Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Een dag zoals vandaag laat zien dat het heel riskant is om in kortlopende opties te handelen, zeker als je niet handelt in spreads. Kortlopende opties kennen magere premies en hoge risico's.

Zelfde geldt voor iets langer lopende opties met een magere premie. Het is niet voor niks dat ik vandaag de maart 100 puts gesloten heb.
 
Ik heb nu 68% op die Turbos. Dat is toch niet onaardig.
de grote vraag is: wat doe je woensdag? (Ik laat zelf wat van de vandaag doorgerolde calls staan, maar zal in een daling vóór woensdag zeker enkele ervan sluiten. Het lijkt er overigens op dat die daling niet gaat komen en dan rol ik ze donderdag/vrijdag door of bij beperkte daling verlies ik wat aandelen, die ik sowieso per saldo al voor minder heb gekocht)
 
[OT] Handel in PLTR stilgelegd... [/OT]
Blijkbaar panne:

Technische problemen op beurs van New York​


De handel in tientallen aandelen op de New York Stock Exchange werd kort na het openen van de handel stilgelegd na een schijnbaar technisch probleem. Veel aandelen maakten abnormaal grote bewegingen toen de markt openging, wat allicht handelsremmers in werking deed treden. Het is nog niet duidelijk wat de panne veroorzaakt.
U kunt daardoor problemen ondervinden bij de orderuitvoering. Onder meer de handel in Nike, McDonald's, 3M en Mastercard werd stilgelegd. Het is op dit moment niet duidelijk wat de panne veroorzaakt.
 
  • Informative
Reactions: SpeedyEddy
1674644883343.png
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Initieel 100GWh aan celproduktie en voor de toekomst wordt er maar liefst 500GWh aan 4680 produktie in Nevada gepland en natuurlijk ‘high volume’ Semi produktie.




Mooi praatje van Elon, ‘soft spoken’ en gefocust op de missie.

Zo zie ik hem graag 😁
Als je dit ziet (en is nog maar topje van de ijsberg), dan is het toch gewoon zo dat Tesla nog maar net in de startblokken staat.
Het gaat om veel meer dan louter wat wagens verkopen. De autoindustrie staat al op z'n kop, nu gaat Tesla achter de transportsector aan en ook daar zullen alle ontkenners lik op stuk krijgen. En daar komt de energiesector ook nog eens bij.
 
Niks te klagen als we morgen op de nabeurskoersen openen. Aan de Outlook van TSLA zal het niet liggen. 1 maart wordt een echte knaller, als je hoort hoe ze t kruit met overtuiging droog hielden. It’s all about multiples and FED now. Ik merk op dat de yield hoog blijft en bigtechstock nog niet echt heeft gereageerd. NFLX en Microsoft ok, TSLA ok, maar de rest zal toch last hebben of is de deflatie echt al zo sterk als Elon beweerde. Er worden volgens mij veel aankopen uitgesteld. Apple wordt de lakmoesproef volgende week.
 
Positief en verstandig dat ze een voorzichtige guidance geven van 1.8 miljoen voor dit jaar. Uit de call bleek dat 2 miljoen haalbaar is als we eindelijk eens een ‘smooth’ jaar hebben, 2.2-2.4 zou mij niet verbazen.

Demand zit nu op twee keer produktie dus ronduit uitstekend te noemen. Margins zijn goed en zullen nog verbeteren zodra Berlijn en Austin verder rampen. Dit viel mij nog op in het report:

AA5765DC-4804-4C6D-91F8-864C4660CF16.jpeg


Een maart gaat wel een knaller worden imo 😁
 
Last edited:
  • Like
Reactions: SebastienBonny
Positief en verstandig dat ze een voorzichtige guidance geven van 1.8 miljoen voor dit jaar. Uit de call bleek dat 2 miljoen haalbaar is als we eindelijk eens een ‘smooth’ jaar hebben, 2.2-2.4 zou mij niet verbazen.

Demand zit nu op twee keer produktie dus ronduit uitstekend te noemen. Margins zijn goed en zullen nog verbeteren zodra Berlijn en Austin verder rampen. Dit viel mij nog op in het report:

View attachment 899905

Een maart gaat wel een knaller worden imo 😁
Alle onzekerheden worden van de tafel geveegd.
Men had misschien enkel verwacht dat Cybertruck dit jaar iets verder zou staan in productie (ramp maar voor 24), maar goed.
Dit jaar lijkt mij gewoon de focus te liggen op het verder opschalen van Berlijn/Austin + Lathrop.
Belangrijk toch ook is de opmerking van Martin (dacht ik) dat de focus eerder op operating margins zal liggen in de toekomst en niet meer op automotive gross margins. Lijkt mij, zoals hij zei, ook logisch gezien ook de andere tak (energie) belangrijker wordt.

De guidance van 1.8 lijkt mij dan weer een slimme zet naar analisten en ws toe, gezien Tesla altijd afgerekend werd op hun 50% groei-uitspraak. Er is nu heel duidelijk opgenomen dat het over een gemiddelde groei sinds 2020 gaat en zelfs absolute cijfers staan opgenomen (1.8 productie & +- 1.7 leveringen).
Lijken op het eerste zicht cijfers die Tesla gemakkelijk moet kunnen kloppen.
 
  • Like
Reactions: Dikkie Dik