Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Berekening fiscaal/financieel voordeel elektrische wagen voor vennootschap in België

This site may earn commission on affiliate links.
Frank,

Hoe lang heb je op elke schijf moeten wachten ? Ik wacht nu al bijna 3 maanden op de 1ste schijf, maar.. het is stil aan de overkant !

je moet wel telkens online via uw dossier de aanvraag tot uitbetaling doen. daarna was het enkele weken later. van beide dossiers heb ik nu 2 schijven van 30% getrokken. de laatste schijf is in behandeling (de status is online te volgen)
 
heeft iemand hem al ontvangen.
mijn eerste schijf heb ik gekregen.
Nu is mijn dossier ongeveer een week binnengestuurd met de aanvraag tot betaling van deel 2 en 3 en de betaling van de subsidie voor het laadstation.

maar nog niets ontvangen.

xfrank? Ik probeer hem aan te vragen, maar ik lees op agentschap ondernemen het volgende "de onderneming is voor de indieningsdatum van de steunaanvraag toegetreden tot de energiebeleidsovereenkomst (EBO) die voor haar van toepassing is op de indieningsdatum van de steunaanvraag"

Ik vind niet echt terug of dit voor mij van toepassing is. Een suggestie waar ik de voorwaarden kan vinden? Hebben jullie trouwens duurzaamheids of milieu certificaten waarvan sprake?
 
Van Tesla Zaventem heb ik over de Ecologiepremie niets vernomen.
Toevallig gisteren op een receptie van een Tesla-owner daarover gehoord.
Woensdag 21/5 wordt mijn Tesla geleverd; Ik heb de factuur ontvangen op 13/5.
Nu lees ik in de voorwaarden voor de premie dat de eerste factuur maar mag opgemaakt worden na de aanvraag van de premie.
Zou de bestaande factuur dus een probleem kunnen geven?

Bijkomend probleem: ik kon vandaag niet aanmelden op de applicatie KMO-portefeuile omdat mij eID-reader blijkbaar niet functioneert.
Ik zal dus morgen een nieuwe halen en in de hoop dat het lukt een aanvraag indienen.
 
Van Tesla Zaventem heb ik over de Ecologiepremie niets vernomen.
Toevallig gisteren op een receptie van een Tesla-owner daarover gehoord.
Woensdag 21/5 wordt mijn Tesla geleverd; Ik heb de factuur ontvangen op 13/5.
Nu lees ik in de voorwaarden voor de premie dat de eerste factuur maar mag opgemaakt worden na de aanvraag van de premie.
Zou de bestaande factuur dus een probleem kunnen geven?

Bijkomend probleem: ik kon vandaag niet aanmelden op de applicatie KMO-portefeuile omdat mij eID-reader blijkbaar niet functioneert.
Ik zal dus morgen een nieuwe halen en in de hoop dat het lukt een aanvraag indienen.

de aanvraag moet voor de eerste factuurdatum gebeuren. als je enkel de voorschotfactuur hebt ontvangen en nog niet de definitieve, kan je aan tesla vragen om één factuur te maken na de aanvraagdatum van de premie.

bij mij viel de voorschotfactuur één dag na de datum van aanvraag, maar dat was voldoende.
 
Heb een tijdje geleden ook een aanvraag gedaan, feedback tot heden -

Uw aanvraag voor een ecologiepremie is in de status ‘ontvankelijk’ wat betekent dat uw aanvraag voldoet aan alle gestelde voorwaarden en regelgeving.
Binnenkort mag u een beslissing ontvangen met steuntoekenning. Als bijlage bij deze beslissing vindt u alle voorwaarden voor het aanvragen van de uitbetaling van de toegekende ecologieprelie.


Gaat precies zeer traag
 
Heb een tijdje geleden ook een aanvraag gedaan, feedback tot heden -

Uw aanvraag voor een ecologiepremie is in de status ‘ontvankelijk’ wat betekent dat uw aanvraag voldoet aan alle gestelde voorwaarden en regelgeving.
Binnenkort mag u een beslissing ontvangen met steuntoekenning. Als bijlage bij deze beslissing vindt u alle voorwaarden voor het aanvragen van de uitbetaling van de toegekende ecologieprelie.


Gaat precies zeer traag


traag, maar zeker.
 
deze wettekst heeft mijn boekhouder me gestuurd vandaag.

voertuig_201406041729421kopie.jpg
 
Mijn boekhouder heeft mij er op attent dat de 120% aftrekbaarheid in feite maar 100%, ik ken de juiste boekhoudkundige termen niet meer maar die 20% wordt op een afzonderlijke reserve rekening geboekt, ten laatste bij de vereffening van uw vennootschap zal deze reserve dan vooralsnog belast worden...

Men maakt hier uiteraard alleen (liefst complexe) regels die voordelig zijn voor de Roverheid.
 
Mijn boekhouder heeft mij er op attent dat de 120% aftrekbaarheid in feite maar 100%, ik ken de juiste boekhoudkundige termen niet meer maar die 20% wordt op een afzonderlijke reserve rekening geboekt, ten laatste bij de vereffening van uw vennootschap zal deze reserve dan vooralsnog belast worden...

Men maakt hier uiteraard alleen (liefst complexe) regels die voordelig zijn voor de Roverheid.

dat was zo ongeveer de uitleg die ik ook van mijn boekhouder kreeg.

Die 20% van de 120% dient in de boekhouding verwerkt te worden als een belastingvrije reserve.
Zolang de vennootschap bestaat blijft die 20% van de 120% staan op het passief.
Het is alleen op het moment van het vereffenen van de vennootschap dat dit terug naar boven zal komen.
Op dat moment gaat die moeten verrekend worden.
 
Wij hebben ons dossier voor de ecologiepremie reeds in februari aangevraagd en deze gaf voor de auto €2.800 en voor het laadpunt €375. Deze was redelijk snel ontvankelijk maar de goedkeuring is er pas gekomen begin mei en heb een week later de uitbetaling gevraagd van de eerste schijf. Op vraag van de contactpersoon heb ik via mail de voorschotfactuur van Tesla doorgestuurd. Tot op heden heb ik nog niets ontvangen. Het gaat inderdaad allemaal redelijk traag, maar het komt wel :smile:

Mijn boekhouder moest ook nog eens juist uitpluizen hoe het juist zit met die aftrekbaarheid van 120%, ben blijkbaar voor hem een van de eerste in deze situatie.