SpeedyEddy
Active Member
OK Alle fantastische analyses hierboven even relativerend. Er is geen enkel negatief nieuws komen bovendrijven in de cijfers of in de earningscall WAT NIET AL BEKEND WAS. [Edit] (dus volgens de definitie van nieuws: geen negatief nieuws, alleen positief nieuws)[/Edit]
ALLES maar dan ook ALLES dat een majestreus resultaat in de weg stond was de de weg om de EOQ rush te gaan verlaten. Ik heb de afgelopen weken ook al meerdere youtubers gecorrigeerd dat de 20.000 minder deliveries dan production niet "dus"in Q4 extra gaan tellen. Nee, in Q4 zal het verschil nog iets oplopen en naarmate de productie stijgt zal het verschil wellicht zelfs meer dan evenredig toenemen omdat men tegen de logistieke bovengrens van de vervoerders etc aankomt. Overigens komt er lokaal overal vervoerscapaciteit bij door de hierboven beschreven opkomende langzame faillissementen van Big Auto.
Dus als je hier niet tegenkunt (dat de kloppende uitleg wordt vertaald in niet bestaande "demand-problems")kun je beter stoppen met beleggen in Tesla want dat gaat de komende twee tot drie kwartalen gewoon zo door met stijgende hoeveelheden vehikels "in transit". Ik ben belegger dus blij met deze trendbreuk, want minder piek-kosten door te stoppen met de op zich onzinnige EOQ rush= meer winst =meer aandeelhouderswaarde. Daarnaast een 50% YoY groei in productie is toch het enige wat telt*. Gelukkig houdt het de aandacht af van de werkelijk exploderende energy-business, zodat iedereen nog steeds erg goedkoop mag bijkopen. Dus s.v.p. geen linkjes naar mijn posts rondsturen, want ik denk dat ik iets teveel zie wat anderen pas veel later zien. Voor de fans van dit draadje, maar ook voor degenen die het anders zien dan ik; Blijf dat vooral roepen, dan kunnen de de prijzen voor hen die het wel snappen nog wat langer laag blijven. Verdorie... alweer ruim 8 dollar erbij sinds mijn laatste aankoop...
Heeft iemand die hier klaagt zich wel eens verdiept in hoe er wordt gewerkt in de gebouwen van Tesla? Dan snap je waarom ze nooit worden ingehaald (ook niet door BYD die de chinese race gewonnen heeft en als dank zwaar wordt gesponsord door de Partij om het grootste deel van de rest van de markt te gaan pakken (althans dat hopen ze, ervan uitgaande dat de komst van de goedkope Tesla nog jaren gaat duren))
Ik heb in het verleden VW nog een overlevingskans gegeven, maar met het vertrek van Diess sluiten ze nu aan bij Big auto, die via Middle auto op weg zijn naar Little auto.
Om iets negatiefs te zeggen (en dat zal nooit met het bedrijf te maken hebben maar altijd met macro, dat dus de hele markt of specifieke branches raakt) : De enige risico's die heel veel negatieve invloed zullen hebben en houden zijn de ineenstorting van de Chinese economie (en daar komen ze door hun (toenmalige) één kind-politiek ook nooit meer bovenop) de oplopende rente en daarmee gepaard gaande mogelijke huizencrisis en de daaraan ten grondslag liggende inflatie en de daar weer (nu alleen nog maar) aan ten grondslag liggende spanningen rond Oekraïne (en mogelijk nog Taiwan?).
Dus zodra Oekraïne weer kan ademhalen moet je je aandelen, calls of geschreven puts wel binnen hebben, want wat het hardst is gedaald..... .
Succes allemaal, ik luister niet naar FUD en put my money where my mouth is.
* alles wat geproduceerd wordt, wordt verkocht, er is toch nergens inventory te koop? New & Used Electric Cars | Tesla
ALLES maar dan ook ALLES dat een majestreus resultaat in de weg stond was de de weg om de EOQ rush te gaan verlaten. Ik heb de afgelopen weken ook al meerdere youtubers gecorrigeerd dat de 20.000 minder deliveries dan production niet "dus"in Q4 extra gaan tellen. Nee, in Q4 zal het verschil nog iets oplopen en naarmate de productie stijgt zal het verschil wellicht zelfs meer dan evenredig toenemen omdat men tegen de logistieke bovengrens van de vervoerders etc aankomt. Overigens komt er lokaal overal vervoerscapaciteit bij door de hierboven beschreven opkomende langzame faillissementen van Big Auto.
Dus als je hier niet tegenkunt (dat de kloppende uitleg wordt vertaald in niet bestaande "demand-problems")kun je beter stoppen met beleggen in Tesla want dat gaat de komende twee tot drie kwartalen gewoon zo door met stijgende hoeveelheden vehikels "in transit". Ik ben belegger dus blij met deze trendbreuk, want minder piek-kosten door te stoppen met de op zich onzinnige EOQ rush= meer winst =meer aandeelhouderswaarde. Daarnaast een 50% YoY groei in productie is toch het enige wat telt*. Gelukkig houdt het de aandacht af van de werkelijk exploderende energy-business, zodat iedereen nog steeds erg goedkoop mag bijkopen. Dus s.v.p. geen linkjes naar mijn posts rondsturen, want ik denk dat ik iets teveel zie wat anderen pas veel later zien. Voor de fans van dit draadje, maar ook voor degenen die het anders zien dan ik; Blijf dat vooral roepen, dan kunnen de de prijzen voor hen die het wel snappen nog wat langer laag blijven. Verdorie... alweer ruim 8 dollar erbij sinds mijn laatste aankoop...
Heeft iemand die hier klaagt zich wel eens verdiept in hoe er wordt gewerkt in de gebouwen van Tesla? Dan snap je waarom ze nooit worden ingehaald (ook niet door BYD die de chinese race gewonnen heeft en als dank zwaar wordt gesponsord door de Partij om het grootste deel van de rest van de markt te gaan pakken (althans dat hopen ze, ervan uitgaande dat de komst van de goedkope Tesla nog jaren gaat duren))
Ik heb in het verleden VW nog een overlevingskans gegeven, maar met het vertrek van Diess sluiten ze nu aan bij Big auto, die via Middle auto op weg zijn naar Little auto.
Om iets negatiefs te zeggen (en dat zal nooit met het bedrijf te maken hebben maar altijd met macro, dat dus de hele markt of specifieke branches raakt) : De enige risico's die heel veel negatieve invloed zullen hebben en houden zijn de ineenstorting van de Chinese economie (en daar komen ze door hun (toenmalige) één kind-politiek ook nooit meer bovenop) de oplopende rente en daarmee gepaard gaande mogelijke huizencrisis en de daaraan ten grondslag liggende inflatie en de daar weer (nu alleen nog maar) aan ten grondslag liggende spanningen rond Oekraïne (en mogelijk nog Taiwan?).
Dus zodra Oekraïne weer kan ademhalen moet je je aandelen, calls of geschreven puts wel binnen hebben, want wat het hardst is gedaald..... .
Succes allemaal, ik luister niet naar FUD en put my money where my mouth is.
* alles wat geproduceerd wordt, wordt verkocht, er is toch nergens inventory te koop? New & Used Electric Cars | Tesla
Last edited: