Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
"Ik weiger om met verlies te verkopen".
Dit lijkt me verstandig!
Al uw andere gevoel komt door de (verkeerde)media te volgen lijkt me.

iedereen zijn eigen gevoel zeker?
Verkeerde media bestaan niet ook al denkt ene Trump (en Netanyahu) daar anders over.

Maar goed, ik weet ook wel dat ik me hiermee niet geliefd maakt maar dat hoeft ook niet. Maar laten we wel een beetje reëel blijven. Tesla is onstuimig gegroeid en velen hebben daarvan geprofiteerd en dat is ook prima zo. De bomen blijven echt niet tot in de hemel groeien, het houdt een keer op. Ook voor Tesla.
 
Ik wou nog even bijvoegen dat zonder aandelensplit Tesla gestadig groeit - en in het voorjaar ook krimpt - en het eigenlijk de vorige aandelensplit is die de waarde van het aandeel accelereerde.

1655821149839.png
 
  • Informative
Reactions: Enzo63
Gap-omlaag ($720 van 9 juni) is nu gevuld, helaas zijn we met een gap-up geopend, dus we kunnen de komende tijd ook nog eens terug naar 650. Verder mooi herstel natuurlijk. En concurrentie: Wie heeft de batterijbehoefte voor de komende jaren dan volledig afgedekt, c.q. ook nog eens de expansiemogelijkheden v.w.b. de auto's? (dat laatste is nu BYD's bottleneck. Verder verkopen ze heel veel andere producten waar allemaal batterijen in moeten. Of ze echt gaan kiezen voor EV als belangrijkste product is maar de vraag) Verder heeft Tesla zoveel ervaring dat ze zeperds zoals GM, Ford en VW maken echt niet meer zullen maken. Kortom er is geen concurrentie, zeker niet in het topsegment, die voldoende kan leveren. Maar de recessie is nog maar net begonnen (officieel pas na 1 juli en misschien dan officieel nog niet, nu ook de olieprijs weer hapert.)
 
  • Like
Reactions: Nick-m and Xfrank
Gap-omlaag ($720 van 9 juni) is nu gevuld, helaas zijn we met een gap-up geopend, dus we kunnen de komende tijd ook nog eens terug naar 650. Verder mooi herstel natuurlijk. En concurrentie: Wie heeft de batterijbehoefte voor de komende jaren dan volledig afgedekt, c.q. ook nog eens de expansiemogelijkheden v.w.b. de auto's? (dat laatste is nu BYD's bottleneck. Verder verkopen ze heel veel andere producten waar allemaal batterijen in moeten. Of ze echt gaan kiezen voor EV als belangrijkste product is maar de vraag) Verder heeft Tesla zoveel ervaring dat ze zeperds zoals GM, Ford en VW maken echt niet meer zullen maken. Kortom er is geen concurrentie, zeker niet in het topsegment, die voldoende kan leveren. Maar de recessie is nog maar net begonnen (officieel pas na 1 juli en misschien dan officieel nog niet, nu ook de olieprijs weer hapert.)
Altijd positief, knap van jou!
 
Altijd positief, knap van jou!

Je bent niet te laat, het gaat in swings en wat er nu met de koers van tesla aan de hand is heeft niks met Tesla te maken maar de gehele aandelenmarkt.
Ik hoor van heel veel mensen om me heen dat ze vroeg dit jaar al veel hebben verkocht en aan de kant zitten om af te wachten.

Daarbovenop, Tesla aandeel doet elk jaar de eerste helft slecht, zeker april- zomervakantie.
Dit soort dips hebben velen hier al vaker gezien, maar trek vooral je plan ;)
 
  • Like
Reactions: Klaas
Grote vraag is dus: waar zit op korte termijn (4 weken?) de top en wat zal ongeveer het dal worden?

Mijn aandelen laat ik gewoon staan: dat zal binnen twee jaar wel weer goed komen.

Maar ik denk erover om mijn laatste restje turbo's (XL long 464.x) binnenkort te verkopen en dat geld dan te bewaren voor by-on-the-dip...

Ben helaas aardig turbo's kwijtgeraakt met deze dip...
 
Grote vraag is dus: waar zit op korte termijn (4 weken?) de top en wat zal ongeveer het dal worden?
Beetje koffiedik kijken.

Bitcoin is boven de 20K gegaan na het weekend, maar dat heeft zich niet verder gezet. Premarket staat alles weer rood.

Zonder positief nieuws zoals minder inflatie of einde van de oorlog in Oekraïne zie ik op korte termijn geen grote verandering.

Als we rekenen op een bear market zonder recessie, kijken we uit op een gemiddelde van 8 maanden.

Dus vanaf augustus-september zou het beter gaan?

Do Bear Markets Herald A Recession? - Traders' Insight
 
  • Informative
Reactions: Hbrink