Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Told you so haha

Iets met een kapotte klok…
Marktanalisten snappen nu eenmaal niet dat wat Tesla zelf voorspelt gewoon gebeurt en dan is het groeien van inventory ineens iets negatiefs. Toen ik gisteren de cijfers zag wist ik al dat jij een goede zet had gedaan, vrijdag, want "er is natuurlijk een demand-problem" (valley of death nadert in werkelijkheid, kopers doen binnen een jaar een moord voor "any" nieuwe EV, but nobody saw that coming). Het bedrijf met de beste pricing power en een paar andere sterke batterij-producten in de stationaire hoek waar de vraag nog veeeeeel groter is gaan het natuurlijk "erg slecht doen" als dat het geval is.
Cuckoo!!!
 
Waar ging dit nou eigelijk over?
1A8BB712-5297-4836-AE0F-C9D9B95670CD.jpeg
 
  • Like
Reactions: dominic_decoco
  • Helpful
Reactions: Dikkie Dik
Probleem lijkt mij wel de giga inflatie daar, ook prijsgewijs, want hoe beprijs je een auto die je over een paar maanden pas gaat leveren.
Die inflatie daar is inderdaad wel een dingetje. Wellicht gewoon in euro's.

Dat wordt daar overigens vaker gedaan, in euro's afrekenen en liefst contant. De "zwarte" economie is daar aanzienlijk en sinds de inflatie alleen maar toegenomen. Heb kennis die er al 20 jaar komt en huis heeft, bizar wat daar allemaal in euro's en onder de tafel gaat (vaak zelfs moet), zelfs bij de notaris.

Echt fijn EU land :(
 
  • Like
Reactions: Vova
Echt fijn EU land

Ze zitten dan ook helemaal niet in de EU 😅

Wel NATO lid, voornamelijk vanwege de strategische ligging aan de Zwarte Zee.

De SuC’s staan overigens nu op open in de App, Epic Road Trip tot Ankara secured.

En Turkije is met de hoeveelheid zoninstraling en de ligging tussen twee zeeën natuurlijk een ideale kandidaat om te electrificeren.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: DM231191 and Nick-m
Ze zitten dan ook helemaal niet in de EU 😅

Wel NATO lid, voornamelijk vanwege de strategische ligging aan de Zwarte Zee.

De SuC’s staan overigens nu op open in de App, Epic Road Trip tot Ankara secured.

En Turkije is met de hoeveelheid zoninstraling en de ligging tussen twee zeeën natuurlijk een ideale kandidaat om te electrificeren.
Voor mij een uitkomst, gezien het feit dat ik een Turkse achtergrond heb. Wij gaan elk jaar met de auto, maar dit jaar hadden wij nogal wat twijfels gezien het ontbreken van SuC's in Turkije. Dus wellicht dat we toch met de Y naar het zuiden in Turkije gaan (ik kom uit het aardbevingsgebied).
 
Toch een kleine aanpassing. Heb de P190 terug gekocht en de P200 geschreven. Daar kreeg ik USD 365 voor. Om het gat niet al te groot te laten worden het ik een P160 gekocht en de 140 gekocht. Dat kostte me USD 86 (wel USD 1000 minder risico op deze positie).

Met deze transactie dus USD 279 ontvangen. Positie is nu (expiratie 21 april):

1 C190
-2 C210
1 C230
-1 P200
1 P160
Pfoe, die 200 put..... Toch een beetje overmoedig geweest :). Zit nog wel ruim 5 dollar premie in. Ik kijk het nog even aan.
 
  • Like
Reactions: Nick-m
Ik dacht begin van de week: ik doe eens zot en schrijf een ATM put om zo - voor het eerst - in TSLA te stappen aan een flinke discount. Virtuele aankoopprijs is 175,5$ en bij stijging tot boven 195 loopt de optie waardeloos af.
Ik had beter nog wat gewacht, maar... geen glazen bol.
 
  • Like
Reactions: SpeedyEddy
Hier ook maar even de link naar het master plan part 3:




Ik heb een topic geopend voor discussie over dit plan, ik ben het nog aan het absorberen 😅

Een ding is mij wel duidelijk, de twintig miljoen auto’s in 2030 zal dan een klein onderdeel van Tesla zijn.

Alhoewel de concepten in dit plan niet nieuw zijn vind ik het fenomenaal dat een bedrijf zo’n visie neerzet.
 
Crap, was even benieuwd hoe de markt zou reageren, maar die zijn natuurlijk gesloten. Maandag pas weer, 2e paasdag doen ze niet aan in the States :cool:
Haha ik vroeg me deze morgen al af wat er aan de hand was met mijn opties die eind deze week gingen vervallen 😂. En dan had ik begin deze week nog gelezen dat inderdaad vandaag de markt gesloten is 🤦
 
  • Like
Reactions: Maarten and RobsEV
Valley of death is incomming.

 
  • Helpful
Reactions: Dikkie Dik