Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Betaalwijze toevoegen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb vorige maand voor het eerst sinds de dag dat ik de auto ophaalde (vrijwel precies een jaar geleden) gebruik gemaakt van superchargen. Dit werkte prima, maar na afloop werd op het scherm getoond dat ik geen betaalwijze had ingesteld, en dat ik, tot ik dat gedaan had, geen gebruik meer kon maken van superchargen.

Ik heb een paar dagen later in de app een betaalwijze toegevoegd, en daar hebben ze toen ook het bedrag van het superchargen van afgehaald, dus dat is allemaal prima. Alleen wordt de melding nog steeds getoond, en weet ik dus niet of ik nu in de toekomst wel of niet kan superchargen. Ik heb de laatste update een paar dagen geleden uitgevoerd (hielp niet), en ik heb Tesla support gemaild (geen antwoord).

Heeft iemand dit ook meegemaakt, en zo ja, hoe is dat op te lossen?
 
Als de betaling effectief is doorgegaan, zou de melding vanzelf moeten weggaan, kan wel paar dagen duren. Volgens dat ik lees is het al langer dan 1 week, heb je reeds een full restart/reset geprobeerd? (REM + 2 knoppen op stuur indrukken tot herstart?)
 
Het is inderdaad al meerdere weken geleden. Een herstart was een goed idee, maar heeft ook niet geholpen. En ik vind eerlijk gezegd dat ik niet op goed geluk naar een oplaadpunt moet hoeven rijden waar ik helemaal niet hoef te zijn om te kijken of iets misschien werkt.

Gezien e-mail niet beantwoord wordt, is er misschien een telefoonnummer dat ik kan bellen voor service? Of moet ik hiervoor gewoon die mobiele servicedienst laten opdraven?
 
Na wat verder zoeken vond ik een tip op een Engels forum dat er wellicht nog een betaling openstond in de history van de account, alleen te bereiken via Tesla account op het web (niet via de app). Ondanks dat een geldige betaalwijze was toegevoegd, stond hierin inderdaad een openstaande betaling, die hij kennelijk niet wilde of kon uitvoeren met de gegevens die hij had. Ik kon op een knop "Nu betalen" klikken, en toen ging de betaling er in 2 seconden doorheen (zonder verder iets te hoeven wijzigen of zo). Een uurtje of zo later was de melding in de auto verdwenen.

Ik zal hier niet alle klachten over deze verstopte blokkering herhalen, die kennelijk al sinds langer dan een jaar spelen, maar ik vind het echt slecht dat zoiets potentieel essentieels als superchargen wordt geblokkeerd in een verborgen deel van je account op een site waar je nooit komt, en waar je ook niet naar doorverwezen wordt. Maar hoe dan ook, mocht iemand hier er nog tegenaan lopen, dan is dit dus de oplossing.
 
Heb hier precies hetzelfde probleem, betaalwijze gekoppeld, in de auto staat steeds superchargen niet beschikbaar voeg betaalwijze toe.
Nu heb ik maanden terug de eerste x de auto opgeladen via superchargen (toen was er nog geen betaalwijze aan het account gekoppeld). en kon ik gewoon opladen. Aangezien ik een tesla lease, kan het zijn dat deze lading nog op rekening van de vorige rijder staat. Die nu geen account meer heeft en de betaling niet kan doorzetten. Zelf heb ik op web ingelogd maar nergens kan ik de eerste lading betalen. En ik heb een test uitgevoerd bij een oplaadstation van tesla maar helaas dat lukte niet (melding betaalsysteem koppelen) een dag later zag ik wel op mijn credit card afschrift dat er een reserving was gedaan euro 0,00 dus via web zijn de betaalgegevens gekoppeld. Het vreemde is dat de melding op het scherm nog steeds staat.