Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Bestellen Tesla Model X -Long Range 2023

This site may earn commission on affiliate links.
Beste Allen,

Mijn Tesla Model X 100D viert dit voorjaar alweer haar vijfde verjaardag. En in het Nederlandse fiscale systeem betekent dat kleine kinderen groot worden en dat er dan ook een flink meer belasting betaald moet worden (22% over 127k). Daarom wil ik graag een nieuwe Tesla Model X bestellen. Helaas is het momenteel niet mogelijk om een normale Model X te bestellen. Alleen de Plaid versie met 1020 PK. Die versie wil ik niet aangezien ik die te krachtig vind (voor mijn rijstijl). Weet iemand wanneer het weer mogelijk is om een normale Tesla Model X - Long Range te bestellen? En wat dan ongeveer de prijs wordt? Als de normale versie voorlopig niet leverbaar wordt zal ik namelijk op zoek moeten naar een alternatief.
Alvast bedankt voor jullie antwoord!
 
  • Like
Reactions: Nielsjah95
Dit is niet direct een antwoord op je vraag maar wat is precies je idee hierbij? Een nieuwe Model X zal ook veel ongunstiger bijgeteld moeten worden dan je huidige Model X uit 2018 (16% t/m 30k, alles daarboven 22% als de auto dit jaar gekentekend wordt).
 
Natuurlijk snap ik dat de huidige bijtellingsregels ongunstiger zijn dan die in 2018 (4 % op de volledige aankoopprijs). Maar altijd beter dan de 22% op 127.000 voor een meer dan vijf jaar oude auto. Als ik al zoveel bijtelling moet betalen dan is het voor een frisse auto. Maar ook nu in 2023 is de bijtelling voor een elektrische auto gunstiger dan voor een ICE auto aangezien voor een gedeelte van het aankoop bedrag (16 % tot 30.000) een lagere bijtelling geldt dan 22%. En daarnaast was de vraag ook wat de prijs van een Tesla Model X - Long range anno 2023 zou zijn. Mijn (niet realistische??) verwachting is dat die lager is dan € 127.000? De auto-pilot kan als accessoire worden aangeschaft waardoor die niet in de bijtelling zit. Net zoals ik dat in 2018 heb gedaan.
 
  • Like
Reactions: Nielsjah95
Ik weet niet hoe jij de auto rijdt uiteraard, maar als je een IB-ondernemer bent is de bijtelling nooit hoger dan je kosten. Die denkfout wordt nog wel eens gemaakt, vandaar dat ik het aanstip. Als het op jou niet van toepassing is dan is een hogere bijtelling nog te pruimen als je ook een nieuwer auto daarvoor kan rijden inderdaad.
 
Ik ben als directeur gewoon in loondienst en de auto wordt geleased. Ook de leasemaatschappij wil de auto graag na 60 maanden weer innemen (om te verkopen). Uiteraard zou ik daar best nog een paar maanden respijt bij kunnen krijgen maar ergens dit jaar willen ze de auto toch wel weer terug hebben en dan moet ik iets anders rijden. Mijn vraag was om in te schatten wanneer de auto weer bestelbaar / leverbaar is. Anders moet ik verder kijken en bijvoorbeeld eens met een Mercedes (EQS SUV) een proefrit gaan maken. Ik zag dat Volvo ook een nieuw model heeft uitgebracht etc. Maar ik blijf het liefste gewoon bij Tesla.
 
  • Like
Reactions: Michel_AH
Ik heb sinds Oktober '21 een Refresh Model X LR in de bestelling en die was toen net geen 108k (Grijze uitvoering met 20"velgen). Toen we allemaal de email kregen dat ze gingen stoppen met order aannemen buiten Noord Amerika, werd er aangegeven dat je wel kon bestellen maar de prijs pas bekend zou worden tegen de leveringsdatum aan.
Nu kan je al een tijdje uberhaubt geen LR meer bestellen, maar als je de afgelopen prijsstijgingen met wat natte vingerwerk toepast, denk ik dat je zo tegen de 115k aan zit voor een LR. De verwachting is wel dat ze binnen nu en 3 maanden óók de MX LR gaan uitleveren (voor orders die er al staan (bron: Sales Rep in Purmerend), dus ik neem aan dat bestellingen dan ook weer mogelijk gemaakt gaan worden
 
Beste Allen,

Mijn Tesla Model X 100D viert dit voorjaar alweer haar vijfde verjaardag. En in het Nederlandse fiscale systeem betekent dat kleine kinderen groot worden en dat er dan ook een flink meer belasting betaald moet worden (22% over 127k). Daarom wil ik graag een nieuwe Tesla Model X bestellen. Helaas is het momenteel niet mogelijk om een normale Model X te bestellen. Alleen de Plaid versie met 1020 PK. Die versie wil ik niet aangezien ik die te krachtig vind (voor mijn rijstijl). Weet iemand wanneer het weer mogelijk is om een normale Tesla Model X - Long Range te bestellen? En wat dan ongeveer de prijs wordt? Als de normale versie voorlopig niet leverbaar wordt zal ik namelijk op zoek moeten naar een alternatief.
Alvast bedankt voor jullie antwoord!
Hij is weer te bestellen! Je kan zelf kiezen tussen een rond stuur of de Yoke
 
Dat was het eerder toch ook ongeveer, Ik vond het ook veel €7800,- voor 1 stoel meer. Wat zou een 7 Seater dan kosten? Oh die is goedkoper.
Klopt, die "captain chair" configuratie was eerder ook duurder. Komt door het feit dat het verstelbare "luxe" stoelen zijn in plaats van een zitbank zoals in de 5-zits of 7-zits configuratie.
 
Heuj, de account pagina voor mijn MX LR bestelling is eindelijk ook aangepast naar 'Verwachte levering: jan. - mrt. 2023 ' (was voorheen 'wordt nader bepaald' oid) Nog geen VIN gespot op de source pagina; nog even geduld :)

Edit: Ik zie overigens niet meer de optie om je auto in te ruilen bij Tesla? Wat is daar mee gebeurd? De direct link in de FAQ leid je weer naar de hoofdpagina toe en in Account is de link er ook niet..

Edit 2: deze link werkt wel: Trade-in | Tesla . Maar op de local NL site werkt dat niet. Wellicht bewust ivm de eindejaarsdrukte.
 
Last edited: