Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Oké, dus Elon heeft de laatste dagen een pakketje van 6,9 miljard USD aandelen verkocht:

- Heeft bevestigd dat het nu gedaan is;
- Verkoop voor het geval Twitterdeal moet doorgaan (hij hoopt van niet) en er andere investeerders afhaken. Hij wou vermijden om een paniekverkoop te doen op het moment dat het echt nodig zou zijn;
- Indien deal niet doorgaat koopt hij terug aandelen.

Benieuwd wat we vandaag dus krijgen qua koers, maar lijkt dat koopmoment voorbij kan zijn.
 
Ik verkoop ook wel eens een pakketje aandelen, maar ik tik toch net niet die 6,9 miljard aan :)

En weer begrijp ik het niet helemaal. Idee van splitsing is dat de koers omhoog gaat. Waarom heeft EM dan niet gewacht tot na de splitsing?

Maar goed, laten we hopen dat in ieder geval de sterke daling nu ten einde is. Ik ben met een kleine, stabiele koersstijging per dag tevreden ....

NB ik heb inderdaad van de daling gebruik gemaakt om aandelen en turbo's te kopen... Zou fijn zijn alles weer eens in het groen te gaan zien...
 
  • Funny
  • Like
Reactions: Nick-m and Maurice1
Ik verkoop ook wel eens een pakketje aandelen, maar ik tik toch net niet die 6,9 miljard aan :)

En weer begrijp ik het niet helemaal. Idee van splitsing is dat de koers omhoog gaat. Waarom heeft EM dan niet gewacht tot na de splitsing?

Maar goed, laten we hopen dat in ieder geval de sterke daling nu ten einde is. Ik ben met een kleine, stabiele koersstijging per dag tevreden ....

NB ik heb inderdaad van de daling gebruik gemaakt om aandelen en turbo's te kopen... Zou fijn zijn alles weer eens in het groen te gaan zien...
Van mij mag het tot de splitsing nog wat harder dalen. Dan koop ik even bij. Misschien wel 6,9 ... stuk's is afgerond toch 7 ;)
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Dat zei hij enkele maanden geleden ook. De geloofwaardigheid loopt en deukje op.
Onder de streep heeft EM het voorbije jaar heel wat aandelen ten gelde gemaakt. Dat de CEO zo massaal verkoopt, geeft toch een vreemde indruk.
Hij tweette dat er geen vorkopen meer gepland waren, maar plannen kunnen wijzigen.
Die verkopen van vorig jaar waren om belasting te betalen over zijn toegewezen opties, per saldo heeft hij weinig verkocht.
 
Dat zei hij enkele maanden geleden ook. De geloofwaardigheid loopt en deukje op.
Onder de streep heeft EM het voorbije jaar heel wat aandelen ten gelde gemaakt. Dat de CEO zo massaal verkoopt, geeft toch een vreemde indruk.
Absoluut niet. Liever dit en transparantie er over dan bij het negatief aflopen (voor Elon dan) van de rechtzaak met Twitter alles in 1x te verkopen.
Volgens mij speculeerde Elon op veel kopers na de bekendmaking van de split en heeft hij hierdoor van dit moment gebruik gemaakt om gespreid over enkele dagen aandelen te verkopen om de koers op die manier niet té hard te raken en zoals @ebullio zegt had de vorige verkoop een ander doel waar hij per saldo dus quasi gelijk uitkwam.
 
Wat ik frappant vind en weer zeer waardevol om te realiseren: Papafox ‘verklaart’ dagelijks wat er de vorige dag op Wall Street gebeurde. Voor alle dagen die Elon aan het verkopen was werden mooie verklaringen gegeven. Behalve de juiste: dat Elon aan het verkopen was, want dat wist niemand.

Kortom: de handel in TSLA is koffiedik kijken, zelfs achteraf.
 
Absoluut niet. Liever dit en transparantie er over dan bij het negatief aflopen (voor Elon dan) van de rechtzaak met Twitter alles in 1x te verkopen.
Volgens mij speculeerde Elon op veel kopers na de bekendmaking van de split en heeft hij hierdoor van dit moment gebruik gemaakt om gespreid over enkele dagen aandelen te verkopen om de koers op die manier niet té hard te raken en zoals @ebullio zegt had de vorige verkoop een ander doel waar hij per saldo dus quasi gelijk uitkwam.
Dit klopt niet. In april had hij al een groot deel verkocht om Twitter te kopen. Nu dus opnieuw. Er zijn trouwens stemmen die (ook vooraf) zeiden dat hij Twitter helemaal niet wou kopen. Je kan het dus evengoed zien als twee keer verkopen op de piek. Overigens 'geloof' ik misschien nog die eerste verkoop voor Twitter, maar met de huidige verkoop heb ik heel wat meer moeite. Hij kan gerust leningen aangaan met aandelen als onderpand en bovendien had hij al investeerders die mee in Twitter zouden springen, waardoor geen extra verkoop nodig zou zijn (investeerders kunnen natuurlijk wel afhaken). 't Is maar hoe je er naar kijkt en we zullen het wellicht nooit weten.