Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Wat win je bij een volle Bingo kaart 🤔😂


View attachment 887173


Ff kijken of de volgende kooporder op $138 ook nog valt 🍿
3870E735-C779-4F51-9550-57671FC502FF.jpeg


Ik doe mee!

Maar ik heb echt een deja-vu van de Crypto. Ene moment heb je wat winst en nog geen maand later 📉. En heb je nog minder dan de helft. Crypto was erger -80%. Maar ook dat kwam goed 2 jaar later.
Hoop wel dat Tesla sneller herstelt dan over een tijdspan van 2 jaar.
 
Aan de afstraffing van TSLA lijkt maar geen einde te komen.... Komt op mij nu wel een beetje als oversold over.

Neemt niet weg dat je altijd calls kunt schrijven. Het voordeel van een optie schrijven is nl. dat de optie een afloopdatum kent en nog een belangrijke Griek, Theta. De mate waarin de optie waarde verliest richting de einddatum.

Moment komt volgens mij nu wel dichterbij dat je een put kunt schrijven. Bij voorkeur uiteraard in spread. Toch zou ik zeggen, nog even afwachten.

Tesla blijft een zeer innovatief bedrijf die een flinke voorsprong heeft op de concurrentie. Komt nog bij dat ik vind dat het accent momenteel wel heel erg ligt op Elon Musk terwijl het bedrijf Tesla uiteraard meer is dan Elon.
 
  • Like
Reactions: Paco and Maurice1
Korte termijn is onmogelijk te voorspellen maar in dit klimaat zal er minstens een flinke earnings beat plus nog wat extra leuks nodig zijn. Ik denk aan Twitter CEO, nieuwe Giga, refresh M3, nieuw platform reveal…

En zelfs dan. Eerlijk gezegd denk ik dat er nu zoveel fear is dat we ook nog een blow out Q1 ‘23 en ditto Q2 ‘23 nodig gaan hebben. Gelukkig heb ik er alle vertrouwen in dat dat ook gaat gebeuren, qua auto-tak maar vooral ook door de energy-tak.

Ergens volgend jaar gaan we dolblij zijn met elke aankoop onder de $200, elke euro die ik niet nodig heb gaat in TSLA bij deze koersen.

(Geen advies, doe je eigen onderzoek, bla bla)
 
Langlopende ITM put opties sec schrijven beveel ik niet aan. Behalve als je die positie gebruikt om korter lopende posities in te nemen. Hetzij d.m.v. calls, hetzij door puts. Maar dan moet je wel heel goed weten waar je mee bezig bent.

Om langlopende ITM put opties te schrijven moet je een goed inzicht hebben in de Grieken. De gemiddelde particulier heeft dat niet. Dat is geen schande uiteraard. Voorzichtigheid en risico's afdekken is heel belangrijk. Profs doen niet anders.
 
Korte termijn is onmogelijk te voorspellen maar in dit klimaat zal er minstens een flinke earnings beat plus nog wat extra leuks nodig zijn. Ik denk aan Twitter CEO, nieuwe Giga, refresh M3, nieuw platform reveal…

En zelfs dan. Eerlijk gezegd denk ik dat er nu zoveel fear is dat we ook nog een blow out Q1 ‘23 en ditto Q2 ‘23 nodig gaan hebben. Gelukkig heb ik er alle vertrouwen in dat dat ook gaat gebeuren, qua auto-tak maar vooral ook door de energy-tak.

Ergens volgend jaar gaan we dolblij zijn met elke aankoop onder de $200, elke euro die ik niet nodig heb gaat in TSLA bij deze koersen.

(Geen advies, doe je eigen onderzoek, bla bla)
When others are fearful we are getting greedy.
Maar hoe dan ook gaan de earnings per share het schip de komende weken , misschien maanden keren. Want het wordt steeds belachelijker voor een bedrijf met deze groeicijfers en cashflow. (Hogere rente speelt natuurlijk wel een rol bij DCF berekening van toekomstige koersen. Maar laten we nou op of dicht bij de piekende rente zitten... Kijk maar naar de ongelofelijke inversie van het afgelopen kwartaal.)
Zitten we het dichts bij de bodem of het dichtst bij de top? Come on. Als je deze hele rit hebt uitgezeten ga je toch op een tientje van de bodem toch niet opgeven? Ik niet in ieder geval.
 
Meet Kevin had ook een video vóórdat deze tweet kwam. Kern "als langjarige aandeelhouders hun vermogen zien verdampen omdat de CEO hun speeltje financiert met het dumpen van aandelen nemen die aandeelhouders je dat echt wel kwalijk. Laat zien dat je hen serieus neemt.".
Ook Gary Black heeft dit inmiddels weggeridiculiseerd op Twitter (Nasdaq sinds twitter een paar procent omlaag, Tesla 30% (en meer inmiddels) dus je kunt niet menen dat het "de stockmarket is" versus geld op de bank. Maar met @Dikkie Dik eens, de hamsterweken zitten lekker in de verlenging.
 
  • Like
  • Funny
Reactions: Maurice1 and Nick-m
ik ben een behoorlijke newbee in de wereld van aandelen maar nu de Tesla koers zo enorm is gedaald gaat het wel kriebelen hier eens wat aandacht aan te gaan schenken. Wat is voor een beginner nu de beste broker waarmee aandelen Tesla gekocht kunnen worden ? Ik zie degiro / lynx en zo zijn er nog veel meer. Jullie zijn allemaal hard bezig in deze markt dus zullen mij wel kunnen informeren of is dit wellicht ergens anders op het forum al eens behandeld ?
dank alvast
 
degiro veel verborgen kosten en je kunt geen custody-account meer openen en je aandelen kunnen dus worden uitgeleend.
Na veel andere ervaringen uiteindelijk bij lynx beland. Zeer professioneel, maar ook bedoeld voor mensen die veel handelen. Je kunt ook in amerikaanse opties handelen en dat was voor mij het belangrijkst. Relatief duur per aandelentransactie (volkomen transparant) en je moet goed opletten dat je je saldo in de juiste valuta hebt staan voor je gaat handelen). Ik doe alleen amerikaanse aandelen en opties (dus heb en houd alleen dollars en wissel alleen als ik naar/van hollandse bankrekening moet overboeken). Vergeet je dat te doen sta je rood in dollars en (vet groen in euro's maar) rekenen ze uiteraard rente. Wordt allemaal wel uitgelegd in filmpjes. Goede helpdesk en veel content (waar ik niks mee doe want ik ben te eigenwijs en betaal af en toe "wat" leergeld, pijn is fijn)
 
Voor mij is Degiro goed genoeg en mischien simpel in vergelijking met Speedy zijn post.
Daar dat ik alleen in euro’s aandelen koop en verkoop. En dus niet bezig ben met opties of andere “dingen” die je kan doen met aandelen.
Per transactie voor Tesla aandelen in € kost het 4,90.

Succes met zoeken van wat jouw het meest aanspreekt en nog meer succes met Tesla stonks 📉📈🚀