TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

Bereik 75s

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Timmm, Jul 6, 2017.

  1. Janwillem

    Janwillem Member

    Joined:
    Nov 6, 2015
    Messages:
    304
    Location:
    Leiderdorp, Netherlands
    Wat ik merk bij lange reizen, is dat je bij de laadsessies heel vaak te lang blijft laden, doordat je koffie nog niet op is, iemand nog naar de wc moet, de gordels achterin weer vastgemaakt moeten worden, er nog iets uit de achterbak gehaald moet worden. Laatst was een nichtje mee op reis en die vond het relaxte ontbijten en lunchen onderweg helemaal fantastisch "wij moeten onderweg altijd in de auto eten."
     
    • Funny x 2
  2. ErnstT

    ErnstT Active Member

    Joined:
    Apr 30, 2014
    Messages:
    1,830
    Location:
    amsterdam
    daar heb je wel een punt! Tesla reizen betekent ook uitstappen, aan tafel eten of koffie uit een echt kopje drinken in plaats van een mors en kruimelparadijs aan boord.
     
  3. Edi99

    Edi99 Egbert Dijkstra

    Joined:
    Jun 23, 2013
    Messages:
    3,836
    Location:
    Netherlands
    Mijn dochters (nu 13 en 15) kijken altijd uit naar de Whoppers...Nog nooit zo vaak "gedwongen" bij de groet M geweest als de afgelopen 4 jaar. .toen ze wat kleiner waren (2014) was het daarnaast de mogelijkheid even te spelen, nu de kans om Wifi en eindelijk weer contact hebben -;)
     
  4. Hans Noordsij

    Hans Noordsij Well-Known Member

    Joined:
    Apr 4, 2014
    Messages:
    8,355
    Location:
    Tilburg, Netherlands
    Heel herkenbaar. Ik zit nog in je eerdere fase (7 en 10 jaar) en bekende eerste stop is Mogendorf waar de Mc een stelletje tablets heeft. De kunst is dan om op het juiste moment (+10 minuten dan) de reis te hervatten.
     
  5. HWS

    HWS Supporting Member

    Joined:
    Mar 16, 2013
    Messages:
    6,997
    Location:
    Zoetermeer, Netherlands
    Da's nu dan toch over met de standaard EU bundel?
     
  6. PasVol

    PasVol Member

    Joined:
    Aug 21, 2016
    Messages:
    132
    Location:
    Diepenbeek
    En range anxiety? C'est quoi? Tegenwoordig maak ik me geen zorgen en durf zelfs zo aankomen bij een SuC. IMG_9214.JPG FullSizeRender 4.jpg
     
    • Like x 1
  7. CJA Hulskamp

    CJA Hulskamp M3 RWD LR B/B

    Joined:
    Jan 30, 2016
    Messages:
    2,792
    Location:
    Westzaan
    • Funny x 3
  8. Edi99

    Edi99 Egbert Dijkstra

    Joined:
    Jun 23, 2013
    Messages:
    3,836
    Location:
    Netherlands
    mogen ze wat mij betreft zelf betalen, en zo ver zijn ze nog niet -;) Oudste wordt zondag 15.
    maar als ze nog wat ouder worden willen ze uiteindelijk gewoon zo snel mogelijk naar het zwembad, zeker als die Wifi dan ook geregeld is..
     
  9. ErnstT

    ErnstT Active Member

    Joined:
    Apr 30, 2014
    Messages:
    1,830
    Location:
    amsterdam
    nu ik dit zo lees is voor mij een inruil naar een 75D ineens toch een optie, tov de 85D is het range verschil minimaal. (duur draadje om te lezen)
     
    • Like x 1
  10. Kymo

    Kymo Member

    Joined:
    Aug 17, 2015
    Messages:
    257
    Location:
    ZLD, Nederland
    Iemand toevallig ervaring met een Model X 60KW ??
    = 75KW accu dus 100% laden niet schadelijk. Maar iemand een idee van de range?
     
  11. CO2CLEAN

    CO2CLEAN Olivier Willemsen

    Joined:
    Apr 3, 2015
    Messages:
    3,147
    Location:
    Netherlands
    Volgens mij is 250 Wh/km een realistische (aan de conservatieve kant, eerder lager) waarde bij 120 km/u. De 60 kWh heeft 62 kWh beschikbaar (raar maar waar) en laten we zeggen dat 60 kWh gebruikt wordt dan >240 km.
     
  12. Rubinho

    Rubinho Member

    Joined:
    Sep 10, 2016
    Messages:
    119
    Location:
    Belgium
    Mijn S60 was op 8 in september 326km bij volle lading. Vandaag nog 313km.
     
  13. jgjongsma

    jgjongsma Member

    Joined:
    Jun 15, 2015
    Messages:
    156
    Location:
    Netherlands
    Ik zou het ook zeker aandurven hoor, gewoon doen. Het zou ook nog wel kunnen dat de nieuwe motor efficiënter is (hij is vast niet minder geworden). Een 100D is echt een stuk duurder voor extra range die je vrijwel nooit (voor de meeste gebruikers) gaat gebruiken. En voor de performance hoef je die stap ook niet meer te maken. Ze zullen het vast wel in de cijfers gaan merken, een luxe 75D is the way to go, als je budget het toelaat :)
     
    • Funny x 1
  14. jpaul

    jpaul Member

    Joined:
    May 10, 2017
    Messages:
    7
    Location:
    Meerbeek
    Als ik de volle 100% nodig heb ivm lange afstand de volgende dag en de actuele lading bvb 60%, dan stel ik het laden tot 100% uitgesteld in. Bvb om 4u s'morgens en staat de 75D tegen 7u volgeladen klaar. Op die manier blijft de 100% niet te lang aanwezig. Normaal staat de begrenzing op de door Tesla aangegeven 90% en als S een paar dagen voor korte ritten gebruikt wordt ga ik niet bijladen als de lading nog boven de 50% zit.
     
  15. Rod10

    Rod10 Member

    Joined:
    Sep 24, 2016
    Messages:
    40
    Location:
    Netherlands
    +1 hier ook 75d en 2 weken geleden ook naar Oostenrijk gereden. Heen nog beetje conservatief, terug op stukken ook boven 200 (niet te lang en met wat files haal je makkelijk de volg Suc). Bestellen maar en veel rijplezier!
     
  16. Richard-W

    Richard-W Member

    Joined:
    Apr 13, 2017
    Messages:
    13
    Location:
    Netherlands
    Met mijn MS 75D rijdt ik gem 196 Wh/km. Met zekere regelmaat rijdt ik van Soest naar Winterswijk, ca 131 km. Over het algemeen rijd ik 10 km boven de max snelheid en verbruik ik 40% van mijn accu voor een enkele reis. Rijd ik in het westen vh land, dan ligt over het algemeen de gem snelheid fors lager en kom je met een 90% lading tot makkelijk boven de 300 km.
    Moet er wel bij aantekenen dat ik nog geen winterkm's tot mijn ervaring mag rekenen.
    Evenwel tot op heden 5.500 km in krap twee maanden afgelegd en nog nooit onderweg stroom hoeven bij te tappen.
     
  17. Phil_BE

    Phil_BE Active Member

    Joined:
    Aug 14, 2015
    Messages:
    1,144
    Location:
    Strombeek Bever,Belgium
    Opgelet het zijn zomerse temperaturen nu reken in de winter 20 tot 25% meer verbruik
     
  18. jgjongsma

    jgjongsma Member

    Joined:
    Jun 15, 2015
    Messages:
    156
    Location:
    Netherlands
    Inderdaad, maar tegen de tijd dat het koud wordt, staan er ook weer een paar verse superchargers op de diverse routes...
     
  19. Wim S.

    Wim S. Supporting Member

    Joined:
    Apr 11, 2013
    Messages:
    5,130
    Location:
    De Woude NL
    20 tot 25% meerverbruik in de winter heb ik in 4 winters niet gezien met mijn S. Verschil is minder dan 15% bij gelijke wielen/banden. Door overschakeling van 21" zomerbanden naar 19" winterbanden wordt dit nog weer verkleind tot rond 6% meerverbruik.
    ATA nu 205 wH/km laatste 1,5 jaar, nog steeds dalend.
     
    • Like x 2
  20. Jkr85

    Jkr85 Active Member

    Joined:
    Sep 22, 2016
    Messages:
    1,439
    Location:
    Rotterdam, The Netherlands
    April- okt = 177 wH/km
    Okt - april = 196 wH/km
    Verschil dus 10%, zomer en winterbanden beide 19", 85D
     

Share This Page

  • About Us

    Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.
  • Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.


    SUPPORT TMC