Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Screenshot_20220721-154353_Samsung Internet.jpg
 
Onze papafox is het wel met me eens
Precies, alleen waren hier andere partijen bezig om nabeurs en voorbeurs hun posities (lees shorts) veilig te stellen en konden de mm's hun aandelen-posities in die beweging nog even herstellen. Perfect gespeeld door de shorts, anders hadden we nu een veel grotere shortsqueeze gezien (het volume is wel hoog, maar zal de rest van de dag niet veel meer voorstellen. Bij 25-30 miljoen stuks (wat een normale trade-dag is) houdt het vast op, je ziet al consolidatie op 785.) Ik kan het niet bewijzen, maar Papafox zijn stelling ook niet. Ik denk het in de handel buiten openingsuren te zien. (kan dat zelf ook met Lynx, maar omdat er juist dan zwaar gemanipuleerd wordt doe ik dat zelden. Shady business)
 
Last edited:
Post van eerder deze week
Zodra we boven de 765 breken (slot) zijn de lage koersen voorlopig verleden tijd (macro neutraal voorbehouden) en kunnen we ons opmaken voor een 800 cross, uiterlijk op donderdag
De 800 hebben we dan nog net niet echt gehaald. Zit er wel aan te komen als andere grote jongens positief blijven rapporteren. Zojuist Calls 870 voor volgende week geschreven, met het oog op de gap-down vanaf 860 die nog niet gevuld is. Na het goede nieuws is uiterlijk bij die stand het beste er wel weer even af. Het is nog een lange weg omhoog, met vele macro valstrikken (zo niet bermbommen) te gaan. Wat gisteren voor iedereen toch duidelijk zal zijn geworden dat er wel iets heel geks moet gebeuren wil dit succesverhaal van tafel geramd worden. Dus aan de onderzijde neemt het risico steeds meer af. Ik heb mijn winsten echter ook nog steeds niet volledig omgezet in aandelen, er komt nog een daling, daar ben ik vrij zeker van, maar ook dat kan ik niet bewijzen. Mogelijk pas na de stocksplit en dan zijn we zoveel hoger geweest dat ik met selfpity deze post ga lezen.
Nu ik dat zo lees...
OK dan : 50% van de winst weer in aandelen, nu! binnen op 783,98
 
Last edited:
Precies, alleen waren hier andere partijen bezig om nabeurs en voorbeurs hun posities (lees shorts) veilig te stellen en konden de mm's hun aandelen-posities in die beweging nog even herstellen. Perfect gespeeld door de shorts, anders hadden we nu een veel grotere shortsqueeze gezien (het volume is wel hoog, maar zal de rest van de dag niet veel meer voorstellen. Bij 25-30 miljoen stuks (wat een normale trade-dag is) houdt het vast op, je ziet al consolidatie op 785.) Ik kan het niet bewijzen, maar Papafox zijn stelling ook niet. Ik denk het in de handel buiten openingsuren te zien. (kan dat zelf ook met Lynx, maar omdat er juist dan zwaar gemanipuleerd wordt doe ik dat zelden. Shady business)
Ik neem aan dat jij je vriendjes bij de hedge funds ff gebeld hebt?
Gisteren schreef je nog ‘Als je gelijk hebt gaan we morgen gewoon vet omhoog’, maar nu heeft dat ineens niets met mm te maken, maar met hedgefunds. Hun shorts coveren normaal intraday en dat zullen zeker doen als er cijfers bekend gemaakt gaan worden.
 
Post van eerder deze week

De 800 hebben we dan nog net niet echt gehaald. Zit er wel aan te komen als andere grote jongens positief blijven rapporteren. Zojuist Calls 870 voor volgende week geschreven, met het oog op de gap-down vanaf 860 die nog niet gevuld is. Na het goede nieuws is uiterlijk bij die stand het beste er wel weer even af. Het is nog een lange weg omhoog, met vele macro valstrikken (zo niet bermbommen) te gaan. Wat gisteren voor iedereen toch duidelijk zal zijn geworden dat er wel iets heel geks moet gebeuren wil dit succesverhaal van tafel geramd worden. Dus aan de onderzijde neemt het risico steeds meer af. Ik heb mijn winsten echter ook nog steeds niet volledig omgezet in aandelen, er komt nog een daling, daar ben ik vrij zeker van, maar ook dat kan ik niet bewijzen. Mogelijk pas na de stocksplit en dan zijn we zoveel hoger geweest dat ik met selfpity deze post ga lezen.
Nu ik dat zo lees...
OK dan : 50% van de winst weer in aandelen, nu! binnen op 783,98
Ik wacht op rond de 1100. Dan gaat ca 50% van de aandelen naar cash. De helft daarvan wordt uit de portefeuille gehaald, rest wacht op een dip. Deels turbo's en deel aandelen.

Vandaag vooralsnog vandaag grote glimlach....
 
Ik neem aan dat jij je vriendjes bij de hedge funds ff gebeld hebt?
Gisteren schreef je nog ‘Als je gelijk hebt gaan we morgen gewoon vet omhoog’, maar nu heeft dat ineens niets met mm te maken, maar met hedgefunds. Hun shorts coveren normaal intraday en dat zullen zeker doen als er cijfers bekend gemaakt gaan worden.
Nou ik snap sowieso niet alles van hedgefondsen en ken daar gelukkig niemand. MM's proberen volgens mij een inschatting te maken van de koers per expiratiedatum en als ze ernaast denken te zitten zoals deze week zullen ze (liefst zo goedkoop mogelijk) gaan herpositioneren.
Als Hedgefondsen short zitten (en dat zitten ze nu massaal) zullen ze bij een te grote stijging aandelen bijlenen en verkopen om de koers te drukken. In de daling [EDIT]kopen ze dan tegen een lagere prijs meer aandelen dan ze [edit] zojuist verkocht hebben, gebruik makend van Algo's en kleine beleggers die stop-lossen hebben. Zo werkt het toch?
 
Last edited:
Ik volgde de beurs een dikke 10 jaar geleden intensief, te intensief. Als, gelijk welk aandeel, niet liep volgens de verwachting was het ook toen elke keer vanwege shorters of MM. Het discours is niet veranderd.
Uiteindelijk zijn het de fundamentals die de koers drijven. Al de rest is tijdelijke ruis hoewel een hype wat meer uithoudingsvermogen heeft.
Gerealiseerd verlies op de bitcoin-folie, winst en aantal leveringen die, weliswaar door omstandigheden, voor het eerst afnemen, toenemende concurrentie en dalend marktaandeel het verklaart waarom we significant lager staan dan de OTH.
 
Uiteindelijk zijn het de fundamentals die de koers drijven. Al de rest is tijdelijke ruis hoewel een hype wat meer uithoudingsvermogen heeft.
hoe verklaar jij de periode 2013-2019 dan als het fundamentals zijn die de koers drijven? Fundamenteel ging tesla van continu bijna bankroet naar een serieuze bedreiging van de gehele automarkt. Nochtans deed het aandeel helemaal niks.
Wat we nu daarenboven hebben is dat fundamenteel alle klassieke autobouwers op een bak met schuld zitten met een dealer-systeem dat failliet gaat en veel onverkoopbare modellen. Het goedkope deel pakken de chinezen, (net als de japanners de VS op dat vlak aftroefden) en de midden-bovenkant van de markt is voor TESLA en niemand, helemaal niemand komt er ook maar in de buurt. En dan heb ik het nog niet over het niet-automobiel-deel. Vertel mij eens waarom GM,Ford,Mercedes,BMW überhaupt nog geld waard zijn. Sprookjes, net als dat overduidelijk bij Nikola misging.
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Gerealiseerd verlies op de bitcoin-folie, winst en aantal leveringen die, weliswaar door omstandigheden, voor het eerst afnemen, toenemende concurrentie en dalend marktaandeel het verklaart waarom we significant lager staan dan de OTH.

Ah oké. En ik maar denken dat de markt in zijn geheel ingestort is door geopolitieke malaise en inflatie gerelateerd aan verstoorde supply chains vanwege een pandemie.

My bad.

De enige Tesla specifieke problemen die ik zie dit jaar zijn de verkopen geweest door Elon, een keer vanwege het uitoefenen van zijn opties en de tweede keer om fondsen vrij te maken voor de aanschaf van Twitter.
 
Last edited:
Maar goed macro (en dat is iets anders dan fundamenteel, al kan het fundamentele (vraaggerelateerde en kostengerelateerde) repercussies hebben) gaat het de verkeerde kant op en dus worden de fundamentals na een opleving van enkele dagen tot weken daardoor vast nog overschaduwd. Dus ja het is geen rechte weg omhoog. En als de Russen Grünheide weten te raken met gas of geleide wapens, dan raak je direct fundamentals