Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beperkingen software 2019.40.2.2

This site may earn commission on affiliate links.
Bij mij is door het SeC 2019.40.2.3 naar de auto gepushed.
Maar ik merk dat mijn bluetooth nu ook niet meer werkt.
Het zou natuurlijk kunnen zijn dat de bluetooth juist nu kapot is is gegaan, maar ik vind het wel verdacht dat dit precies samenloopt met deze update. Reset van het grote scherm met/zonder rem intrappen helpt niet.
Meer mensen problemen met bluetooth in deze versie?
 
Bij mij is door het SeC 2019.40.2.3 naar de auto gepushed.
Maar ik merk dat mijn bluetooth nu ook niet meer werkt.
Het zou natuurlijk kunnen zijn dat de bluetooth juist nu kapot is is gegaan, maar ik vind het wel verdacht dat dit precies samenloopt met deze update. Reset van het grote scherm met/zonder rem intrappen helpt niet.
Meer mensen problemen met bluetooth in deze versie?

Heb je toevallig de bluetooth cache van je telefoon al eens geprobeerd te wissen? Dit heeft mijn collega ook al eens geholpen met zijn S

iphone bluetooth cache reset - Google Search
 
Heb het al meerdere keren gereset zonder succes
Uit welk jaar komt je MS?
Die van mij uit 01/2015. Supercharge snelheid is al sinds tijden beperkt door Software. Tesla maakt er geen geheim van dat ze de Supercharge snelheid limiteren voor oudere modellen. Stapje voor stapje. Hoofddoel: batterij sparen om maar niet binnen de garantieperiode onder de 20%(?) degradatie uit te komen. Mijn S laad tussen SoC 0-50% max 45-50Kw op. Daarna per 5% extra SoC 5 Kw minder. Vanaf 75% SoC nog max 25 Kw. Hoop voor je dat jouw charge probleem iets anders is. Anders, live with it :)
 
Uit welk jaar komt je MS?
Die van mij uit 01/2015. Supercharge snelheid is al sinds tijden beperkt door Software. Tesla maakt er geen geheim van dat ze de Supercharge snelheid limiteren voor oudere modellen. Stapje voor stapje. Hoofddoel: batterij sparen om maar niet binnen de garantieperiode onder de 20%(?) degradatie uit te komen. Mijn S laad tussen SoC 0-50% max 45-50Kw op. Daarna per 5% extra SoC 5 Kw minder. Vanaf 75% SoC nog max 25 Kw. Hoop voor je dat jouw charge probleem iets anders is. Anders, live with it :)
Puur hypothetisch: als je nou aanbiedt dat je afziet van de garantie op degradatie, zou Tesla dan die laadvertraging weer uitzetten ?
 
Ik heb deze ‘downgrade’ niet geïnstalleerd en na een week was hij verdwenen en gaf de wagen aan “software up to date”. Nu nog steeds op 2019.40.2.1.
Sedert vanmorgen staat er weer een nieuwe klaar. Als ik elders lees wat er in zit, zie ik nog steeds geen incentive om op “downloaden” te drukken.
Het feit dat Tesla hem niet pusht via mobiel netwerk zegt genoeg denk ik. Vroeger deden ze dat uiteindelijk wel.
 
:(

IMG-20200211-WA0005.jpeg
 
Hoe vervelend dat ook is, ik vind het wel logisch. Dit systeem moet vooruit en je kan niet allerlei oudere versies blijven ondersteunen, dat vertraagd de innovatie. We hebben duidelijk te maken met de Europese regels en RDW die eerder vertraagd dan versnelt.
Ik denk dat we gezamenlijk en eventueel met de Tesla Owners Club(s), liefst internationaal onszelf gaan organiseren om deze remmende factoren te gaan beïnvloeden en zorgen dat ze vooruit gaan.
 
  • Like
Reactions: Hbrink