Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beslagen voorruit en niet-werkende AP/CC

This site may earn commission on affiliate links.
De aanpassing heeft niets geholpen. Gisteren ook weer alles beslagen:
0ZKodWsWk-j_Xc9ZfHUJw5z6Dd4mARtJXMx5yofyzlEPVY4MXo4R-sxwyWh2Nmq48ljy1mwLa14J5obNbOplCukhh_d5WRU2xFJLyd-0oHG7qgIS1JEUeQHKGRs_7xcZUF1lkmmas8tfItoKYO0Rp5E-oAR2dldzE54kbB3A9Whh2ITbygc9KKUlxQayTeBjMJw8NF5HT5rSF53wyf_YI-bgmnxrdUqFH7HZAUDvreMR36HUtHusnfJUveqK_q9yZ9IDUl2RYdMZ4hc4ms9l6GH9szy4QKGdMiko2Hi_9UYwwNF_Ca3SRHXEK8PKHMCvqBTK-wmdUHx9SbbX4V8JoPLTDwk_MMoaGdo0G9CxzMhyosEsUOSRLA161OEyeHZaWyim8HhleCggmiW116loOV5iNH7mhcOAzXi00ZHP715GrpgGHpiOgqCJ-l6HR0Qsx8Pu-wb7tWHoczLe-3_7G1MvxpmJNzX5K9hvcsxB7aq-KNzB9TnDow7FiDDFTWbB0hRrhEP1Kk1GQAHKkVLzBEvczsUq8YYaITKa6JN96yll9tP8dpTPpCPBAQWhABSS9k3-8CM6qP-mizy4AN89OagXFbCi9znMUPTu9sPi4sUNala372_XaMz_HUSppdNtFnJ-tmNQzosDvjC4O-DKXJlAFuJETCGb0730bY_BVy6OBNygAw5XNUZaov_GreQ=w948-h1263-no


Gisteren zag ik trouwens als ik de aanjager op max zet dat de airco niet aan ging. Dat was eerst wel zo. Ik vind het wel vreemd dat er zoveel vocht in de auto zit.

De aanjager op MAX zet recirculatie aan. ALthans, dat doet deze bij mij.

Ik vind het wel vreemd dat er zoveel vocht in de auto zit.

De AC krijgt ook niet al het vocht er zo maar uit. Als je daadwerkelijk veel vocht in je auto hebt kun je beter ook je auto luchten bij droog weer. Zoals vandaag, lekker dakraam en de ramen of ventilatiestand.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Ik heb ook gemerkt dat ik veel moeite moet doen om vooral de zijramen condens vrij te krijgen. De X staat nu binnen met de ramen open.
Op zich is het even goed ventileren een goed idee maar ik had hem net in de garage voorverwarmt en om dan bij -1 de ramen open te doen.
Ik heb ook last van condens bij de zijcamera's, kan de Sec daar iets aan doen?
 
Opmerkelijk. Ik heb de A/C altijd op auto staan, temperatuur op 20º en als de ruiten bewasemen (vaak omdat ik met een jas of fleece door de regen loop alvorens in de auto te stappen) zet ik de raamventilatie aan en is dat voldoende.
 
De AC krijgt ook niet al het vocht er zo maar uit. Als je daadwerkelijk veel vocht in je auto hebt kun je beter ook je auto luchten bij droog weer. Zoals vandaag, lekker dakraam en de ramen of ventilatiestand.
Ik heb ook geen enkel probleem met de gewone ruiten. Als die beslaan en ik zet de aanjager aan, dan is het zo weg. Het is echt enkel het gedeelte bij de camera waar zoveel vocht blijft hangen.

Je zegt dat je erg weinig rijd. Heb je toevallig de climate control niet op auto staan maar altijd met a/c aan?
Ook toen ik veel reed (vorig winter) had ik dit probleem. Climate control staat normaal gesproken op auto.

Ik heb ook last van condens bij de zijcamera's, kan de Sec daar iets aan doen?
Dat heb ik ook heel af en toe, maar dat is over het algemeen nog wel een keer weer weg.
 
Vandaag weer ellende hiermee. Maar weer een service afspraak ingeschoten. Hopelijk nu wel een structurele oplossing. Auto is straks buiten garantie en ik wil dit gewoon opgelost hebben. Probleem is dat het enkel met vochtig weer optreed en ik op dit moment weinig rij.
 
Gewoon de auto gebruiken. Daar is deze voor bedoeld.
Als het koud en vochtig is gewoon voorverwarmen met AC aan, ook daar is die functie voor bedoeld
In het begin wel getracht door in de kou te gaan zitten wat energie te sparen. In de praktijk maakt dat zo weinig uit dat je zelf ernstig tekort doet als je deze functie niet gebruikt. Het voordeel is ook dat ik nooit meer last heb gehad van vochtproblemen sinds in de auto ben gaan voorverwarmen en ook altijd de AC aan heb staan.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Tja... Ik ga natuurlijk niet dagelijks een rondje rijden omdat ik dan wel auto-pilot zou kunnen gebruiken. Maakt denk ik ook niets uit. Dit probleem treed vaak pas op na 30 minuten als de auto verder helemaal lekker warm en ontwasemd is. Het lijkt gewoon alsof er vreselijk veel vocht zit bij de camera en dat de verwarming daar niet voldoende komt. Ik denk dat die unit er af moet, de boel drooggemaakt moet worden en er gezorgd moet worden voor een fatsoenlijke ventilatie. Maandag komt de mobile ranger voor de zoveelste keer weer eens langs. Dit keer maar eens een wat serieuzer gesprek voeren. Ik ben het wel zat dat ik om de maand die man op de stoep heb staan, omdat er maar problemen blijven.
 
Vandaag bij SeC Zwolle geweest. Schijnt dat de verwarming wel werkt, maar dat de aansturing niet goed is. Autopilot computer stuurt dit onderdeel automatisch aan als het nodig is (is dus niet gekoppeld met de achterruitverwarming). Daar gaat dus wat mis en die wordt nu vervangen. Was helaas alleen HW3 beschikbaar, maar ondanks een flinke wachttijd kon ik ze niet overreden om die er toch maar in te zetten. 😀

Blij dat er wat gevonden is. Rij “elke” morgen zonder AP met dit weer en dat is wel jammer. Hopelijk snel,de definitieve oplossing. Onderdeel zou met twee weken binnen zijn. Hopelijk niet in Elon time…
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Vandaag bij SeC Zwolle geweest. Schijnt dat de verwarming wel werkt, maar dat de aansturing niet goed is. Autopilot computer stuurt dit onderdeel automatisch aan als het nodig is (is dus niet gekoppeld met de achterruitverwarming). Daar gaat dus wat mis en die wordt nu vervangen. Was helaas alleen HW3 beschikbaar, maar ondanks een flinke wachttijd kon ik ze niet overreden om die er toch maar in te zetten. 😀

Blij dat er wat gevonden is. Rij “elke” morgen zonder AP met dit weer en dat is wel jammer. Hopelijk snel,de definitieve oplossing. Onderdeel zou met twee weken binnen zijn. Hopelijk niet in Elon time…

Ook al werkt het wel... het werkt vaak niet.

Vroeger bleef het element gewoon aan staan. In de sneeuw had je dan gewoon een plek waar de camerabehuizing zat. Dat heb ik maar één winter meegemaakt.

Je voorruit kan niet beslagen zijn en dan kan er alsnog condens in de camera behuizing zitten. Gebeurde mij van de week ook weer.

Als ik in de auto stap en deze is beslagen doe ik gewoon standaard de achterruitverwarming aan en dit zal dan ook het verwarmingselement in de camerabehuizing voor inschakelen. Aangezien je toch ook al de HVAC op de voorruitstand moet zetten bij mijn S (bijna altijd doet deze niet de luchtstroom op de voorruit aan) is het gewoon beide inschakelen en binnen no time heb je een voorruit die vrij is.

Dan moet je enkel hopen dat er geen condens bij de cameras in de B-stijl zit want daar gaat het veel lastiger weg helaas :-(
 
  • Like
Reactions: Phil V
Vroeger bleef het element gewoon aan staan. In de sneeuw had je dan gewoon een plek waar de camerabehuizing zat. Dat heb ik maar één winter meegemaakt.
Staat dus toch niet meer continu op ‘ingeschakeld’.
Ik had de vraag bij het ‘tekortkomingen’ draadje gesteld en kreeg als antwoord dat het nog steeds het geval is.
Ik had bijna een service request ingeschoten omdat bij de recente ochtendvorst mijn camera niet vrij was.
Lijkt mij trouwens logisch. We hebben nu de optie om preventief van op afstand te ontdooien, waarom zouden we dit dan continu doen.
 
Staat dus toch niet meer continu op ‘ingeschakeld’.
Ik had de vraag bij het ‘tekortkomingen’ draadje gesteld en kreeg als antwoord dat het nog steeds het geval is.
Bij mij zeker niet. Ook af en toe gecontroleerd met de warmtebeeldcamera van de brandweer post hier :)

Tesla doet het enkel idd als je via de app de HVAC inschakeld en de auto naar de defrost stand gaat als het echt koud is.

Ik doe dat zelden want dat is enkel extra verbruik en ik doe heel veel korte ritjes waardoor dat het niet waard is.

Trouwens, in de nieuwe app kun je ook voor defrost kiezen maar die moet je dan wel even via de customization op je voorkeuzen plaatsen.
 
  • Like
Reactions: Phil V