Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Bij classic Model S remlichten niet actief boven de 136 km/u bij regen remmen

This site may earn commission on affiliate links.
Mogelijk kan iemand van jullie met een classic Model S, die in de buurt van Duitsland woont, dit eens testen?
Ik heb hem gevraagd welke firmware hij draait en het is 2.7.77. Met dezelfde firmware heb ik het probleem niet.
Daaruit maak ik op dat het probleem beperkt is tot de non auto-pilot wagens.

 
Last edited by a moderator:
is dit Björn van Spanje of zo.

als ik 150 rijd en regenereer vol op 60kw, dan vindt ik het vertragen van de auto wel meevallen. het lijkt me op zich wel ok dat dan de stoplichten niet aan gaan. het zou alleen maar paniek veroorzaken.
ik zit het zelf vanaf 7.0 ook vrij goed te volgen en naar mijn gevoel is het moment van het aan gaan van de stoplichten zeer goed.
vroeger dacht ik dat ze veel sneller (te snel ) zouden aan gaan.

de Spaanse Björn is een aansteller:wink:
 
Hij heeft het getest met een warme batterij. Lijkt me echt gevaarlijk om bij hogere snelheid af te remmen via regen zonder dat een achterop komende wagen dit in de gaten heeft.
Valt mee vind ik. Een ICE met een matige luchtweerstand kan best net zo snel "afremmen" zonder rempedaal te bedienen als een Tesla met regen... wellicht is het daarom niet actief boven die snelheid (en dus bewust).
 
He, leuk een 6+ draadje! :biggrin: (voor even dan toch)
Maar m.i. niet echt heel spannend, want de relatieve vertraging is bij mijn weten ook vrij beperkt bij die snelheden, in ieder geval minder dan bij motorrem diesel....
Bij lagere snelheden is dit andersom (nogmaals, m.i....)
 
is dit Björn van Spanje of zo.

als ik 150 rijd en regenereer vol op 60kw, dan vindt ik het vertragen van de auto wel meevallen. het lijkt me op zich wel ok dat dan de stoplichten niet aan gaan. het zou alleen maar paniek veroorzaken.
ik zit het zelf vanaf 7.0 ook vrij goed te volgen en naar mijn gevoel is het moment van het aan gaan van de stoplichten zeer goed.
vroeger dacht ik dat ze veel sneller (te snel ) zouden aan gaan.

de Spaanse Björn is een aansteller:wink:

Ik heb het hierstraks getest met mijn wagen en de stoplichten blijven gewoon aan gaan bij hogere snelheden in geval van regen van meer dan ergens 30 kW (tegenwoordig kan je dat niet meer goed zien).
 
Een P85D is geloof ik niet een Classic... :tongue:

Vandaar dat ik beroep doe op een van jullie om het eens te testen met een classic. Dit moet duidelijk maken of het probleem beperkt is tot de wagen van deze Spanjaard of tot alle Classics. Ik gok op dat laatste maar kan het zelf niet bevestigen. De Amerikanen lachen natuurlijk eens met die man gezien ze daar enkel verstand hebben van sprintjes tussen 0 en 60 mph. :smile:
 
Vandaar dat ik beroep doe op een van jullie om het eens te testen met een classic. Dit moet duidelijk maken of het probleem beperkt is tot de wagen van deze Spanjaard of tot alle Classics. Ik gok op dat laatste maar kan het zelf niet bevestigen. De Amerikanen lachen natuurlijk eens met die man gezien ze daar enkel verstand hebben van sprintjes tussen 0 en 60 mph. :smile:

het zal waarschijnlijk wel kloppen wat hij verteld, maar ik zie het probleem niet.
Het vertragen op die snelheid is niet van die aard dat de stoplichten moeten gaan branden.
 
verkeerslichten zijn dat bij ons.
omdat je aan stoplichten ook soms mag door rijden!:wink:

Bij ons noemen we dat "rode lichten" ook al zijn ze soms groen of geel. :rolleyes:

- - - Updated - - -

Ook bij mij gaan de remlichten/stoplichten niet aan bij regen op hogere snelheden.

Bedankt Daniel! Heb je dan ook gemerkt dat ze magisch plots wel aan gaan als je bent afgeremd tot 136 km/u?