Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Datum splitsing van aandelen is bekend gemaakt.
Elke op 17 augustus geregistreerde aandeelhouder krijgt een dividend van 2 extra aandelen voor elk aandeel dat in bezit is.
Deze aandelen worden op 24 augustus na sluiting van de beurs verstrekt.
Ik weet niet of het woord dividend juist is, maar dat is insectenknuffelarij

Ik teken voor hetzelfde als bij vorige split: 100% in twee jaar
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Interssante post van Yoona (post 19,634)
 
Last edited:
Ik weet niet of het woord dividend juist is, maar dat is insectenknuffelarij

Ik teken voor hetzelfde als bij vorige split: 100% in twee jaar
De term dividend is juist, insectenknuffelend gaat het namelijk om een stock dividend :)
On August 5, 2022, Tesla issued a press release announcing that its board of directors has declared a three-for-one split of Tesla’s common stock in the form of a stock dividend. A copy of this press release is filed as Exhibit 99.1 to this Current Report on Form 8-K and is incorporated herein by reference.
(sec.gov)
 
De term dividend is juist, insectenknuffelend gaat het namelijk om een stock dividend :)

(sec.gov)
A stock dividend occurs when the company uses the amount of money that would be paid as a cash dividend to purchase additional common shares for the shareholder. A stock split happens when a company issues two or more new shares for every existing share an investor holds.

Ik ben er niet ingedoken, maar uit jouw citaat blijkt dat Tesla het ook zo noemt. Zelf vind ik het vreemd, er wordt namelijk niets uitgekeerd. Bij dividend krijg je normaliter iets.
 
Voor aankomende maandag dan toch maar een deel van andere aandelen te koop gezet. Met de bedoeling om daarmee extra tesla aandelen te kunnen aanschaffen. Ook met het vooruitzicht wat hier word aangenomen van €1200,- tot €1500,- als eind doel voor de split. Tot op heden is de kennis hier aardig hoog en vaak gebleken juist te zijn. Nu maar hopen dat dit ook deze keer is. 📈
 
Voor aankomende maandag dan toch maar een deel van andere aandelen te koop gezet. Met de bedoeling om daarmee extra tesla aandelen te kunnen aanschaffen. Ook met het vooruitzicht wat hier word aangenomen van €1200,- tot €1500,- als eind doel voor de split. Tot op heden is de kennis hier aardig hoog en vaak gebleken juist te zijn. Nu maar hopen dat dit ook deze keer is. 📈
Had jij nog andere aandelen? :eek:
 
Voor aankomende maandag dan toch maar een deel van andere aandelen te koop gezet. Met de bedoeling om daarmee extra tesla aandelen te kunnen aanschaffen. Ook met het vooruitzicht wat hier word aangenomen van €1200,- tot €1500,- als eind doel voor de split. Tot op heden is de kennis hier aardig hoog en vaak gebleken juist te zijn. Nu maar hopen dat dit ook deze keer is. 📈
Ik zie dat meer als einddoel voor dit jaar. Om nu bijna 50% in ca twee weken te verwachten...

Lijkt mij erg optimistisch.
 
Als het bedrag als eind doel dit jaar zal zijn en ze halen het dan hoor je mij zeker niet klagen. De levering van de MY word toch nog steeds verderop geschoven. Tegen de tijd dat die geleverd word en er zit een mooi rendement op de belegging kunnen er meteen leuke accessoires worden bijgekocht. 😃
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Voor aankomende maandag dan toch maar een deel van andere aandelen te koop gezet. Met de bedoeling om daarmee extra tesla aandelen te kunnen aanschaffen. Ook met het vooruitzicht wat hier word aangenomen van €1200,- tot €1500,- als eind doel voor de split. Tot op heden is de kennis hier aardig hoog en vaak gebleken juist te zijn. Nu maar hopen dat dit ook deze keer is. 📈
In twijfel om hetzelfde te doen, maar het probleem is dat sommige toch op nog wat verlies staan. Langs de andere kant kan Tesla dat verlies snel goedmaken natuurlijk… kan er nog een nachtje over slapen. Verwacht echter geen stijging zoals de vorige keer tegen de split.
 
Ja, gevaar van recessie is er nog altijd, en qua economische voorspellingen is Elon er wel op geweest. Ik vermoed dat we nog even in de modder gaan zitten, en $TSLA netjes de macro's gaat volgen de komende maanden. Op langere termijn mag je je wel al rijk rekenen, maar op korte termijn (~6 maanden) kan het nog even zweten worden.
 
  • Like
Reactions: Nick-m