid van de data.
Nee, ik denk dat als je naar koude cijfers kijkt dat AP/EAP de kans op ongelikken berminderdOh, ik heb het ook helemaal eens dat de data totaal niet representatief is. Maar dat het grafiekje per merk uberhaupt in het rapport staat, toont aan dat NHSTA hier hard tegenin aan het gaan is. Dit is toch minstens een aanwijzing dat Tesla nog gaat afzien in de nabije toekomst?
Wel eerlijke cijfers dus: per miles drivenNee, ik denk dat als je naar koude cijfers kijkt dat AP/EAP de kans op ongelikken berminderd
Oh, ik heb het ook helemaal eens dat de data totaal niet representatief is. Maar dat het grafiekje per merk uberhaupt in het rapport staat, toont aan dat NHSTA hier hard tegenin aan het gaan is. Dit is toch minstens een aanwijzing dat Tesla nog gaat afzien in de nabije toekomst?
In een normale markt zou ik het volledig met jullie eens zijn maar er is momenteel net iets anders aan de hand als je rond je heen kijkt. Zulke verliezen op de beurs, zelfs bij bedrijven die hun omzetten en verwachtingen halen ….Confirmation bias?
Als would-be-aandeelhouder (of iemand die regelmatig wil bijkopen) is dat toch ideaal, juist vanwege de fundamentals! Laat Elon maar lekker Elon doen en de markt inzakken. Ik hoef de komende jaren niet te verkopen, alleen maar te kopen en dat doe ik liefst goedkoop. Short-term speculeren doe ik wel met opties en daarbij is een voorraadje aandelen als basis voor margin soms handig, maar momenteel heb ik zelfs niks op margin.Wat ik keer op keer merk op dit forum is dat een daling van de koers steeds ligt aan FUD/Market Makers/macro en dat een stijging altijd ligt aan fundamentals.
Als dit rapport van de officiële waakhond op autopilot geen effect heeft op de koers, klopt er toch ook iets niet hoor. Tesla (Musk) ligt op ramkoers met SEC/NHTSA/Biden/... en gooit meestal enkel olie op het vuur. Als aandeelhouder wil je toch niet dat de CEO het zo speelt?
Het zou wel enorm triestig zijn als 'driver assistance' het rijden gevaarlijker zou maken natuurlijk.Nee, ik denk dat als je naar koude cijfers kijkt dat AP/EAP de kans op ongelikken berminderd
Ingetikt tijdens het rijden op AP?Nee, ik denk dat als je naar koude cijfers kijkt dat AP/EAP de kans op ongelikken berminderd
"Ik weiger om met verlies te verkopen".Ik ben te laat ingestapt. Ik weiger om met verlies te verkopen en het aandeel zal best nog wel eens stijgen maar niet meer zoals in het verleden. De magie is er vanaf, Musk begint een blok aan het been te worden en andere automerken halen Tesla in. Tuurlijk weet ik het niet zeker want dat weet niemand maar het is mijn gevoel. Te laat helaas maar soit, that's life.