Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Bestuurdersprofiel: stoel vergeetachtig

This site may earn commission on affiliate links.
Hebben meer collega 3-rijders te maken met een stoelgeheugen dat niet helemaal terugkeert in de stand die in het bestuurdersprofiel staat? Hij keert niet goed terug naar mijn instelling/stand als ik plaatsneem, hetzij nadat iemand anders (met een eigen profiel) in de auto heeft gezeten, hetzij nadat ik er zelf zat (in mijn profiel staat Makkelijk Instappen aan). Alle instellingen zijn volgens mij goed (cf. geheugen) BEHALVE de rugleuning. Die staat bijna altijd te ver naar achteren. Soms lukt het om de juiste stand te krijgen door even op je eigen profiel te klikken.
 
Hebben meer collega 3-rijders te maken met een stoelgeheugen dat niet helemaal terugkeert in de stand die in het bestuurdersprofiel staat? Hij keert niet goed terug naar mijn instelling/stand als ik plaatsneem, hetzij nadat iemand anders (met een eigen profiel) in de auto heeft gezeten, hetzij nadat ik er zelf zat (in mijn profiel staat Makkelijk Instappen aan). Alle instellingen zijn volgens mij goed (cf. geheugen) BEHALVE de rugleuning. Die staat bijna altijd te ver naar achteren. Soms lukt het om de juiste stand te krijgen door even op je eigen profiel te klikken.
Ja, dat heb ik sinds kort ook af en toe. Gebruik ook makelijk instappen en hoewel het scherm aangeeft dat mijn profief actief is staat de stoel niet helemaal correct tot ik zelf nog een keer mijn profiel kies.
 
  • Like
Reactions: Undutchable
Hebben meer collega 3-rijders te maken met een stoelgeheugen dat niet helemaal terugkeert in de stand die in het bestuurdersprofiel staat? Hij keert niet goed terug naar mijn instelling/stand als ik plaatsneem, hetzij nadat iemand anders (met een eigen profiel) in de auto heeft gezeten, hetzij nadat ik er zelf zat (in mijn profiel staat Makkelijk Instappen aan). Alle instellingen zijn volgens mij goed (cf. geheugen) BEHALVE de rugleuning. Die staat bijna altijd te ver naar achteren. Soms lukt het om de juiste stand te krijgen door even op je eigen profiel te klikken.
Ja dat komt ook bij mij voor. Sinds een maand of vier. Nu op 2020.32.2.
 
Ik merkte hetzelfde in mijn Model X enkele jaren terug: de rugleuning ging telkens relaxer en relaxer zitten volgens het geheugen profiel.

Wat bleek: als ik manueel de rugleuning terug helemaal naar voren zette (en dus niet in de zetel zat) dan kon ik de rugleuning resetten.

Het leek erop alsof de rugleuning door mijn gewicht zich niet altijd in dezelfde hoek terug zette.

Ik heb sindsdien ervoor gezorgd dat in het geheugen profiel de hoek tussen zitvlak en rugleuning in mijn X niet meer wijzigt (je kan in de X ook gewoon de hele zetel kantelen) en sindsdien heb ik het probleem niet meer ervaren.
 
Bij mij is het ook drama met instelling. Denk idd al paar maanden. Soms staat hij op ander profiel, terwijl toch echt goede sleutel gekoppeld is, maar vaak gewoon wel correct profiel, maar blijft de stoel in oude stand. Opnieuw klikken op profiel lost het op.
 
Lijkt mij ook inderdaad vaker te gebeuren dat profielgebonden instellingen niet goed teruggezet worden. Ook het herkennen van verschillende bestuurders (met profiel) werkt vaak niet goed (herkent niet de bestuurder maar behoud laatste gebruikte profiel). Ik had gehoopt dat door gebruik van ‘PIN before drive’ er een sterkere koppeling met het gebruikersprofiel zou komen. Echter is dat helaas niet het geval aangezien het om een generieke, niet profielgebonden PIN gaat (waarom toch Telsa?!). Hopelijk dat ze dit ooit nog oplossen.
 
bij mijn MS hebben ze daarom zelfs de complete stoel vervangen. Maar af en toe probeert de stoel mij plat te drukken tegen het stuur. Resetten kan door als je niet in de stoel zit de leuning helemaal naar voren te kantelen.
 
Hebben meer collega 3-rijders te maken met een stoelgeheugen dat niet helemaal terugkeert in de stand die in het bestuurdersprofiel staat? Hij keert niet goed terug naar mijn instelling/stand als ik plaatsneem, hetzij nadat iemand anders (met een eigen profiel) in de auto heeft gezeten, hetzij nadat ik er zelf zat (in mijn profiel staat Makkelijk Instappen aan). Alle instellingen zijn volgens mij goed (cf. geheugen) BEHALVE de rugleuning. Die staat bijna altijd te ver naar achteren. Soms lukt het om de juiste stand te krijgen door even op je eigen profiel te klikken.

Ik heb er ook sinds een maand of 2 last van, Ik dacht in eerste instantie dat ik het me inbeelde.