Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zie het de komende weken nog even somber in, met Elon die blij verkoopt, die probeert Twitter fractioneel te verkopen en er geruchten gaan dat ook SpaceX geld zoekt.

Dat tezamen met berichten dat advertising op Twitter ook eigenlijk een krater heeft geslagen.

Ik bedoel maar, afgelopen week hebben we -25% gedaan. Als je zelfs aan een marge van 20% opties zat te verkopen, heb je je handen verbrand.
 
Ik heb het persoonlijk niet zo op Youtube filmpjes; zeker niet die lange.
Maar: alle investeerders die zich nu druk maken over de koers van TSLA: kijk even dit filmpje.
Is het duiken van de koers dan niet van belang? Of wat er overal te lezen valt over Twitter?
Antwoord: Nee. Mijns inziens spijker op zijn kop, dit filmpje.

Damn, wat ik in twee zinnen schreef verwerkt hij tot een filmpje van een kwartier
 
Ik heb het persoonlijk niet zo op Youtube filmpjes; zeker niet die lange.
Maar: alle investeerders die zich nu druk maken over de koers van TSLA: kijk even dit filmpje.
Is het duiken van de koers dan niet van belang? Of wat er overal te lezen valt over Twitter?
Antwoord: Nee. Mijns inziens spijker op zijn kop, dit filmpje.

Relativeren en berekend bekijken is deze ook goed voor de mensen die twijfelen:
 
  • Like
Reactions: Dikkie Dik
Of nog korter:

67149F00-A8F2-4FA7-B7F0-3F4EE0D1AD1A.jpeg
 
Je begint ergens een keer en probeert wat. En aldoende leert men. Zodoende dat nu de keuze word gemaakt om 100% voor Tesla te gaan. Had ik dat maar eerder gedaan. Dan zagen de cijfers er nog groener uit. ✅ wie weet straks een mooie post in “wat gekocht met Tesla aandelen” 🚙
Zo @Nick-m. Je was toch all-in gegaan op Tesla, zo ongeveer op het moment dat de aandelen het hoogst stonden? Heb je ze nog steeds of ben je bijtijds uitgestapt? Dit is geen leedvermaak overigens, ik sta ook op een dikke min. Weiger met verlies te verkopen.
 
Tesla Forum: HET KOMT NOOIT MEER GOED, IK VERKOOP ALLES!!!

Afstandelijke belegger: de bodem is in zicht.
Heel leuk dat de bodem in zicht is, maar is dat rond de 150, 130, 120 of toch nog een stukje lager?
120 is toch ook weer 20% lager dan nu.
En helaas kunnen we dat niet timen.
Of we wachten verder af en missen de boot.
Of we wachten totdat duidelijk is dat de bodem achter ons licht en kopen pas weer boven de 200 ( ook geen leuk plan )
Of we kopen toch weer te vroeg en het aandeel zakt naar ongekende laagtes in de komende recessie
Ik heb nog steeds geen cappitulatie gezien. Maar komt die wel?
 
Enorm luxe probleem. Echter jouw Tesla aandeel is ook -60 % gegaan. komt eigenlijk net zo hard aan.
Mijn geloof is nog sterk genoeg om er geen seconde van wakker te liggen, Niettegenstaande ik op enkele maanden een aantal roadsters heb zien verdwijnen. Ik zie het eerder als een gemiste kans achteraf gezien. Maar ik zit erin sinds 2013 en heb niet alleen de stijging meegemaakt zoals vele recente "beleggers". Ik heb ongeveer 6 jaar in een kwakkel aandeel gezeten van een bedrijf dat enkele malen op de rand van bankroet heeft gestaan. Dit lijkt me nu niet het geval.
Dus, sit and wait
ter info, één van mijn laatste aankopen was nog aan $1150 (nu $383) 😏
 
Last edited:
Heel leuk dat de bodem in zicht is, maar is dat rond de 150, 130, 120 of toch nog een stukje lager?
120 is toch ook weer 20% lager dan nu.
En helaas kunnen we dat niet timen.
Of we wachten verder af en missen de boot.
Of we wachten totdat duidelijk is dat de bodem achter ons licht en kopen pas weer boven de 200 ( ook geen leuk plan )
Of we kopen toch weer te vroeg en het aandeel zakt naar ongekende laagtes in de komende recessie
Ik heb nog steeds geen cappitulatie gezien. Maar komt die wel?
Nog steeds geldt: never attempt to catch a falling knife.
Rustig wachten op een structurele upturn. Het precies timen van de bodem lukt toch nooit en scheelt weinig in rendement op de lange termijn.
 
Mijn geloof is nog sterk genoeg om er geen seconde van wakker te liggen, Niettegenstaande ik op enkele maanden een aantal roadsters heb zien verdwijnen. Ik zie het eerder als een gemiste kans achteraf gezien. Maar ik zit erin sinds 2013 en heb niet alleen de stijging meegemaakt zoals vele recente "beleggers". Ik heb ongeveer 6 jaar in een kwakkel aandeel gezeten van een bedrijf dat enkele malen op de rand van bankroet heeft gestaan. Dit lijkt me nu niet het geval.
Dus, sit and wait
ter info, één van mijn laatste aankopen was nog aan $1150 (nu $383) 😏

Aahh... aan de horizon zie verdwijnen van een aantal roadsters: geen mooi beeld; wel mooie beeldspraak.
Het geeft ook mooi aan dat je ze ook weer kan zien verschijnen.
Juiste conclusie: sit and wait. Bekend terrein: we zijn er al eerder geweest.
De harde cijfers volgen en niet teveel emotie.
 
  • Like
Reactions: Xfrank