Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik klaag niet.
1674831305261.png
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Mijn geloof is nog sterk genoeg om er geen seconde van wakker te liggen, Niettegenstaande ik op enkele maanden een aantal roadsters heb zien verdwijnen. Ik zie het eerder als een gemiste kans achteraf gezien. Maar ik zit erin sinds 2013 en heb niet alleen de stijging meegemaakt zoals vele recente "beleggers". Ik heb ongeveer 6 jaar in een kwakkel aandeel gezeten van een bedrijf dat enkele malen op de rand van bankroet heeft gestaan. Dit lijkt me nu niet het geval.
Dus, sit and wait
ter info, één van mijn laatste aankopen was nog aan $1150 (nu $383) 😏
De Roadsters zijn aan het terugkeren.... :cool:
Screenshot_20230127_180039_Samsung Internet.jpg
 
Last edited:
Holy moly! Wat een koersgeweld.

Calls maart 160 gekocht en het dubbele aantal Calls maart 190 verkocht. Zelfde trucje als de 130/150 Calls. Daarnaast zelfde aantal Puts maart 150 verkocht als ik 160 calls gekocht heb. Levert me 450 dollar op. Gaat de investering van de oorspronkelijke 130/150 af. Deze was 85 dollar. Agio voor de totale positie dus 365 dollar.

Geeft onderstaand beeld, ik reken met 1 op 2 om het simpel te houden, dat is ook de verhouding waarin ik handel. Werkelijke aantallen doen er niet toe.

1 Call maart 130
-2 Call maart 150
1 Call maart 160
-2 Call maart 190
-1 Put maart 150
 
Last edited:
Het is volgens mij wel een hele tijd geleden dat er na een earnings sessie zo'n stijging volgde. Ik kan me niet anders herinneren dat het altijd erna daalde. Ik stond om het punt dinsdagavond alles te verkopen,. Gelukkig net niet gedaan...
Vergeet niet dat het Tesla aandeel al een behoorlijke duikvlucht naar beneden heeft meegemaakt. Door sommigen veroorzaakt door de Twitter overname en de grillige uitspraken van Elon Musk.

Ik vind dat negatievelingen teveel de nadruk op de rol van Elon Musk leggen. Ik neem dan als voorbeeld Apple. Toen Steve Jobs helaas overleed waren er ook negatievelingen die voorspelden dat het gedaan was met Apple. Niks was minder waar.

Ik wil er maar mee zeggen dat de toekomst van Tesla niet afhangt van Elon alleen. Natuurlijk is hij belangrijk voor Tesla maar ik heb vertrouwen in het bedrijf en de medewerkers die hij om zich heen geschapen heeft. Ik krijg de indruk dat beleggers hier inmiddels ook vanuit gaan.