Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beperkingen software 2019.40.2.2

This site may earn commission on affiliate links.
Kreeg net deze mail die ik niet zo snel nog zag op het forum:

“Onze laatste software-update bevat enkele wijzigingen aan huidige Autopilotfuncties die invloed hebben op het functioneren van Autopilot op uw Model S. Deze wijzigingen zijn nodig om conform te blijven met Europese-wetgeving en zijn van toepassing op een klein aantal Model S en Model X-en aangezien de meeste Tesla’s met Autopilot deze functies al hebben. Wij zijn niet tevreden met deze huidige regelgeving waardoor deze functies beperkt worden, en zullen ervoor blijven pleiten dat Autopilot snel weer in zijn volledigheid gebruikt mag worden.
De verschillende beperkingen die doorgevoerd worden betekenen het volgende voor uw Autopilotfuncties:
  • Auto Lane Change wordt beperkt enkel tot gebruik op hoofdwegen met twee of meer rijstroken in beide richtingen.
  • Zodra Auto Lane Change is geactiveerd en een richtingsverandering wordt aangegeven met de richtingsaanwijzer, duurt het minstens 1,5 seconden voor dat het wisselen van rijbaan wordt ingezet. Verder zal de wisseling niet worden uitgevoerd als het langer dan 5 seconden duurt om deze veilig te voltooien.
  • De mate waarin uw stuur kan draaien bij gebruik van Autosteer is gereduceerd. Dat kan invloed hebben op het nemen van bochten of het binnen de rijbaan blijven, waardoor u actie moet ondernemen.
  • Voor Summon bent u verplicht om niet verder dan 6 meter van uw auto te staan.
  • U krijgt om de 15 seconden een herinnering als u uw handen niet aan het stuur heeft.
U kunt deze wijzigingen ook terugvinden bij de “Release Notes” in uw auto door op de Tesla “T” te klikken en “Release Notes” te selecteren.
Met vriendelijke groet.
Het Tesla Team“

Elke 15 seconden...
 
  • Informative
Reactions: Vipercat
En wat is het verschil met vorige versies? Autopilot was toch al gereduceerd? 15s regel was er al, beperking in bochten ook, summon zeker, auto lane change weet ik niet zeker...


Goed lezen:

“Deze wijzigingen zijn nodig om conform te blijven met Europese-wetgeving en zijn van toepassing op een klein aantal Model S en Model X-en aangezien de meeste Tesla’s met Autopilot deze functies al hebben.”
 
  • Like
Reactions: CJA Hulskamp
Ik heb AP1 en kreeg vanmiddag die e-mail.

Heet van de naald: zojuist krijg ik de update 2019.40.2.1 aangeboden, terwijl ik versie 2019.40.2.3818... heb.

De update wordt gedownload en even later wordt het updateproces afgebroken.

Snap ik wel, want naar versie 2019.40.2.1 zou een downgrade zijn. De Tesla staat er nu gewoon bij, zonder verdere melding op het display of in de app, de update is niet geïnstalleerd. Volgens mij is er iemand verkeerde versies aan het pushen....
 
is er een merkbaar slechtere functionaliteit dan de vorige versie?

ik heb hem vandaag geïnstalleerd. Inderdaad verschijnt de stuurwaarschuwing nu al na 15 seconden en dan weer na 15 seconden. Verder klopt het precies dat auto lanechange alleen op dubbelbaans wegen met gescheiden rijstroken uitgevoerd kan worden. Wat dat betreft merk ik overigens geen enkel verschil met eerdere versies, dus die 1 1/2 seconden deed hij er eerst ook al over met de waarschuwing dat je in je spiegels moet kijken.
 
ik heb hem vandaag geïnstalleerd. Inderdaad verschijnt de stuurwaarschuwing nu al na 15 seconden en dan weer na 15 seconden. Verder klopt het precies dat auto lanechange alleen op dubbelbaans wegen met gescheiden rijstroken uitgevoerd kan worden. Wat dat betreft merk ik overigens geen enkel verschil met eerdere versies, dus die 1 1/2 seconden deed hij er eerst ook al over met de waarschuwing dat je in je spiegels moet kijken.
Dat die 1,5 seconde er eerder al was ben ik beslist met je oneens. Mijn AP1 versie ging vrijwel onmiddellijk naar de naastliggende baan. Die 1,5 seconde bemerk ik als hinderlijk.
 
  • Like
Reactions: Gsteen
ik heb hem vandaag geïnstalleerd. Inderdaad verschijnt de stuurwaarschuwing nu al na 15 seconden en dan weer na 15 seconden. Verder klopt het precies dat auto lanechange alleen op dubbelbaans wegen met gescheiden rijstroken uitgevoerd kan worden. Wat dat betreft merk ik overigens geen enkel verschil met eerdere versies, dus die 1 1/2 seconden deed hij er eerst ook al over met de waarschuwing dat je in je spiegels moet kijken.

Dank je. Ik ga de update maar niet installeren, heb nu soms bijna een minuut tussen meldingen. Gelukkig kwam ik een Tesla medewerker tegen die de update kon verwijderen. Het wordt tijd voor een goede hacker....