Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag of morgen het begin van de dip richting 170. Hou ook de SPY in de gaten. Mocht die opveren na het sluiten van de gap-up (380) zou dat het begin kunnen zijn van een structurele stijging maar wacht dan even of $TSLA de 167 houdt. Na de sterke steun van gisteren en vandaag is wel duidelijk dat die kans heel erg groot is. Bij de minste of geringste stijging of goed nieuws gaan we hopelijk weer ouderwets knallen via een gouden ouwe wyckoff accumulatiefase. De analisten, de creditraters, de voormalige TSLA-bears, de resultaten, de instappende institutionele beleggers.
Helaas is er nog zeer veel dreiging op andere fronten. De eerder door mij genoemde onroerend-goed-problematiek in China lijkt als risico voorlopig in de kiem gesmoord, doordat China kredieten gaat geven aan de grote jongens. (lees: de grootste en/of enigszins gezonde projectontwikkelaars worden materieel en misschien wel formeel genationaliseerd, want er staat veel aan eisen tegenover deze "redding".)
Blijft staan Oekraïne, Taiwan en Chinese Zero-Covid (onderdelen-problematiek en mogelijk weer eens een sluiting in Shanghai).
Geen kleine risico's en een kat in het nauw (Putin, Xi) kan rare sprongen maken.
Posities behalve de geschreven puts 190 jan '25:
Geschreven call 185 voor aanstaande vrijdag
Geschreven call 180 voor volgende week vrijdag
Benieuwd of ik ze nog waardeloos kan laten aflopen, maar bij een aandelenkoers van 172/173 ga ik ze waarschijnlijk veiligheidshalve al sluiten (met winst uiteraard)
Rugdekking? De aandelen die ik uiteraard onaangetast nog steeds heb.
Ben ik dan zo bearish? Nee, ik speel nog even mee met wat ik zie. De kentering komt er aan, alle seinen staan op groen, nog even dat gat dichten, dan hoeft dat later niet meer, dus beter voor iedereen. Niet getreurd als dat gebeurt, het is voorlopig de laatste dip, als het aan mij ligt ;-)
 
Last edited:
Heb me nou wat meegemaakt bij Lynx....
"Account is trading disabled". Navraag leerde dat er in het verleden op mijn account is ingelogd vanuit een voor Amerikaanse bedrijven verboden gebied (De Krim/Rusland/Iran/Cuba etc)
Nou ben ik daar nooit geweest, maar wellicht dat mijn VPN-provider eens een IP-adres uit zo'n gebied heeft gebruikt. Zet VPN dus altijd op "Nederlands".
Gevolg is dat ik mijn posities niet kan sluiten, geen geld kan opnemen (en dat wilde ik ook z.s.m.)
Momenteel heb ik geen schade, maar een gewaarschuwd mens telt voor 2.
Vraag me af of je überhaupt getraceerd mag worden op deze wijze en dat je al helemaal niet geblokkeerd mag worden. Eerst vragen, dan blokkeren..
Denk dat ik maar eens ga overwegen wederom een andere broker te nemen maar er blijft wel weinig over als IBR afvalt en DeGiro Binck vanwege de (verborgen) kosten. Eerst maar eens om opheldering vragen en bij de AFM melden.
 
Last edited:
Heb me nou wat meegemaakt bij Lynx....
"Account is trading disabled". Navraag leerde dat er in het verleden op mijn account is ingelogd vanuit een voor Amerikaanse bedrijven verboden gebied (De Krim/Rusland/Iran/Cuba etc)
Nou ben ik daar nooit geweest, maar wellicht dat mijn VPN-provider eens een IP-adres uit zo'n gebied heeft gebruikt. Zet VPN dus altijd op "Nederlands".
Gevolg is dat ik mijn posities niet kan sluiten, geen geld kan opnemen (en dat wilde ik ook z.s.m.)
Momenteel heb ik geen schade, maar een gewaarschuwd mens telt voor 2.
Vraag me af of je überhaupt getraceerd mag worden op deze wijze en dat je al helemaal niet geblokkeerd mag worden. Eerst vragen, dan blokkeren..
Denk dat ik maar eens ga overwegen wederom een andere broker te nemen maar er blijft wel weinig over als IBR afvalt en DeGiro Binck vanwege de (verborgen) kosten. Eerst maar eens om opheldering vragen en bij de AFM melden.
hmm,
Ik heb dit jaar vanuit Georgië ingelogd, dat staat blijkbaar niet op de lijst.
 
Lynx doet t weer en nog net mijn calls met winst kunnen sluiten want die Gap-up 170 wordt mijns inziens voorlopig niet meer gesloten. Let the rise begin. (de koers van het aandeel vertoont een sterke veerkracht en de speech van Powel helpt daarbij. Na vandaag komt achtereenvolgens goed nieuws, dus ik heb mijn geschreven put-positie uitgebreid met een put jan '17 185 (but remember the 170 revisit... Will come later..)
 
Last edited:
Zou mooi zijn als er een kleine Model A uit de Tesla Semi komt rollen vanavond 😉

Edit:

PapaFox hoopt op een gunstig PCE cijfer en spreekt de verwachting uit dat de stijging dan nog weleens kan doorzetten:


PCE cijfer wordt gepubliceerd één uur voor opening Nasdaq.
 
Last edited: