TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC
  1. TMC is currently READ ONLY.
    Click here for more info.

Bijna was ik de held van de buurt ware het niet voor weer een "bug".

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Vincent_P, Feb 4, 2020.

1. Vincent_P

Vincent_P Member

Soms denk ik dat ze dit automerk beter de Bugla noemen, man !

Sentry modus stond vannacht aan.
    Vandalen (of 1 vandaal) hebben in mijn buurt wel 30 auto's gronding gekrast van voor naar achter inclusief de mijne.
    Ik "geen nood jongens ik heb sentry modus aanstaan". Spring ik in de wagen staat op het scherm dat mijn USB stick te traag is (en bijgevolg niets werd opgenomen). Wat is dat nu weeral voor gedoe ? Die USB stick zit er al in sinds Juni. Wordt als hij vol is geleegd en werkte prima. Sentry filmt altijd van alles en nog wat (de buur die zijn hondje uitlaat bv, of gewoon een lege straat) en nu ik het echt nodig heb staat er niets op omdat de USB stick zogezegd te traag is.

Ik wou toch even ventileren hier op het forum, grrr.

Bugla !

2. Jawbone

Jawbone Member

Omdat ie' het altijd al gedaan heeft betekent niet dat ie' voldoet aan de eisen die nodig zijn voor het schrijven van video data. Lijkt mij een mooi moment om eens een goed schijfje aan te schaffen.

3. Vincent_P

Vincent_P Member

Tjah. Sandisk Ultra Fit USB 3.1, 256GB kan tot max 27mb/sec schrijven, Geformateerd FAT32. Wat moet er dan anders aan ?

4. Myfirstone

Myfirstone Member

Tesla bellen of zij het niet veilig kunnen stellen.

5. Whooohah

Whooohah Member

Ik heb hetzelfde gedoe met die sticks. Na drie maanden ineens die melding. Om moe van te worden. En ja, USB 3.1 met hoge snelheid.

6. MrGG

MrGG Member

Heb ik ook een keer meegemaakt. Net dat ene stukje was niet opgenomen. Ook ik kreeg wel eens de melding dat de USB te traag was (SanDisk iXpand flash drive USB 3.0 128 GB).
    Gelijk daarna een portable SSD (SanDisk SSD Extreme Portable - 500GB) aangeschaft. Sinsdien geen meldingen meer van traagheid. Alles lijkt goed opgenomen te worden.
    Een aandachtspunt: voor dat je de USB stick of SSD eruit trekt wel eerst vrijgeven door op de display op de knop te drukken.

7. Vincent_P

Vincent_P Member

Als ik de stick uitneem dan raak en hold ik idd het camera icoontje aan tot hij oplicht. Net met Tesla service gebeld (België) en daar zeggen ze dat we best USB 2.0 gebruiken en dat 3.0 niet ondersteund wordt. Anyway zo is het altijd iets en wel heel jammer dat uitgerekend vannacht er niet werd opgenomen. Van op afstand iets recupereren gaat niet (er valt niets te recupereren want er is niets opgenomen). Ik weet niet als ik naar SSD overschakel, we zien wel.

8. Myfirstone

Myfirstone Member

SSD is velen malen beter dan usb-sticks. het klopt toch dat hij als FAT32 geformatteerd moet worden?

9. Vincent_P

Vincent_P Member

FAT32 ja. Wat op zich ook al vreemd is gezien dit formaat niet zo goed met grote schijven om kan. Bedankt voor de suggesties.

• Like x 1
  10. Frankvr

Frankvr Member

Ja

11. Arnout 2904

Arnout 2904 Member

of een micro-SD USB adapter, met een goed geheugenkaartje er in. Bij mij draait deze sinds juni:
    Samsung Pro Endurance 128 GB micro SD geheugenkaart 100MB/s

12. futzie

futzie Member

Een USB stick is gewoon niet gemaakt om constant op te schrijven... die gaan daarvan kapot...

Ik had ook eerst een USB stick maar na een tijdje had ik dezelfde melding....

Een goed half jaar geleden de Samsung T5 250GB SSD gekocht en sindsdien geen enkele melding meer.

Het blijft natuurlijk balen dat jij nu net die beelden niet hebt...

13. JanG007

JanG007 Member

Gewoon een stomme vraag, wordt er dan constant naar die stick geschreven? Ik heb de dashcam uitstaan alleen some Sentry op. Nu is mij ook maar 1 keer gelukt om er iets nuttigs uit te krijgen.... (Dashcam werkt wel als ik hem aan heb staan en effe toeter)

14. MrGG

MrGG Member

Is inderdaad ook een optie maar zo'n combi (128 MB) kost al gauw meer dan 50 euro. Prijsverschil met een SSD is relatief klein.
    Voor de SanDisk SSD Extreme Portable van 500GB was ik 89,- euro kwijt. Het is wel een stuk sneller dan een SD kaart.

15. Firepeet

Firepeet Member

Werkt een SSD ook goed in een MS? Ik heb ergens in een ander draadje gelezen dat een SSD meer geschikt is voor een M3 omdat de S niet genoeg power kan leveren voor een SSD.

16. Mars2020

Mars2020 Member

17. DucaTinus

DucaTinus Member

Samsung t5 500gb. Nog nooit problemen gehad

18. sixela

sixela Active Member

SeC contacteren. Die kunnen in sommige gevallen ge-uploade filmpjes 48 uur traceren als "Data Collection" aanstond.

19. BMW740iL

BMW740iL Member

en hoe moet je binnen 48 uur een SeC contacteren? Die nemen nooit een telefoon op en reageren ook niet op email

20. sixela

sixela Active Member

In mijn geval: erlangs rijden (ik was net in hetzelfde geval, en heb nu een mooi filmpje van de vandaal die mijn ruit stuksloeg via de B-pillar camera, die zelfs niet in Sentry mode wordt bewaard!)

• Informative x 3

Share This Page

• About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.
  • Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC