Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Qua opties ben ik nog niet veel verder anders dan ik voorlopig afzie van schrijven. Daar is het risico wel heel erg groot. Door dat dagelijks te monitoren kan je dat wel beperken, maar stel je krijgt een auto-ongeluk. Laat ik vrouw en kinderen failliet achter. Weet dat dat doemdenken is, maar voelt gewoon voor mij niet goed. Met gewoon kopen opties heb ik mijn verlies gelimiteerd en door een combi van call en put kan ik toch met hefboom profiteren van stijgingen en dalingen.

Ik wil wel nog even goed kijken wat het voordeel/nadeel is van opties kopen versus turbo's. In beiden zit een mogelijkheid tot verlies inleg, waarbij bij opties dat in tijd is en bij turbo's met een koerslimiet...

Wordt vervolgd....

@SpeedyEddy ik lees alles aandachtig :cool:

Zelf heb ik nog een verlies positie in Adyen turbo's....
 
Last edited:
China zal, naar mijn inschatting, vlak voor de “verkiezingen” de banken verplichten akkoord te gaan met uitstel. Hoe lang gaat dat goed? Een volksopstand (mede vanwege aanhoudende lockdowns die de afbouw ook al niet bespoedigen en het sociale leven ontwrichten) zou grote repercussies hebben in een totalitaire staat.
ok, zoals verwacht doet de Chinese overheid dat (banken verplichten uitstel te accepteren) en daarnaast rusten er (vooralsnog niet op landelijk niveau) diverse verboden op het publiceren over hypotheek-aflossings-stakingen. It’s getting bad (naast de BA5 variant die ze niet ingedamd krijgen, zelfs niet met maatregelen die alleen China en Noord-Korea kunnenopleggen)

 
$800 geschreven call-positie op weg naar boven verder uitgebreid en op weg naar beneden behoorlijk teruggesnoeid met redelijke winsten. Nog een heel klein plukje over omdat er nog een steun op $723 aan te tikken zou kunnen zijn [Edit](en dat is in lijn met mijn 16:00 theorie: "de trend om 16 uur is een sterk signaal voor de rest van de dag" Maar vandaag is ook weer geen dag om heel eigenwijs te zijn.)
 
Ik denk overigens wederom dat het voor jullie niet zo interessant is wat ik zoal daytrade, dus ik ga daar maar mee stoppen, ondanks dat het succesvol is; het verdient als te riskante activiteit weinig aanbeveling om na te doen. (Zo had ik de calls alweer gesloten en was ik bij $739 geswitcht naar (2x) geschreven puts 725, die inmiddels ook alweer een aandeel opgeleverd hebben)
 
Ik denk overigens wederom dat het voor jullie niet zo interessant is wat ik zoal daytrade, dus ik ga daar maar mee stoppen, ondanks dat het succesvol is; het verdient als te riskante activiteit weinig aanbeveling om na te doen. (Zo had ik de calls alweer gesloten en was ik bij $739 geswitcht naar (2x) geschreven puts 725, die inmiddels ook alweer een aandeel opgeleverd hebben)
altijd interessant om lezen (hoewel ik er 65% niet van snap :D )
 
Ik snap dat er witwas controles moeten zijn, maar ik ben het nu wel zat.... Behalve kleur van mijn ondergoed heb ik alles wel opgegeven, maat en type hadden ze al :mad:

Het is bij mij een zakelijke rekening en je wil niet weten wat er allemaal bij SAXO opgeleverd moet worden...
Eens, ben steeds meer van mening dat KYC een verkapte vorm is om controle over geldstromen te krijgen en niet alleen die van de criminelen.
 
  • Like
Reactions: JanG007
Wat een rollercoaster nabeurs. Nu negatief, ik denk vanwege de brutowinst. Valt toch tegen, maar verder zijn het beter dan verwachte cijfers. Kun je nagaan wat er gebeurd was bij echt slechte cijfers. Outlook is toch prima met een vraagteken bij toekomstige nieuwe shanghai lockdown(S) Benieuwd naar de call en ook naar wie daarbij gaat spreken
 
Wat een rollercoaster nabeurs. Nu negatief, ik denk vanwege de brutowinst. Valt toch tegen, maar verder zijn het beter dan verwachte cijfers. Kun je nagaan wat er gebeurd was bij echt slechte cijfers. Outlook is toch prima met een vraagteken bij toekomstige nieuwe shanghai lockdown(S)
Denk eerder dat max pain er iets mee te maken heeft.
 
  • Funny
Reactions: SpeedyEddy
Die gaat de werkelijkheid niet tegenhouden. Als je gelijk hebt gaan we morgen gewoon vet omhoog, nadat de mm‘s bij een lage koers hebben kunnen herpositioneren?
Dat zou inderdaad de te verwachte beweging zijn. Daarom ook een van m’n vorige opmerkingen; wordt de “gewone”, niet optie toverende belegger gewoonweg niet bespeeld? Nu ja, in the long run zal het allemaal niet uitmaken. Blijft gewoon een knap resultaat in deze bizarre tijden.
 
Die gaat de werkelijkheid niet tegenhouden. Als je gelijk hebt gaan we morgen gewoon vet omhoog, nadat de mm‘s bij een lage koers hebben kunnen herpositioneren?
Onze papafox is het wel met me eens
 
  • Like
Reactions: Klaas