Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Was een heel spannend laatste uur. Je zag de koers elke keer net voor de 900 terugvallen.

Maar alles met limiet van 900 heeft een slechte dag/week.

Heel benieuwd wat de volgende week gaat brengen.

Ik heb turbo's lopen, dus stijgen maar! Wellicht dan verkopen en voor split omzetten in aandelen.
 
  • Like
Reactions: Klaas
Antwoord al gevonden


Nu heb ik aandelen Tesla op de beurs in frankfurt.
Is er veel verschil tussen de Nasdaq en de Frankfurt beurs?
Want frankfurt Tesla staat op €858,9 en Nasdaq Tesla op $ 900,-.

Heeft met opening en sluiting tijden te maken.



Ook zie ik verschillende percentage’s.
En de aandelen die worden verhandelt in Frankfurt krijgen toch ook de split?
Een Tesla aandeel is een Tesla aandeel ongeacht waar die verhandelt word.

Klopt
 
Last edited:
Als aandeelhouder kan het mij niet hoog genoeg gaan :)

Ik ben alleen wat voorzichtig geworden. Elke keer als Tesla prachtige cijfers heeft of ander goed nieuws gaat de koers naar beneden of op zijn best bijna gelijk.

Als je kijkt vanuit het hoogste punt van ca 1200 en dan een halvering in, wat was het, zes maanden?

Zonder enige, voor mij, steekhoudende reden.

En de cijfers van Q2 waren boven verwachting en de aankondigingen toch erg positief.

Ik lees @Papafox en als ik dat goed interpreteer zijn er nog steeds veel partijen de koers naar beneden aan het duwen.

Maar nogmaals: ik hoop op een koers van 1500 :)
Kwestie van tijd. Op korte termijn bepaald sentiment op lange termijn bepaald rationeel denken. Op lange termijn is Tesla nog steeds een goede investering.
 
  • Like
Reactions: Nick-m
Was volgens mij voor cybertruck gepland. En om niet off-topic te gaan: daar zal aardig wat marge op zitten...
De Cybertruck is te kort voor een serieuze camperopbouw (zegt de man die bijna vier weken achterin z'n model Y heeft wildgekampeerd in Noorwegen dus wellicht ietwat overcompenserend, maar de semi ziet er echt uit als de voorkant van een megamooie camper :)).
 
De Cybertruck is te kort voor een serieuze camperopbouw (zegt de man die bijna vier weken achterin z'n model Y heeft wildgekampeerd in Noorwegen dus wellicht ietwat overcompenserend, maar de semi ziet er echt uit als de voorkant van een megamooie camper :)).
 
  • Like
Reactions: Klaas
En nog een fonds:


Gezien in het Amerikaanse draadje.

Belangrijk: het is een officieel gepubliceerd getal en niet zomaar een tweet van deze of gene.
Anders zou ik het persoonlijk niet vertrouwen.

Waarom bijna niet te geloven?
Natixis heeft een portefeuille met beleggingen in 1495 fondsen.
Daarvan is t.t.v. publicatie ruim 37% in Tesla belegd met een waarde van ruim 10,4 miljard USD; een wijziging van bijna 36% in hun portfolio!
Eerstvolgende is AAPL met ruim.... 3%.
Zie: https://fintel.io/i/natixis
Natixis is niet van grote kredietbeoordelaars zoals Moody's etc. afhankelijk en heeft blijkbaar na analyse bijzonder veel vertrouwen in het aandeel TSLA.

Het is nu de komende tijd verder wachten op het moment dat de kredietbeoordelaars Tesla een betere rating gaan geven.
Nog 1 stapje hoger en veel grote fondsen in USA mogen vanuit hun statuten dan pas in TSLA gaan beleggen.
Wanneer dit gebeurt zal dat, in combinatie met de verwachte resultaten van Q3 en Q4, waarschijnlijk een flinke sprong omhoog in de koers gaan geven.
 
Last edited: