Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zei een hele tijd geleden dat TSLA vooral een pyramidesysteem is, waarvan maar een deeltje de werkelijke onderliggende waarde is. Maar dat ik wel voor een stukje ging deelnemen in de hoop er op tijd uit te stappen. Dat laatste is alvast niet gelukt 😁
Toen ik dat zei wist iedereen me te zeggen dat TSLA enkel omhoog kon gaan. Het lijkt er op dat ik toch gelijk had. De YouTubers en 'TSLA-kenners' blijven natuurlijk pumpen.
 
Ik zei een hele tijd geleden dat TSLA vooral een pyramidesysteem is, waarvan maar een deeltje de werkelijke onderliggende waarde is. Maar dat ik wel voor een stukje ging deelnemen in de hoop er op tijd uit te stappen. Dat laatste is alvast niet gelukt 😁
Toen ik dat zei wist iedereen me te zeggen dat TSLA enkel omhoog kon gaan. Het lijkt er op dat ik toch gelijk had. De YouTubers en 'TSLA-kenners' blijven natuurlijk pumpen.
Niet alleen de TSLA kenners blijven pumpen. Als je de aandelen vergelijkt met bijvoorbeeld Amazon, maar je kan ook meerdere andere selecteren dan is het koersverloop aardig overeenkomstig. Waarbij ik wel wil benadrukken dat Twitter het aandeel TSLA geen goed doet.

M.a.w. absoluut geen pyramidesysteem. Dat zeg ik ook al bij bitcoin ;)


1671017323071.png


Dat gezegd hebbende heb ik zo'n 2 a 3 maanden geleden een video in dit draadje gepost Van Chicken Genius dat Tesla naar 140 gaat, we stonden toen circa 300. We zijn dichtbij zijn uitspraak.
 
Last edited:
- Fundamenteel is het getwitter natuurlijk pas een probleem als er niet meer genoeg TSLA kopers zijn. Maar de interesse in EV is voorlopig groot genoeg (en het aanbod in het iets luxere segment verder veel te gering). Er zijn voor de komende jaren genoeg EV-geïnteresseerden aan wie al dit gedoe voorbij gaat , die het getwitter of de CEO niet interesseert of die met het getweet eens zijn dat in de wet van de grote aantallen dit maar een blipje op de vraag-radar zal zijn als we later terugkijken. (moeilijk voor te stellen op dit moment, maar "if in doubt, zoom out!" )
- Maar de beurs heeft ondertussen zijn eigen logica en wetten (al zijn er genoeg mensen die in TA geen enkele waarde zien, m.i. onterecht)
En volgens die logica en wetten gaan we nu omlaag richting 137 en misschien zelfs 124.
En omdat fundamenteel en beurstechnisch zo uiteenlopen heb ik enerzijds aandelen + langlopend geschreven put-opties (=fundamenteel) en doe ik (beurstechnisch) dingen met kortlopende opties om in de richting van de beurshandel van $TSLA wat extra geld te maken. Gisteren ging dat even mis (met het gokje, dat ik beëindigde, gefinancierd met een geschreven langlopende putoptie). Vandaag heb ik bij opening wat calls kortlopend geschreven (170 deze en volgende week) om als die goed aflopen (ver?) onder 170 wederom aandelen bij te kopen van de premie. Uitgaande van een daling op de korte termijn, die op zijn vroegst vermoedelijk stopt rond 2 of 3 januari (Q4 deliveries) hou ik t geld nog even vast.
- De eerder van premies gekochte aandelen heb ik nog, dus of we nou omhoog of omlaag bewegen, zo lang ik die beweging enigszins goed voorzie (zoals ik die hier ook meld, dus het is in grove lijnen controleerbaar) neemt mijn aantal aandelen altijd toe. Het risico (of zo je wilt de margin) manage ik met de aantallen puts. Na een langere daling heb ik weinig geschreven puts. Na een langere stijging (is nog niet voorgekomen sinds in opties zit) zal ik heel veel geschreven puts hebben (die ik dan van onderaf zal opruimen, om binnen margin te blijven. Calls schrijf ik alleen gedekt.
 
  • Like
Reactions: Hbrink and Nick-m
Nb Technisch zou ik nog een paar dagen moeten wachten met het 137-scenario, want dat dit deel uitmaakt van een valse uitbraak omlaag behoort formeel tot de mogelijkheden. Maar het rentebesluit van vanavond van een half procent erbij is al ingeprijsd, dus het gewauwel van Powel vanaf half negen zal een eventuele leg-up in de kiem smoren, zoals we alle afgelopen toelichtingen op rente besluiten al zagen. Soms duurt die reactie nog een halve handelsdag langer.... Zoals bij opening al bleek zal Tesla zelfs onder die beursbredebeweging hangen. Dus zelf bij een positieve reactie kan $TSLA vandaag lager eindigen dan gisteren. Een herstel boven 167 vandaag of morgen ligt niet erg voor de hand als je het mij vraagt.
[Edit] Om nog even mijn theorietje over de voorspellende waarde van de optietransacties woensdag en donderdag voort te zetten (klopte vorige week bijna, toen zaten we vrijdag halverwege mijn theorie en maxpain): Vandaag komt het gemiddelde van de 4 meest verhandelde optieseries vooralsnog uit op plm $160. Max pain zit nu op $177,50. Benieuwd of dat beeld morgen nog heel erg zakt, als de reacties op rentebesluit en Powell negatief zouden zijn [/Edit]
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: Nick-m
Een onverwachte .25 renteverhoging en zeer milde woorden van Powell zijn de enige hoop voor een kans op een rebound vandaag , bij voorkeur boven 180, waarmee het gisteren alsnog een valse uitbraak kan zijn geweest. Maar Powell zal met liefst 1,5 maand afstand van de volgende FOMC geen risico's nemen. Hij wil een recessie en oplopende werkeloosheid zien maar zal dat nooit zeggen.
 
  • Like
Reactions: Nick-m
Korte calls schrijven vind ik momenteel te link. Zoals gister gezegd, de premies zijn mij te mager.

Komt nog bij, het zou mij hoogst verbazen als er een andere beslissing komt dan 50bp. Daar gaat het ook niet om volgens mij. Belangrijker is de toelichting, daar zou nog wel eens vuurwerk in kunnen zitten.
 
De handel in puts voor vrijdag geeft aan dat de marketmakers er alles aan is gelegen om de 160 te houden, ook ligt daar een call wall. Even morgen nog afwachten maar mijn nieuwe theorie gaat richting 160 (plus of min twee) slot vrijdag, gekke tweets voorbehouden (positief nieuws ook... maar daar lijkt momenteel niemand in de markt gevoelig voor te zijn..)
OVERIGENS: WEDEROM EEN enorm VOLUME VANDAAG...
 
  • Like
Reactions: Nick-m
bijna 22 miljoen aandelen tegen een gemiddelde prijs van 163 dollar. Nu dit afgerond is, Wat is de volgende stap? Nieuwe CEO? Share buy back? Wie durft?
Ik niet alleszins, maar de vraag die ik me stel is of die verkoop dan zo'n invloed kan hebben gezien het massaal hoge volume van de laatste dagen.
Tenzij zijn verkoop één en ander triggerde...
 
  • Like
Reactions: Nick-m
Zoals verwacht (door mij in ieder geval en hier uitgesproken). Benieuwd hoe dit negatief geframed gaat worden. Elon zelf heeft nog steeds niks gezegd (waar het voor was) en daarom kunnen er meer verkopen volgen. Zolang hij geen signaal afgeeft dat -ie klaar is. Dus ik hoop dat dat gauw alsnog gebeurt, want zonder toelichting voedt dit angst..