Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Gezien de opties zullen we de 180 vermoedelijk niet eerder dan na 18 november zien. Wel is de weerstand van 198,50 of zo je wilt 200, nu vaak en lang genoeg doorbroken om dat nog als een reële bodem te zien, dus een 180 ligt wel heel erg voor de hand.
Verder: Momenteel worden veel middellange Put-opties uitgeoefend zie ik elders. Waarom is mij nog niet helemaal duidelijk. Er moet een andere meer winstgevende constructie voorbij zijn gekomen of men is ergens bang voor. Het uitoefenen van (far)OTM Puts kan bijvoorbeeld rente-gedreven zijn want het is nu wel lucratief te sluiten en dat geld in Bonds zetten; levert veel meer op dan de resterende premie. Ik denk dat dat voor veel sterk gedaalde fondsen (en niet alleen $TSLA) zal gelden. (Theta<marktrente)
oeps
 
't is toch niet te hopen alhoewel ik wel een put 150 voor volgende week geschreven heb, dus dat als ondergrens zie, maar ja, wist ook niet dat 180 zo snel bereikt zou worden toen ik het vorige week schreef.. gooi maar in mijn pet.
Voor eind deze week nog een 180 put geschreven staan. die laat ik nog even..
Het is logischer, als je al een flinke geschreven put-portefeuille hebt om calls te gaan schrijven. Zeker omdat de meeste puts die je geschreven hebt al flink in the money zijn.
 
Andere mogelijkheid is je aandelen te verkopen en een put te schrijven. Nadeel daarvan is, is dat als de koers echt flink duikelt je af zult moeten nemen op een hogere prijs dan de beurskoers, op moment van expiratie. Nadeel is tevens dat bij een eventuele stijging je deze niet meepakt.
Dat zou je dan weer kunnen ondervangen door de ontvangen putpremie te investeren in een call optie.
Paar dagen geleden gepost.
 
Het is logischer, als je al een flinke geschreven put-portefeuille hebt om calls te gaan schrijven. Zeker omdat de meeste puts die je geschreven hebt al flink in the money zijn.
Geen enkele put op korte termijn is ITM *, 200 januari is na de 180 voor vrijdag (die ik nog niet ITM acht) de eerste en ik schrijf geen calls** als ik denk dat we toch echt wel op of bij de bodem zitten.
Ik speculeer niet tactisch, maar vanuit mijn overtuiging en die is nog steeds bullish, alleen ontvouwt het zich (door allerlei oorzaken) niet zo en veel later pas in de goede richting. Ik denk dat als morgen de CPI meevalt (en waarom zou t tegenvallen?) de hele markt weer omhoogdraait en TESLA nu alle "lucht" wel kwijt is. Dus calls schrijven doe ik zelden: ** dat heb ik vanmiddag bij de hardnekkige stand onder 198 (dus 180 is de volgende) eens een keer gedaan voor a.s. vrijdag (206.67) en ik denk dat ik ze vandaag wel weer sluit met een zeer royale 50% winst waarmee ik weer wat aandelen heb binnengeharkt. Want dat gaat gewoon door dezer dagen.
* Ik heb uiteraard niet stilgezeten zoals eerder te lezen was: Vrijwel alle puts gesloten met licht verlies en onderweg omlaag weer nieuwe geopend en telkens aandelen gekocht van de premie. Maar niet dicht tegen mijn margin aan, dus ik loop zo goed als 0 risico dat ik gedwongen wordt te sluiten en indien wel is dat niet duur. Wat denk je dat een put 150 eind volgende week waard is? Als de koers (onmogelijk lijkt me) 140 zou zijn kost dat 1000 euro. Daar hoef ik niet heel veel aandelen voor te verkopen (inmiddels dan wel 7, wat een gekkigheid..)
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: Nick-m
(daarom ook mijn series Puts geschreven. Eens is dit alles over. Tot die tijd rol ik door.
Momenteel heb ik nog (geschreven, dus -/-)
16 dec 210
17 feb 260
17 feb 275 (op de nominatie om door te rollen,wellicht i.c.m. met de 260, naar iets van 360 in okt '23), + aandelen bijkopend onder de $200
21 apr 300
16 jun 320
15 sep 340
jun '24 386,67
jan '25 400
Dit schreef je 21 oktober. Dat zijn toch behoorlijk wat (D)ITM puts
Geen enkele put op korte termijn is ITM *, 200 januari is na de 180 voor vrijdag (die ik nog niet ITM acht) de eerste en ik schrijf geen calls** als ik denk dat we toch echt wel op of bij de bodem zitten.
Ik speculeer niet tactisch, maar vanuit mijn overtuiging en die is nog steeds bullish, alleen ontvouwt het zich (door allerlei oorzaken) niet zo en veel later pas in de goede richting. Ik denk dat als morgen de CPI meevalt (en waarom zou t tegenvallen?) de hele markt weer omhoogdraait en TESLA nu alle "lucht" wel kwijt is. Dus calls schrijven doe ik zelden: ** dat heb ik vanmiddag bij de hardnekkige stand onder 198 (dus 180 is de volgende) eens een keer gedaan voor a.s. vrijdag (206.67) en ik denk dat ik ze vandaag wel weer sluit met een zeer royale 50% winst waarmee ik weer wat aandelen heb binnengeharkt. Want dat gaat gewoon door dezer dagen.
* Ik heb uiteraard niet stilgezeten zoals eerder te lezen was: Vrijwel alle puts gesloten met licht verlies en onderweg omlaag weer nieuwe geopend en telkens aandelen gekocht van de premie. Maar niet dicht tegen mijn margin aan, dus ik loop zo goed als 0 risico dat ik gedwongen wordt te sluiten en indien wel is dat niet duur. Wat denk je dat een put 150 eind volgende week waard is? Als de koers (onmogelijk lijkt me) 140 zou zijn kost dat 1000 euro. Daar hoef ik niet heel veel aandelen voor te verkopen (inmiddels dan wel 7, wat een gekkigheid..)
Je vertelt nu heel iets anders dan op 21 oktober??
 
Dit schreef je 21 oktober. Dat zijn toch behoorlijk wat (D)ITM puts

Je vertelt nu heel iets anders dan op 21 oktober??
De speedy in zn nickname staat er niet voor niks... 21 oktober... dat is bijna een jaar geleden in Eddy termen! intussen heeft hij al zeker 3 keer doorgerold ;)
nee alle gekheid op een stokje hij zal vast een paar puts ITM zijn maar volgens mij zit hij er meer bovenop als die mannen die aan tafel zitten bij RTL Z... die verliezen veel teveel tijd aan al dat gezwets
 
1668090849939.png

Binnen één minuut reeds 14M aandelen verhandelt...
 
  • Like
Reactions: Maurice1