Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Plukje in de verkoop op 724. Als dat lukt, spikes zijn er regelmatig, dan koop terug inzetten op 696. Ben benieuwd!

En uiteraard gaat dit niet als gepland. Men kan stinkend rijk worden door mij te spiegelen... :)

De verkoop ging prima, maar daarna de vrijdag, toch traditioneel een domper dag, 4,5% omhoog en nu maandag voor-beurs ook weer 2%. Maar goed, we wachten af. Geld staat er nog.....
 
  • Informative
  • Like
Reactions: Klaas and Xfrank
Call wall op 800 en put wall op 600, met wat gemorrel in de marge rond 650, 700, 730 en 750.

1656323305874.png


Bitcoin zit terug boven $20000 en premarket staat er veel groen.
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: Hbrink
En uiteraard gaat dit niet als gepland. Men kan stinkend rijk worden door mij te spiegelen... :)

De verkoop ging prima, maar daarna de vrijdag, toch traditioneel een domper dag, 4,5% omhoog en nu maandag voor-beurs ook weer 2%. Maar goed, we wachten af. Geld staat er nog.....
Komt volgens mij wel goed deze of volgende week en ik zou'm zelfs wat lager zetten
 
Ik verwacht
a. dat deze en volgende week cruciaal zijn voor de koersontwikkeling van $TSLA van de komende maanden tot aan de deliveries van Q3 (die normaal gesproken gigantisch goed zouden moeten zijn)
b. dat bij Google het beste eraf is en ik daar met een geschreven call optie januari '23 $1820 een ongelofelijke winst mee kan maken. Het idee (en uitgangspunt) is een daling. Durf nog niet op "verzenden": van deze order te drukken. Iemand anders ook op deze gedachte gekomen? Een iets veiliger alternatief is (het sluiten van de laatste Gap-up vanaf) $1950.
c. Een daling van alle aandelen, behalve voeding, de komende maanden. [Edit: inclusief TSLA, maar hier speelt de pricing power wel een rol. TSLA is vooralsnog in staat de volledige productie af te zetten en "bovenmodaal" heeft minder last van de inflatie, dus ik verwacht dat TSLA de kanarie in de koolmijn zal zijn voor koersstijgingen, die ook weer gaan komen. Mis je het dal dan ben je zwaar de Sjaak, dus daarom houd ik de aandelen. Altijd.]
Mijn opties worden dienovereenkomstig geschreven. Misschien koop ik als die daling snel inzet zelfs nog wel een aantal put-opties, hoewel dat meestal zonde van het geld is. Als het hard gaat valt er misschien wel aan te verdienen en voorkom je margin-kwesties. Vermoedelijk een combi dus: ruime calls schrijven en daarmee puts kopen. Als Putin inbindt of op één of andere manier het veld ruimt en de koers in het Kremlin omzwaait ben ik dan zwaar de piep... Niets wijst in die richting, want hij zal voorlopig laten zien dat hij de grootste heeft. En met de steun van Xi (die vermoedelijk niet beseft dat hij inmiddels zwaar aan het kortste eind hangt), voelt hij zich gesterkt. Een overeenkomst tussen de beide heren is dat ze in hun door henzelf gecreëerde schijnwerkelijkheid leven en de mooiste kleren denken te dragen. De vraag is wie dit het langst gaat volhouden. Voorlopig heeft de rest van de wereld er goed last van en moet, zo lang het zo blijft wat dat laatste betreft het ergste nog komen. Het ergste is het handhaven van deze status-quo gedurende langere tijd. Misschien toch eerst maar een houtkachel kopen voor de winter...
 
Last edited:
Die houtkachel ben ik serieus aan het overwegen... Oud huis, moeilijk te isoleren, en een rekening die sinds vorige maand ruim verdubbeld is.

ad a. Tesla als bedrijf heeft wel wat last van supply chain issues, maar is en blijft mi kerngezond. Ik snap niets van alle fluctuaties, maar dat het langzamerhand gaat stijgen is mi een must.

ad b. Google (Alphabet) acht ik (binnen marges) redelijk stabiel

ad c. Moeilijk, heel moeilijk. Mensen gaan weer meer sparen uit angst. Spaarrente stijgt. Waar geven mensen dit aan uit? Inderdaad voeding, zeker basale, mensen moeten eten. Daarnaast wonen. Daarbij hoort energie. Je kan besparen, maar NL of Europees gezien gaat dat echt maar met stapjes.
Koopwaardig: grondstoffen voor batterijen, goedkope vakantie alternatieven in NL, klusartikelen (dus niet complete sets, maar hout en schroeven), pharma (we worden ouder), thuiswerken (ik acht de kans groot september oktober)
 
Die houtkachel ben ik serieus aan het overwegen... Oud huis, moeilijk te isoleren, en een rekening die sinds vorige maand ruim verdubbeld is.

ad a. Tesla als bedrijf heeft wel wat last van supply chain issues, maar is en blijft mi kerngezond. Ik snap niets van alle fluctuaties, maar dat het langzamerhand gaat stijgen is mi een must.

ad b. Google (Alphabet) acht ik (binnen marges) redelijk stabiel

ad c. Moeilijk, heel moeilijk. Mensen gaan weer meer sparen uit angst. Spaarrente stijgt. Waar geven mensen dit aan uit? Inderdaad voeding, zeker basale, mensen moeten eten. Daarnaast wonen. Daarbij hoort energie. Je kan besparen, maar NL of Europees gezien gaat dat echt maar met stapjes.
Koopwaardig: grondstoffen voor batterijen, goedkope vakantie alternatieven in NL, klusartikelen (dus niet complete sets, maar hout en schroeven), pharma (we worden ouder), thuiswerken (ik acht de kans groot september oktober)
Ad a. dan snap ik je move van vorige week niet..
Ad c. Voedsel moet .... altijd. Energie is erg link want daarvoor geldt zeker dat het snel over kan zijn met de hoge prijzen (als er in Rusland gunstige ontwikkelingen zijn en we inderdaad gaan zien dat we zonder dat gas en die olie (dan wel veel minder ervan) kunnen.
 
NB Deze week op woensdag komen (niet toevallig) meerdere centrale banken om 15:30 tegelijk met nieuws, op woensdag. Ik vermoed dat dat geen halleluja-reeks zal worden. Zal vast weer een nieuwe trigger zijn. Verder komend weekend Q2 deliveries TSLA (hoeveel van die tegenvaller is ingecalculeerd. Hoe groot is de tegenvaller of zit er iets anders in de hoge hoed? Ik vermoed dat ik eind van de week geen $TSLA optieposities zal hebben voor de week erop, anders dan ver buiten de koers, want ik heb geen zekerheid over de daling volgende week (vooralsnog speelt daarenboven macro een grotere rol dan welke $TSLA-cijfers ook)
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Die houtkachel ben ik serieus aan het overwegen... Oud huis, moeilijk te isoleren, en een rekening die sinds vorige maand ruim verdubbeld is.

ad a. Tesla als bedrijf heeft wel wat last van supply chain issues, maar is en blijft mi kerngezond. Ik snap niets van alle fluctuaties, maar dat het langzamerhand gaat stijgen is mi een must.

ad b. Google (Alphabet) acht ik (binnen marges) redelijk stabiel

ad c. Moeilijk, heel moeilijk. Mensen gaan weer meer sparen uit angst. Spaarrente stijgt. Waar geven mensen dit aan uit? Inderdaad voeding, zeker basale, mensen moeten eten. Daarnaast wonen. Daarbij hoort energie. Je kan besparen, maar NL of Europees gezien gaat dat echt maar met stapjes.
Koopwaardig: grondstoffen voor batterijen, goedkope vakantie alternatieven in NL, klusartikelen (dus niet complete sets, maar hout en schroeven), pharma (we worden ouder), thuiswerken (ik acht de kans groot september oktober)
Haardhout is ook zwaar in prijs aan het stijgen...
 
In het kader van niet alleen successen melden:

Ik had verkoop turbo 464 opgegeven tegen 2,91. Is blijven steken op 2,86. Iets te hebberig blijkbaar.

Tesla daalt nu...

Wellicht dat mijn koopopdracht aandelen dan weer wel doorgaat
 
In het kader van niet alleen successen melden:

Ik had verkoop turbo 464 opgegeven tegen 2,91. Is blijven steken op 2,86. Iets te hebberig blijkbaar.

Tesla daalt nu...

Wellicht dat mijn koopopdracht aandelen dan weer wel doorgaat
Ik vermoed je laatstgenoemde eerst en die andere pas over een paar maanden (minstens 2 en wellicht meer)
Denk dat je ze voor minder ook nog kunt terugkopen, maar volg vooral je eigen pad. Dan is het ook niet aan anderen te wijten als het misgaat.
als de S&P weer onder de 3800 zakt: zandzakken voor de deur en zorg dat je geen margin-verplichtingen hebt. (ik zal dan zelfs weer puts op andere aandelen bijkopen. Heb de eerder gekochte nog steeds. Knop voor Googl (schrijven call 1950) zal ik dan ook misschien gaan drukken (en licht spijt hebben dat ik gisteren dat lef nog niet had)
 
Gezien alle onzekerheden qua rente en oorlog is het enig wat ik weet dat Tesla als een jo-jo op en neer gaat en maar op zich stijgt.

ik zal kijken wat er nu gebeurt. Die Turbo 464 is een mooie indekking voor stijgingen. Dat Tesla onder de 500 komt is nu, nadruk op nu, niet waarschijnlijk. Winst van aandelen verkoop/koop zal ik dan in die Turbo gooien