Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Nog iets dieper en Tesla wordt interessant voor (vijandige) overnemers. Goedkoper om Tesla over te nemen dan om zelf in R&D en marktaandeel-verwerving te investeren.
Veel aandeelhouders zouden maar wat blij zijn om hun aandelen in te ruilen voor MB, BMW, of VAG aandelen om zo meteen van de EM frivoliteit af te geraken.
Verspreiden we dat als gerucht? Dan gaat de koers meteen weer omhoog.
 
Nu heeft VAG wel een enorme miljardenschuld en heeft (via Porsche) 8 miljard aan aandelen zonder rechten uitgeschreven.
Waar zouden ze Tesla van kunnen betalen?

Misschien GM? Dan kan Biden echte zeggen: Mary You did it, you lead....
Met VAG aandelen.
Met een lening die afbetaald wordt met de winst van Tesla en met wat ze aan emissierechten uitsparen, gevolgd door een kapitaalsverhoging die een groot succes zal zijn.
 
Nog iets dieper en Tesla wordt interessant voor (vijandige) overnemers. Goedkoper om Tesla over te nemen dan om zelf in R&D en marktaandeel-verwerving te investeren.
Veel aandeelhouders zouden maar wat blij zijn om hun aandelen in te ruilen voor MB, BMW, of VAG aandelen om zo meteen van de EM frivoliteit af te geraken.
Verspreiden we dat als gerucht? Dan gaat de koers meteen weer omhoog.
Eigenlijk zou ik een "disagree" willen geven. maar ik ben hier nogal zuinig mee.
De enige reden dat deze bedrijven zouden overnemen is om tesla onmiddellijk te begraven. Ik ga in ieder geval niet mee overstappen
 
Eigenlijk zou ik een "disagree" willen geven. maar ik ben hier nogal zuinig mee.
Geen probleem hoor. Ik ga er zelf ook niet mee akkoord. Het was cynisch bedoeld tav alle andere guesses die hier passeren.

De enige reden dat deze bedrijven zouden overnemen is om tesla onmiddellijk te begraven.
Aan die reden had ik nog niet gedacht. Toch een optie dan?😃
Al zouden ze dan wel het kind met het badwater weggooien.
 
Meer slecht nieuws.
Met goed nieuws omlaag, maar misschien gaan we wel omhoog met slecht nieuws

 
nog nooit zoveel calls geschreven in één week. (-C150 voor 30/12 tegen mijn hele pakket, want veel duidelijkheid vóór 31/12 over een ombuiging omhoog verwacht ik niet meer). Fondsmanagers zijn met windowdressing bezig. Dat was vroeger in het voordeel van de koers EOQ maar bij een daling is het omgekeerde van toepassing: De klanten mogen geen aandelen op de lijst zien die het bijzonder slecht deden en waarvan de CEO bovendien in de media besmeurd is met allerlei soorten van drek (vraag Jeremy Clarkson maar naar de substanties)
 
Nou alsof het geruststellend nieuws is dat de S&P geshort word.. Dat gaat niet goed uitpakken voor Tesla, want de tijden dat Tesla lang tegen de stroom in kan zwemmen zijn voorlopig wel voorbij. laten we niet vergeten dat we vanaf de oude all-time-high niet alleen vele tientallen procenten zijn gezakt, maar we liefst moeten verdrievoudigen om daar weer te komen. 140*3*3 (presplit)=1260 presplit
(wees gerust, dat komt wel weer, maar niet binnen 3,6,9 of 12 maanden, ik)
 
  • Like
Reactions: Dikkie Dik