Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Maar na bovenstaand hosanna (waar ik vol in meega!) Nu de koers: 45 dollar naar beneden! Hoe dan?
Job report. Twee keer zoveel banen erbij gekomen als gedacht. De economie in de VS blijft dus goed draaien, dus angst voor inflatie en renteverhogingen.

Hopelijk valt het inflatiecijfer volgende week mee. Ik dacht 10 augustus.
 
  • Like
Reactions: Dannietjoh
Job report. Twee keer zoveel banen erbij gekomen als gedacht. De economie in de VS blijft dus goed draaien, dus angst voor inflatie en renteverhogingen.

Hopelijk valt het inflatiecijfer volgende week mee. Ik dacht 10 augustus.
Ga ik niet in mee. Economie draait inderdaad goed, dus mensen hebben geld genoeg om relatief dure Tesla's te kopen.

Tesla, met bijna geen leningen, is niet gevoelig voor renteverhogingen.

Als het banencijfer slecht was, had ik het wel begrepen.
 
Maar na bovenstaand hosanna (waar ik vol in meega!) Nu de koers: 45 dollar naar beneden! Hoe dan?
Alles wat gisteravond is gezegd en de 3:1 split zaten al lang in de koers ingeprijsd dus de koers deed niks. Toen kwamen er weer slechte berichten vanuit de fed of weet ik veel wie het nu weer waren en ging de koers omlaag. Ik denk dat veel mensen die vandaag een stijging verwachtten en met die reden afgelopen tijd zijn ingestapt daardoor zijn gaan verkopen. Dat is althans wat ik denk.
 
  • Like
Reactions: Dannietjoh
Alles wat gisteravond is gezegd en de 3:1 split zaten al lang in de koers ingeprijsd dus de koers deed niks. Toen kwamen er weer slechte berichten vanuit de fed of weet ik veel wie het nu weer waren en ging de koers omlaag. Ik denk dat veel mensen die vandaag een stijging verwachtten en met die reden afgelopen tijd zijn ingestapt daardoor zijn gaan verkopen. Dat is althans wat ik denk.
Eerste regel: eens, bijna alles was al ingeprijsd
Tweede regel: ik heb voor Tesla geen dramatische macro gezien of gehoord
Derde regel: moeilijk. Als ze recentelijk, zeg bij 800, zijn ingestapt, dan snap ik verkopen op 900. Maar op 825-850?

Een reden zou nog steeds kunnen zijn partijen (big boys en market makers) die hun posities moeten afdekken.

Voorlopig heb ik een grotere positie en wacht ik de stijging van Q3 rustig af ...big grin
 
Ik kan mij dat niet voorstellen. Ten eerste was dat niet onverwacht en ten tweede waarom zou dat zo veel negatief effect hebben?
De logica van de beurs ontgaat mij regelmatig. ;)

Maar, net een stijging achter de rug, momenteel twijfel/schrik rond Taiwan en dan de cijfers (en vooruitzichten) van Lucid die slechter waren dan verwacht. BYD, Nio en Xpeng verliezen ook allemaal merkelijk meer dan de Nasdaq/DJ/S&P500. Dus mijn gok is dat de sector extra klappen krijgt door Lucid.
 
39FD2EDB-A96B-48AB-93A5-3B208F63AA1D.jpeg
 
Papafox had hem al in de analyse… dipje van nasdaq is misbruikt door de boefjes:

I think you will see additional upward pressure in the weeks ahead as Q3 and Q4 continue to look strong. You have the possibility that market makers and hedge funds may try to torpedo TSLA Friday morning and try to stimulate a "sell the news" reaction. If they try a mandatory morning dip Friday morning it'll be important that the dip be bought and turned into a rally. If we instead see successful capping of the dip then the pirates may get their way.

Overall, I'm bullish on TSLA and looking forward to the next two quarters.