Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Gisteren heb ik nog een en ander gelezen over de zogenaamde Island-reversal (bullish patroon) van de S&P de afgelopen dagen en met veel fantasie zou je er bij $TSLA ook één kunnen zien, maar die voldoet niet aan de definitie. De punten waar vandaan het eiland ontstaat en eindigt zouden dan toch nog meer op gelijk niveau moeten liggen en dan die gekke piek omhoog op het eiland zelf... Ik zie het eerder als uiting van extreme volatiliteit en niet als een koopsignaal. De VIX is ook nog steeds hoog en de 10Y yield gaat na een paar dagen dalen toch ook weer omhoog, dus ik vrees voor de aandeelhouders (en dus ook de aandeelhouder in mij) dat ik voor vandaag en volgende week nog goed zit met mijn bearish speculaties in de opties. Ondanks een hogere voorbeurs-koers.. Welicht stijgen we nog iets door en ik durf voor de periode na komend weekend niet te dicht in de buurt van de dan geldende koersen te speculeren, want het zal zeer volatiel blijven, zeker als de deliveries (volgende week zaterdag?) worden gepubliceerd en geïnterpreteerd tot en met de kwartaalcijfers (op 20 (of 27?) juli). Ik gok erop dat daar ergens de echte dip zal zitten.
Augustus wordt een knotsgekke maand met AI-day (2nd), de aandeelhoudersvergadering en de dinsdag daarna misschien al het bestuursbesluit om de 3:1 split in te zetten. Dus in augustus zal ik de opties zeker 20% van de koers af schrijven en dat zullen voornamelijk puts zijn. Als er dan richting is gekozen rol ik in die richting door, all in, zeker als de rest van de markt dezelfde kant op beweegt.
Betaaldiensten rapporteren een daling in de transacties (CC-mijen én banken) dus het kan zijn dat het plan van Powell werkt (de economie abrupt afremmen, over de ruggen van de consumenten daling van de vraag realiseren (dus incl. toename van de werkeloosheid)) dan kan hij over een maand of misschien al in juli goede sier maken met het aankondigen van beëindiging van de renteverhogingen, ruim op tijd voor de mid-term.
Hoe dan ook is deze tijd goed voor de dollar (dus ook voor je portfolio die zelfs in euros groeit als $TSLA iets daalt).
Ik ben zeer benieuwd naar het komende cijferseizoen, maar denk dat we dat niet heel goed gaan doorkomen.
Ik kan daarover wel een adviesja geven: mocht iedereen straks moord en brand beginnen te schreeuwen over nog verder dalende aandelenkoersen en margin-calls beginnen de markt te verzieken, juist dan is het het goedkoopst inslaan. Dat moment hebben we in mijn ogen niet gehad en zitten we nu in een bull-trap-fase. Ik schrijf dan ook geen of uitsluitend ver OTM puts.
AI day 2 is bij mijn weten verplaatst naar 30 september.
 
1656076363125.png


Met een call wall die langzaam optrekt aan 710 en een eerste put wall aan 700 gaan we weer zoals 2 weken terug landen op 705. Of niet.
 
Die is wel uitgetikt, @Hbrink. Ik wacht even 16:00 af, misschien dan nog een put voor vanavond erbij schrijven. Over die island reversal in de S&P: Het lijkt nu wel een nieuw patroon, three-island-reversal en het zou een soort 7-island reversal kunnen worden zelfs..
Voorlopig in ieder geval betere koers-ontwikkeling voor de aandeelhouders onder (en in) ons dan ik had verwacht. Is nog maar afwachten of die 750 vanavond voldoende ver weg is.
Watch out for the bulltrap!

Schermafbeelding 2022-06-24 om 15.41.44.png
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: Maurice1
@Hbrink, ik hoop niet dat je een Degiro account hebt trouwens, want dan loopt alles via je euro-rekening en die sneaky gasten incasseren een ontzettende koerswinst op iedere transactie. Voordeel van Lynx is dat alles in dollars blijft staan, dus je betaalt alleen de transactie-fee. Ik schrok eind vorig jaar nogal van mijn fees-overzicht van Degiro, mede reden om alles over te zetten. Ben nog steeds niet terug op dat level mede door die fees (basis-account -> custodyaccount en later custodyaccount-> Lynx. Ik kan het nu niet meer terugvinden, maar op enig moment was ik op één rekening 18 mille aan kosten kwijt in 2021. Zoekende stuitte ik vooral op de valutatransactie-kosten. Verborgen kosten dus.
 
View attachment 820429

Met een call wall die langzaam optrekt aan 710 en een eerste put wall aan 700 gaan we weer zoals 2 weken terug landen op 705. Of niet.
Inmiddels is het voor vandaag allemaal opgeschoven naar 730 en daarom blijft de koers daar ook hangen.
Ik denk zelf overigens dat optiecontracten wel iets zeggen, maar de koers wordt daardoor absoluut niet primair bepaald. Als je verder geen info hebt geeft het wel wat richting, zeker op de vrijdagen. Begin van de week trek ik me er niet zoveel van aan hoe de maxpain voor vrijdag staat. Wel geven de grote pieken (walls) me wat steun voor het bepalen van de uitoefenprijs voor mijn opties. Ik blijf daar meestal iets buiten.
 
Ondertussen inmiddels dit aandelendraadje.. is de weg naar 650 ingeslagen. Benieuwd wanneer we daar weer zijn en of dan de rem er echt op gaat. Nog wat calls doorgeschoven (tegen lagere uitoefenprijs geschreven, een deel van de oude met winst gecasht). Zit nu op geschreven calls 750 voor morgen (+70%) en calls 820 voor volgende week(+60%). Verder heb ik vorige week nog een put 16 september 550 GEkocht. die staat nog op 20% verlies)
(S&P nog steeds onder 3800 dus 3500 komt in beeld.)
Gelukkig is de S&P deze week positief geeindigd. :) Geen idee of dat nog steun geeft voor de komende weken...🤔

SNP - SNP Real Time Price. Currency in USD
3,911.74+116.01 (+3.06%)
At close: 04:20PM EDT
 
@Hbrink, ik hoop niet dat je een Degiro account hebt trouwens, want dan loopt alles via je euro-rekening en die sneaky gasten incasseren een ontzettende koerswinst op iedere transactie. Voordeel van Lynx is dat alles in dollars blijft staan, dus je betaalt alleen de transactie-fee. Ik schrok eind vorig jaar nogal van mijn fees-overzicht van Degiro, mede reden om alles over te zetten. Ben nog steeds niet terug op dat level mede door die fees (basis-account -> custodyaccount en later custodyaccount-> Lynx. Ik kan het nu niet meer terugvinden, maar op enig moment was ik op één rekening 18 mille aan kosten kwijt in 2021. Zoekende stuitte ik vooral op de valutatransactie-kosten. Verborgen kosten dus.
Merci voor de tip, ondertussen USD valutarekening geopend bij Degiro en handmatige afhandeling aangevinkt.
 
  • Like
Reactions: robertvg
Vooralsnog heb ik de vijver gekocht van winstneming op $1140, nadien hebben we alweer de $975 aangetikt. Dat zijn de feiten, de rest moet nog blijken. Of zoals Squawksquare regelmatig adviseert: 'money on the bank, sir!'.

Kleine update, we zijn klaar hoor! Zwemvijver is af, koers nog niet hersteld. For the time being lach ik het hardst. Maar hopelijk niet te lang! ;)

Dank Elon…
 

Attachments

  • 63037C7F-ABEB-44EF-8DFD-02E155295AB4.jpeg
    63037C7F-ABEB-44EF-8DFD-02E155295AB4.jpeg
    300.1 KB · Views: 45
  • 6773D49F-C6E3-4347-9CBE-A44F63358D5F.jpeg
    6773D49F-C6E3-4347-9CBE-A44F63358D5F.jpeg
    900.9 KB · Views: 46